Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 39 av 39
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Husker ikke hva ft4 og ft3 var på på det høyeste TSH, men da TSHhadde gått ned til 25 var det på henholdsvis 16 og 4,3.

Jeg hadde ikke tatt prøver på snaue 4 månder. Prøvene 7 uker etter fødslen viste en TSH på 1,8 (følte meg ikke bra da heller). Er vel som mange andre, skylder et på natteamming, slitsomt med baby, nok å finne på når du har 3 barn og er derfor ekstra sliten, men til slutt gikk det ikke lenger, og da var den altså på 83! :o

Anti-tpo var ved TSH 25 på 1550 - ikke helt bra det heller, men da ble det fortgang! Legen ringte meg!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Swer ut som om din TSH steg ganske fort, fire mnd tok det.

Jeg kan røpe at hso mange så går antistoffene ned ganske mye når de tar selentilskudd.
    Og--unngå jod, for eksempel i multivitamintabletter. Jod er kjent for å trigge anti-TPO. Andre ting også, men jeg nevner jod først.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

TSH gikk nok ganske fort opp ja, men hadde nok vært noe høyere enn normal siden 3-4 måneder etter fødsel. Har nå senere fått vite at det er viktig å sjekke den i dette tidsrommet i forbindelse med fødsel.

Takk for rådet angående jod. Tror ikke jeg får i meg spesielt at det (annet enn evt. i salt), da jeg er av den typen som ikke "gidder" putte innpå vitaminer...

Selen kan jo være et alternativ da, men jeg tror jeg ser ann til resultatene på blodprøvene kommer i retur. Føler at jeg er i trygge hender.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard Hvordan går jula for dere....?

Hei, lenge siden sist!

Jeg har i den senere tid begynt å føle meg litt bedre, og har nått fått TSH ned til 8! (fra 83) Imidlertid har det vist seg at når jula nå kom, og jeg skulle gjøre i stand - går alt i SIRUP fart. Etter julaften (som vi hadde hjemme, med 3 voksne ekstra) var jeg helt utslitt. 1. juledag tror jeg at jeg kunne sovet hele dagen, men med 3 barn og juleselskaper går jo ikke det! Har måttet legge med kl. 9-10 og kvelden, og er fremdeles like trøtt når morran kommer. Hvordan har dere det i jula.

Var hos endokrinologen en uke før jul, og fikk da svar på alle prøvene han hadde tatt. Han var veldig fornøyd, men jeg skulle ytterligere øke dosen med Levaxin for å få ned TSH som fremdeles er for høy. (Tok nye prøver denne viste 8,3 - feil vei...! )

Det var imidlertid noen prøver som var litt utenfor, noen som har noen kommentarer?

B-Treombocytter 395 (145-390)
    S/P-ALAT 46 (<45)
    S/P-Totalprotein 82 (62-79)
    TSH 8 (skal under 1 ifølge spesialisten) (ref. 0,35-5,0)
    A/P-anti-TPO 1062 (<35) - Skyldes betennelse i kjertelen - har gått ned fra 1550
    S-Metylmalonsyre 0,34 (0,05-0,26 - I området 0,26-0,34 skal nye prøver tas innen kort tid for evt. overveielse av B12 tilskudd)

GOD JUL til dere alle! :P

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har også vært veldig trett i julen. Det skyltes travelhet på jobb før jul( kollegaen var borte så jeg måtte jobbe for to) samt at naboen som jeg nevnte tidligere her i forumet hadde "diskotek" i leiligheten til klokken 0300 om natten.

jeg har i alle fall lært meg å akseptere mer rot og 1. juledag etter selskapet lot jeg skitne tallerker stå.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard TAKK FOR ALL HJELP

Det er en stund siden jeg var her inne nå. Formen min er imidlertid MYE!!!! bedre, og jeg føler meg snart som meg selv igjen. Ennå er ikke TSH der den skal, men det går i riktig retning etter at den var oppe i 83 rett etter sommeren 06.

Jeg har hatt lavt stoffskrifte siden 99, men først etter siste svangerskap ble jeg skikkelig dårlig. Har imidlertid tidligere ligget på TSH på 2,5-3,5. Etter at jeg ble sendt til spesialist i høst, og fikk bekreftet at den skal ligge på ca 1 eller litt under, ser jeg jo at jeg i flere år ikke har fungert slik jeg burde. Så til alle dere der ute - ikke godta at normalområdet ligger opp til 4,5 - dette er TULL!!! Krev å komme ned til ca 1!

Jeg vil bare takke dere alle for den informasjonen som dere gjøre tilgjengelig og deler med andre her inne. Det var til stor hjelp for meg i den perioden jeg var sykest. Heldigvis ser det ut som jeg er blandt de som Levaxin hjelper for, og jeg har troen på at jeg blir helt bra med dette.

Håper dere andre også får rett medisnin etterhvert.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Gleder meg på dine vegne

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Så deilig å høre at det lykkes for noen.
    Fortsatt lykke til fra meg.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
    Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 14-06-10, 14:40
  2. Svar: 9
    Siste melding: 08-04-07, 00:50
  3. vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
    Av porselen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-05, 22:12
  4. Idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte?
    Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 20
    Siste melding: 02-07-05, 12:00

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn