Viser søkeresultater 51 til 60 av 79
-
01-07-06, 10:03 #51
Grunnen til at jeg ikke stusset ved spørsmål nr. 2 er at i følge overlegen ved lærings og mestringssenteret på Blefjell sykehus, fortalte akkurat det samme. Dere skal ikke glemme at en hver med hypotyreose har over 90 % sjanse for å bli symptomfrie. Og 1 1/2 - 2 år er ikke uvanlig periode for folk å bruke på å komme i kjemisk balanse. Og han sa at deres erfaring med kroniske hypotyreose pasienter som hadde hatt tyroksin mangel en stund før de fikk diagnose, brukte fra 6 måneder til 2 år på helingsprosessen. Og det er ikke til å overse!! De fleste hypotyreose pasienter blir symptomfrie eller tilnærmet symptomfrie.Jepp, - jeg også reagerte på den N'finn!! Hele 4 stykker som har etterspurt endokrinologen - men ingen som har stusset over spm. og svar nummer 2!
Selvfølgelig er det noen som ikke blir bra
Det vil ikke si at de som har slitt lenge ikke bør ha klart for seg at de hører inn under mindretallet. Det er lov til å være realistisk begge veier.
PS: Dere ripet opp gleden alvorlig der ! :( Og jeg synes at å si til Liten at hun må forstå at gleden blir skadet her inne er ikke et forsvar. Ã…pne øynene dere også!!Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-07-06, 10:38 #52
Hei liten, OK, det var N'finns innlegg du reagerte på altså? Jeg tror N'finn skriver det han skriver på bakgrunn av det han selv har opplevd. Vi skal ha respekt for hans historie.
Jeg liker ikke når det oppstår uvennskap her inne, jeg har lyst til at vi skal ha et fellesskap her. Forumet er viktig for meg, og jeg tror det er viktig for dere også.
Jeg var lei meg da jeg hadde lagt meg i natt og undret meg om jeg hadde vært litt frekk i innlegget jeg hadde postet, men mulig jeg ikke fikk frem ponget mitt klart nok, var overhodet ikke ute etter å "ta" deg, eller de som hadde etterspurt endoen, ville bare påpeke at JEG MENER (du får lov å mene noe annet) at det er galt av en lege å si at dersom man ikke blir frisk av levaxinen, må vi finne noe annet å skylde på. Kanskje vil du erfare dette etterhvert. Jeg håper du slipper.
At det kan tenkes at endokrinologen vet mere om din bakgrunn enn det vi gjør, er vel egentlig ikke så holdbart. Rammes man av kronisk sykdom, er bakgrunnen temmelig urelevant.
Jeg beklager om jeg blir oppfattet som kvass her på forumet, jeg er virkelig ikke kjent som det blant folk rundt meg. Men jeg kaller en spade for en spade, og liker ikke å gå rundt grøten. Noen blir helt symtomfrie, mange blir det aldri. Selv de som erklærer seg friske, innrømmer at de ikke kan ha samme tempo i hverdagen og livet som tidligere. Sånn er det. Jeg synes det er praktisk å være klar over dette. Og man vet ikke hvordan ulike kropper reagerer på tyroksinen, det er derfor man til stadighet må ta blodprøver. Og da synes jeg det er helt feil å gi et tidsestimat for når en kan regne med å være frisk.
-
01-07-06, 10:57 #53
Hvordan kan dere være så skråsikre på at dere ikke feiler noe annet enn hypotyreose, Marianne og n'Finn?
Jeg synes forøvrig svar nr. 2 var et helt kurant og godt svar. Jeg synes faktisk det er betryggende at en lege sier at "da må vi se på andre muligheter". Det hadde vært verre om man fikk høre at "det er bare hypotyreosen som feiler deg, og den er nå behandlet så godt det lar seg gjøre" - eller hva?
-
01-07-06, 11:42 #54
Nå var ikke dette spørsmålet stilt til meg direkte, men jeg svarer allikevel. Nei - jeg er for egen del IKKE sikker på noenting lenger. Jeg feilte absolutt ingenting før denne hypothyreosen slo til. Etter oppstart av Levaxin fikk jeg plutselig mange merkelige symptomer - som jeg har skrevet om - og etter 1 1/2 år er jeg IKKE bra!! Legen min fortalte meg at dette går så bra så. Tar bare litt tid. Har ikke fått noen ny diagnose.
Om det feiler noe annet? Hvordan skal man kunne vite det? Hvorfor er vi på forumet? Fordi vi ikke er bra og trenger å høre andres erfaringer! Og hvis du - liten - er så heldig at det legen forteller deg slår til så håper jeg virkelig du forblir her og forteller oss hvordan det går med deg! DET trenger vi å høre og DA vil vi gjerne ha navnet på endokrinologen din. Jeg håper du vil være behjelpelig.
Jeg kjenner flere hypothyreote som tar sin daglige pille og har det bra. Så selvfølgelig finnes det solskinnshistorier, og jeg håper for oss alle at det vil ende slik. Pr i dag har jeg det ikke bra. n`Finn skriver om 16 år. Andre kortere. Vi MÃ… tåle å lese hverandre sine helveteshistorier når vi er på et slikt forum! Absolutt ingen har til hensikt å lage skår i gleden for deg. Det blir for dumt altså!
AnneMa skriver at 90% av oss blir symptomfrie. Det er sikkert riktig og SÃ… bra for de det gjelder, men for de av oss som ikke blir det så opplever jeg selv å være som en svamp her på forumet, og jeg suger til meg all den informasjonen jeg greier - i dyp respekt og takknemlighet til alle de som deler så raust av sine erfaringer. Og dette rådet gir jeg videre til deg liten. Les, men for all del - sil ut det som ikke gjelder for deg!!
Vi er vel så voksne alle sammen at vi greier å lese og ta imot svar og finne ut av hva som gjelder for oss? Og ikke angripe den som vil hjelpe? Jeg synes denne debatten er både trist og lei. Jeg har lært så mye gjennom historien til n`Finn og andre gjennom over 1 år her på forumet, og med full respekt for deg liten så synes jeg du skal trå litt varsomt. Fint at kris stiller spørsmål om annen diagnose. Jeg har selv lurt på det i lang tid og medisinerer meg for diverse.
Får du hjelp av endokrinologen så er du en av de heldige, og vær så snill å holde oss oppdaterte. Jeg kan også skrive om en snill lege som forteller meg at jeg har det fint, men jeg skriver ikke min solskinnshistorie før den er en realitet. Jeg gleder meg og ser frem til den dagen!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
01-07-06, 14:22 #55
Jeg mener selvsagt sykdomsbakgrunn! Og den er jo relevant.
Opprinnelig skrevet av Marianne
-
01-07-06, 14:28 #56
Hei Liten.
Så bra att du har vært til en endis som du er fornøyd med, allerede der har du kommet lengre enn de fleste her inne tror jeg!!!
Hvertfall lengre enn meg, har aldri vært hos en endis, legen min mener det ikke er no vits....
Og ang spørsmål 2 som det har blitt litt turbulent om, så har du jo skrevet det selv, du vil TROLIG bli symptomfri om 1,5-2 år. Altså ikke helt sikkert, for det hadde vel vært litt voldsomt for en lege å si.....
Og hvis det er sånn att 90% blir symptomfri, så heldiggrisa de, så får vi heller holde sammen og være overbærenede hvis noen her er slitne en dag ogskriver fortere enn hue klarer å følge med.
For meg er dette ikke no problem, for jeg syns det er bedre med "spaden" enn att en skal skrive med "blomster i stemmen og late som alt er bare bra og enkelt" For de fleste her inne er det ikke enkelt.
Det tok 6 mnd for meg fra jeg startet med levaxin til jeg var "frisk" og tilbake i jobb, så jeg tror som med alt annet ved denne sykdommen, att alt er fra person til person, jeg har vært symptomfri i 7 år og tatt pilla mi lykkelig, men gikk på en kjempesmell nå før jul og har vært en sliter siden da.
Synes ikke svaret til N`Finn var feil. Det var ett nøkternt svar. Tror meningen var att du ikke skulle ta helt av og bli overlykkelig og telle dagene til du var "frisk som en fisk" igjen, for det er dessverre sånn att for de som er her hvertfall har det ikke vært enkelt.
Og kjempedessverre er det sånn att en kan lettere få tilleggs-sykdommer og mangler i kroppen.
Og dette er heller ikke skrevet for å lage skår i gleden, men som min mening, som kan oversees
Håper du er en av de 90% som blir symptomfri, og ønsker deg all mulig lykke med endisen din!! Lykke til i hauger og lass og i bøtter og spann!!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
01-07-06, 14:29 #57
Opprinnelig skrevet av Yvette
-
01-07-06, 17:50 #58
Jeg er fremdeles litt overgitt her og hadde vel ikke tenkt å skrive mer. Vil bare fortelle deg at mitt første innlegg i forumet i sin tid omhandlet hårmineralanalyse - noe jeg i desperasjon kastet meg over i jakten på å bli bra. Jeg var hellig overbevist om at dette var løsningen for meg og var glad og lykkelig - og ville dele det på forumet.
Noe jeg altså gjorde. Jeg fikk mange tilbakemeldinger og innspill på dette. Fornuftige tilbakemeldinger fikk jeg se i ettertid, men jeg kan ikke huske ett eneste innlegg som jublet sammen med meg. Allikevel så opplevde jeg ikke EN ENESTE gang at - når noen ikke klappet meg på skulderen - så var de ute etter å ta gleden fra meg! Ikke en eneste gang. Så jeg forstår rett og slett ikke reaksjonen din.
Vi er mange personer her inne og vi er selvfølgelig ulike og har forskjellige reaksjonsmønster. Ingen vil krangle, og jeg beklager at jeg har tråkket deg på tærne. Jeg leser jo det i dette siste innlegget ditt her. Så jeg ber om unnskyldning hvis jeg har såret deg på noen måte. Det var langt fra hensikten min. Jeg forstår deg bare ikke og det håper jeg er greitt. Og igjen - jeg ønsker deg virkelig alt godt. Av hele mitt hjerte.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
01-07-06, 17:57 #59
Du har på ingen måte tråkket meg på tærne, Yvette.
-
01-07-06, 18:35 #60
Opprinnelig skrevet av liten
Fint!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
Lignende tråder
-
Tok Håranalyser, fikk vite jeg har RASKT Stoffskifte... skjønner ingenting
Av gutt_81 i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 2Siste melding: 30-01-10, 12:11 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat
Bokmerker