Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 26

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Sydjylland
    Alder
    57
    Meldinger
    21

Standard Diffus atoksisk struma vokser efter radio jod behandling ???

Hej med jer,

Jeg er ny bruger her, og vil gerne høre om andres erfaringer med radio jod behandling.

Jeg har en relativ stor struma, men normalt stofskifte.

Ca. 3 uger efter jodbehandlingen begyndte skjoldbruskkirtlen at vokse. meget ubehageligt når den i forvejen pressede mod luft og spiserør! Og det var jo egentlig meningen at den skulle begynde at skrumpe efter jodbehandlingen :(

Er der andre der har erfaringer med at kirtlen vokser efter jod ?
    Jeg har jo stadig håb om at den begynder at skrumpe, men jeg vil meget meget gerne høre om andre har oplevet det samme.

Mange hilsner
    Mikkel

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Struma vokser efter radio jod behandling ???

Øv, øv, øv, øv.... Mikkel. Radiojod mod en stor struma er lang fra altid effektiv nok. Nogle er heldige, andre ikke.

Det som kan ske nu er at du enten bliver henvist til et nyt radiojod-forsøg eller til operation. Du bør være klar over, at en efterregulering af stofskifte efter en operation er ikke altid så nemt og lige til, som lægerne plejer at forsikre om. Det er ikke nemt efter radiojod (det effektive af slagsen) og da slet ikke efter en operation. En operation bør altid være det sidste valg, mener jeg, såfremt der er ikke kræft i vejen og (særlig) hvor stofskiftet er i orden. Nu ved jeg ikke hvor i Danmark du bor, og hvilket hospital du er i behandling på, men det kan næsten ikke være i Odense, kan jeg regne ud.

Måske kunne du overveje at høre om du ikke kunne komme til Odense for at få en rhTSH-behandling FØR den (evt.) næste radiojod igen? Jeg ved ikke om denne behandling udføres på andre hospitaler i DK. Du finder lidt info om det i tråden: Forbehandling med rhTSH forud for radiojod. Man kan simpelthen ikke gøre for meget for at undgå en operation når ens stofskifte er helt i orden og der er ikke kræft i strumaen.

Det ville være rigtig pænt af dig, hvis du kan komme forbi indimellem og fortæller hvordan det går.

Rigtig god bedring og pøj, pøj
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Sydjylland
    Alder
    57
    Meldinger
    21

Standard Sv: Struma vokser efter radio jod behandling ???

Hej Anisa,

Tak for dit svar.

Faktisk går jeg nu på afd. M på OUH. Det var ikke dem der jodbehandlede mig oprindeligt, men jeg bad om at blive overflyttet dertil, netop fordi jeg læste om at de forbehandlede med rtsh, og så lige det faktum at jeg har oplevet endokrinologerne hvor jeg hidtil har gået, som aldeles inkompetente!

Har du erfaring med forbehandling med rtsh inden jod ?

Mange hilsner
    Mikkel

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Sydjylland
    Alder
    57
    Meldinger
    21

Standard Sv: Hvad indeholder Euthyrox?

Att Anisa:

Vi havde i en anden tråd en snak omkring RJ og fjernelse af kirtel. Jeg skriver lige her da du ikke har svaret på den anden, håber det er ok...

Jeg er nu indstillet til operation. her 4 måneder efter den første jodbehandling er kirtlen ikke skrumpet det mindste, den vokser faktisk fortsat, og er nu på 100 ml med ret generende trykgener til følge.

Jeg går hos Thomas Brix på ouh, og synes han er super!

Jeg ville naturligvis helst undgå operation, men når nu den første jodbehandling absolut ingen effekt har haft, mon så nummer 2 vil ha det - også selvom jeg kan blive forbehandlet med syntetisk tsh som jeg jo ikke blev første gang ?

Er det ikke alle der får jod der får for lavt stofskifte ?
    Mener du at jeg burde forsøge jod igen kombineret med synt. tsh ?
    Hvis stofskiftet så bliver for lavt, ja så skal jeg jo alligevel i medicinsk behandling, nøjagtig som hvis kirtlen var blevet fjernet. Noget andet jeg ikke helt kan forstå er hvorfor man ikke lader lidt sidde tilbage efter operationen sådan så man stadig kan producere hormonerne selv ?

I denne tråd fortæller du om at du tager naturligt hormon hvilket jeg også selv synes lyder meget mere tillokkende... Hvad er det for noget binyreakstrakt du også tager ? Jeg har i perioder fået prednisolon pga infalammtion i kirtlen, men det er vel ikke det samme ?

Kan jeg efter en eventuel operation med det samme påbegynde behandling med naturligt hormon ? Vil lægerne være med til det ? Eller vil jeg bliver tvunget ud i noget eltroxin cirkus mon ?

Mange hilsner
    Mikkel

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av mikkelvitus Vis post
    Har du erfaring med forbehandling med rtsh inden jod ?
    Hej Mikkel

Nej, jeg har ikke erfaring med rtsh idet i 70-erne, da jeg blev behandlet med radiojod har rtsh ikke været opfundet. Men af to onder, mener jeg at rtsh er en fair chance at få/tage.

Vi havde i en anden tråd en snak omkring RJ og fjernelse af kirtel. Jeg skriver lige her da du ikke har svaret på den anden, håber det er ok...
    Sorry, jeg abonnerer ikke på mine tråde fordi der ellers kommer SÅ mange meldinger om nye indlæg, at bunden falder ud af min postkasse hele tiden. Godt du selv rykker, Mikkel.

Jeg er nu indstillet til operation. Her 4 måneder efter den første jodbehandling er kirtlen ikke skrumpet det mindste, den vokser faktisk fortsat, og er nu på 100 ml med ret generende trykgener til følge. Jeg går hos Thomas Brix på ouh, og synes han er super!

Jeg ville naturligvis helst undgå operation, men når nu den første jodbehandling absolut ingen effekt har haft, mon så nummer 2 vil ha det - også selvom jeg kan blive forbehandlet med syntetisk tsh som jeg jo ikke blev første gang ? Er det ikke alle der får jod der får for lavt stofskifte ?
    Mener du at jeg burde forsøge jod igen kombineret med synt. tsh ?
    Har du talt med Thomas Brix om, hvorfor du ikke fik tilbudt rtsh-forbehandling, siden OUH er foregangs-stedet for denne behandling i DK? Medmindre (hans) svar er tilfredsstilende og ordentlig begrunder undladelsen, ville jeg insistere på en grundig samtale herom. Hele dit liv vil derefter blive påvirket af konsekvenserne af behandlingen og da forskellen (i konsekvenserne) de to behandlinger imellem kan være mega eller moderate, er det værd at slå i bordet for, mener jeg.

Hvis stofskiftet så bliver for lavt, ja så skal jeg jo alligevel i medicinsk behandling, nøjagtig som hvis kirtlen var blevet fjernet. Noget andet jeg ikke helt kan forstå er hvorfor man ikke lader lidt sidde tilbage efter operationen sådan så man stadig kan producere hormonerne selv ?
    Det kan der være mange grunde til. Den "bedste" grund kan være, at vævtypen indikerer at restkirtlen fortsætter med at vokse igen. Den "dårlige" grund er (som regel), at det er nemmere for lægerne (tror de), når hele kirtlen er fjernet. Mange beretninger her på forummet og andre steder bekræfter ikke denne (lægernes) antagelse. Således erhvervet lavt stofskifte kan vise sig at være lige så svært at regulere som det var at forsøge at standse kirteltilvæksten.

I dit tilfælde er jeg dog ikke så pessimistisk idet dit stofskifte er normalt. Men hvad er normalt? Hvad er resultaterne af TSH- og T4-målinger over tid? Kan du ikke få fat på dem og poste dem her? Variationerne kan give et fingerpeg om, hvorvidt dit normale stofskifte er stabilt eller evt. varierer. Er det ubetinget stabilt og har været det hele tiden, er dine chancer for medicinsk (vel)regulering efter radiojod og/eller operation meget bedre.

Men senere skriver du noget om "prednisolon pga inflammation i kirtlen" og så bliver jeg usikker. Kan du beskrive nærmere hvad du har oplevet med det, og i givet fald hvilke antistoffer er blevet fundet og hvor mange? Er først en autoimmunreaktion i spil, kan efterbehandlingen blive pænt kompliceret, særlig set i lyset af det liv du helst vil leve, hvis du ikke havde sygdommen, eller med den. Du ved... karriere, studier, kunst, familieliv osv.

Om (hvad jeg mener) forskellen mellem "normalt" og... "normalt" kan du læse i mit svar til Lasse i tråden Mulig hypo for meg? indlæg nr. 33.

I denne tråd fortæller du om at du tager naturligt hormon hvilket jeg også selv synes lyder meget mere tillokkende... Hvad er det for noget binyreakstrakt du også tager ? Jeg har i perioder fået prednisolon pga inflammation i kirtlen, men det er vel ikke det samme ?
    Jeg kan se, at dit indlæg er blevet flyttet til den oprindelige tråd her. Den anden tråd er (iflg. overskriften) Hvad indeholder Euthyrox?

Da du ikke skriver noget om hvor længe har du haft problemer med skjoldbruskkirtlen og ej heller hvad præcis diagnosen lyder på - er det svært at skønne om du evt. kan have brug for binyrestøtte... Hvis du orker det, ville det være nyttigt, hvis du beskrev din sygdomshistorie nogenlunde kronologisk og med prøveresultater for hver "etape" af dit forløb. Selv om det lyder omfattende, kan jeg love for, at det vil betale sig tifold.

Kan jeg efter en eventuel operation med det samme påbegynde behandling med naturligt hormon ? Vil lægerne være med til det ? Eller vil jeg bliver tvunget ud i noget eltroxin cirkus mon ?
    Medmindre du kan trylle eller få tvunget din vilje igennem - skal du i Eltroxin-cirkus. Det ville jeg ikke finde mig i, hvis jeg var dig. Ikke på vilkår! Og da slet ikke hvis du har antistoffer mod kirtlen.

Enhver dygtig privatlæge i indremedicin kan følge dig i tiden efter behandlingen. Sådan en læge kan (uofficielt afh. til det "kollegiale") udskrive recepter til enten Glostrup Apotek, der vist nok snart starter produktionen af Thyroid i terapeutisk styrke, eller til et europæisk apotek, der sender Erfa Thyroid hjem til din postkasse, 100% lovligt og toldfrit idet forsendelsen kommer fra et EU-land, hvor lægemidlet i forvejen er lovlig. Hvad er lovligt der er også lovligt hos os i DK, selv om Lægemiddelstyrelsen bare hader det, da Erfa Thyroid konkurrerer jo med Lægemiddelstyrelsens bedste, betalende kunder som GSK, Merck, Nycomed Pharma m.v.

Så Mikkel Der er mange ting her, som endnu ikke er oplyst om. Jeg håber du orker at svare på mine spørgsmål, før vi kan snakke videre. Jeg skal nok holde øje med dine poster, men det er ikke sikkert jeg kan svare i samme time du har postet et svar. Vi snakkes.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Sydjylland
    Alder
    57
    Meldinger
    21

Hej Anisa,

Tak for dit svar.

Jeg aner altså ikke hvordan man svarer under den gamle tekst som du gør men jeg skal forsøge at svare på alle dine spørgsmål.

At jeg ikke blev tilbudt rtsh ved første jodbehandling var fordi den blev foretaget på Vejle sygehus. Efter den jodbehandling skete der det at kirtlen med mellemrum svumlede op til mege ubehagelig størrelse og derfor fik jeg en prednisolonkur da man mente det kunne tage hævelsen. Jeg har dog aldrig mødt mage til ignoranter som på endo i Vejle, og derfor googlede jeg lidt og fandt ouh da jeg syntes det løs spændende med rtsh, og skiftede øjeblikkeligt til ouh. Jeg har ingen antistoffer.

Min struma blev opdaget for 10 år siden, da var den lettere forstørret, dog uden jeg havde gener af nogen art. Så for 2 år siden på et tidspunkt hvor jeg var udsat for en del stress, så begyndte den at vokse for alvor. Mine stofskiftetal har alle dage været normale tsh 0,4-0,7 - t4 18-20 og t3 ca. 6.
    Dog havde jeg en kort periode efter jodbehandlingen med en t4 på 26, men det faldt hurtigt igen.

Diagnosen er atoksisk struma uden knuder eller kolde områder. Den er altså bare for stor. Og den er fortsat med at vokse efter jeg fik RJ :(

Min mor har også fået fjernet sin kirtel, men hun spiser ingen medicin idag, og har ingen problemer med stofskiftet - og det var egentlig af den grund at jeg troede at man lod lidt sidde tilbage ??

Mange hilsner
    Mikkel

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Diagnosen er atoksisk struma uden knuder eller kolde områder. Den er altså bare for stor. Og den er fortsat med at vokse efter jeg fik RJ :(

Min mor har også fået fjernet sin kirtel, men hun spiser ingen medicin idag, og har ingen problemer med stofskiftet - og det var egentlig af den grund at jeg troede at man lod lidt sidde tilbage ??
    Det gjorde man også, Mikkel Det er den eneste forklaring på, at din mor trives og hendes stofskifte er i orden. Det ville jeg ønske, at man også lod ske ved dig, da det lyder som om du har arvet din mors form for skjoldbruskkirtel-condition og det gik jo godt med hende.

Diffus atoksisk struma: "Er sjældent indiceret, men subtotal tyreoidektomi er det mest udbredte alternativ ved manglende effekt af suppressionsbehandling og/eller stor struma. Jo mere væv, der efterlades, jo mindre er risikoen for myksødem, men jo højere er recidivrisikoen. Ved efterladelse af normal thyreoidearest (10-12 ml) ses recidiv hos ca. 10% og myksødem hos 10-20% efter 10 års observation. Der er ikke holdepunkter for, at postoperativ levothyroxin behandling påvirker recidivrisikoen i ikke-endemiske områder. TSH og Ca++ bør kontrolleres 1 og 3 måneder postoperativt og herefter årligt via egen læge."

Indikationer:
    • Unge mennesker med hastigt voksende struma
    • Yngre kvinder med graviditetsønske
    • Patientpræference

Bivirkninger/komplikationer:
    • Forbigående hypocalcæmi kan ses i dage til uger postoperativt
    • Permanent hypoparatyreoidisme ses hos ca. 1-2%. Kan opstå mange år efter operationen, formentlig pga. lokal fibrose
    • Permanent ensidig recurrensparese (Lammelse (?) af stemmebåndet) optræder hos ca. 1-2%
    • Postoperativ myksødem er relativt hyppigt forekommende. Fjernes mere thyreoideavæv (rest 1-3 gram) fås færre recidiver, men flere myksødemer (Kilde....)

Jeg vil gerne spørge dig om du fortsat spiser Westhroid ? Er du stadig glad for det ? Kombinerer du stadig med syntetisk ?
    Mange hilsner
    Mikkel
    Nej, jeg kombinerer ikke med syntetisk. Det gjorde jeg kun ganske kort tid (en uge? 2?) i den spæde begyndelse. Jo, jeg har været (og fortsat er) en Westhroid-fan, men da medicinmangel (et par år tilbage og frem) var på sin højeste, måtte jeg som så mange andre, finde alternativer da mit Westhroidlager blev tomt i efteråret sidste år.

Jeg har skaffet Erfa Thyroid men.... den blev jeg faktisk dårligere af, som om den ikke var "stærk nok". Det forstår jeg ikke da flere ellers trives med den. Jeg gik så over til Thyroid-S og kort tid efter var alt ved det gamle og jeg blev go' igen. Måske endda bedre end før og forklaring var (nok) at Thyroid-S er Slow Release og derfor T3 blev noget længere i kroppen, end ved "almindelig" Thyroid.

Jeg håber at du spørger af interesse eller nysgerrighed. Ikke fordi du evt. er blevet dårligere selv? Det håber jeg virkelig!

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Sydjylland
    Alder
    57
    Meldinger
    21

Kære Anisa,

Meget er sket siden sidst vi har skrevet. Jeg fik for 2 måneder siden, på OUH, fjernet hele skjoldbruskkirtlen, da den var blevet så stor at den pressede meget ubehageligt, lige som den til sidst begyndte at overproducere!?!?!

Der blev fjernet 182 gram.

Jeg blev ved udskrivning sat i behandling med eltroxin 100 mcg dagligt, men pga al den hype omkring eltroxin, bad jeg om at få euthyrox i stedet, hvilket jeg fik. Jeg fik af vide at std. dosis efter fjernelse af kirtel er 100 mcg dagligt, men der gik ikke mange dage før jeg syntes jeg fik symptomer på for højt stofskifte, og derfor satte jeg selv dosis ned til 50 mcg. Det bedrede situationen en del, men nu har jeg så fået al for lavt stofskifte:

De nye tal fra 18.08. viser TSH på 53,8, frit T4 på 8,9, frit T3 3,4 og calcium-ion. 1,22.

Jeg er så blevet pålagt at øge daglig dosis af euthyrox til 125 - 150 mcg dagligt i små step over en måned, jeg er meget tilfreds med den behandling jeg får af lægerne på OUH, men desværre siger de til mig at jeg først kan forvente at være bedre om 2-3 måneder.

Jeg er lige startet på studie og er usigeligt træt, min hjerne fungere ikke, og jeg er dødsens ræd for ikke at kunne klare det her i starten :(

Derfor spørger jeg til det naturlige hormon, da det er mit indtryk at det virker noget hurtigere end det syntetiske t4 ?

Det der kommer fra Glostrup apotek, er du klar over kvaliteten i det ? Det lyder på dit svar som om at det ikke er hip som hap hvem der producerer det ?

Jeg må sige at jeg klart foretrækker at indtage det naturlige, men kan jeg kræve at lægerne på OUH skriver en recept, eller er jeg i deres magt ?

Al hjælp modtages med kyshånd

Mange hilsner
    Mikkel

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Salt og binyrerne!

..
    Jeg har købt salt med højt indhold af kalium (seltin), men aner ikke om det er godt ?
    Jeg leste nylig Anisas kommentar på seltin, men klarer nå ikke å finne den.
    Hun skrev noen ord om hvorfor seltin ikke var bra.
    Jeg bruker bare himalayasalt - og det smaker jo også veldig godt
    Jeg bestiller disse fra iherb:
    http://www.iherb.com/Source-Naturals...0-g/19134?at=0
    http://www.iherb.com/Klamath-Miracle...lbs/16915?at=0

For kalium - jeg spiser endel bananer
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Salt og binyrerne!

Hej Kevlin

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg leste nylig Anisas kommentar på seltin, men klarer nå ikke å finne den.
    Hun skrev noen ord om hvorfor seltin ikke var bra.
    Jeg bruker bare himalayasalt - og det smaker jo også veldig godt
    Det er godt husket. Jeg styrer selv udenom Seltin fordi den er tilsat aluminium-salte som antiklumpningsmiddel. Alle med forhistorie med fluor bør styre udenom aluminium-holdige remedier som f.eks. industrielle hævemidler i industrielt bagværk. Aluminium i fødevarer har E-numre fra E 5020 til E 559. Også mange af mavesyre-dæmpende midler indeholder aluminium. Fluor fra tandplejemidler, teflonpander, micro-popcorn og fra andre kilder forøger kroppens optagelse og deponering af aluminium med 600% . Det har vi, i hvert fald ikke brug for, uanset hypothyreose eller ikke.

Hej Mikkel

Påbegyndte euthuroxbhandling efter operationen, men overgik forår på eget initiativ til Thyroid uden at fortælle nogen om det. Jeg er dog nødt til at kombinere med euthyrox, da jeg på ren Thyroid kommer alt for højt i T3 og for lavt i T4. Idag spiser jeg 100mcg euthyrox dagligt, kombineret med 2 grains Thyroid fordelt på 3 doser dagligt. Mine tal er Frit T4: 21, Frit T3: 6,5 og TSH: 0,03.
    Lavt TT4/FT4 er normalt at have når man er i behandling med Thyroid. Det samme gælder TSH. Derfor bør dosejusteringer af Thyroid foretages efter niveauet af FT3. Den må godt ligge i øverste del af ref.området og er ikke for højt i forhold til FT4, når det er lavt. Hormoner i Thyroid er proteinbundne og kommer derfor "i systemet" på anden måde end syntetiske, der først skal omdannes i leveren/nyrene. Det betyder at kroppen opfatter hormoner fra Thyroid som "sine egne" og nedjusterer egen produktion af T4. Jeg ved at flere her har først fået det bedre efter at de gik over til 100% Thyroid, fra kombibehandling med Levaxin.

Ved du hvordan alle dine elektrolytter ligger? Elektrolytter er ioner af natrium, kalium, calcium, magnesium, klorid, fosfat, karbonat og afhængig af om de i ligevægt med hinanden, eller ikke - kan det give, endda ganske seriøse symptomer. F.eks. forstyrrelse mod overskud af kalium (pga. f.eks. underskud af calcium og magnesium) kan netop give ekstra hjerteslag, mens Prednisolon driver kalium ud af kroppen, hvilket kan få disse hjerteslag-forstyrrelser til at forsvinde. Dette er bare et eksempel, fremsat på et løst grundlag, så tag det ikke for mere end det er, indtil videre.

Få dine elektrolytter målt i serum. Er problemets årsag at finde i elektrolytforstyrrelser, er det forholdsvis enkelt at regulere, men så må du også stoppe med at spise saltfattigt, og indføre "normal-salt" i kosten. Kroppen regulerer sit behov for natrium ganske fint selv: når noget smager for salt, er det for salt, mens dagen efter smager samme mængde salt ganske fortræffeligt, og det betyder at den pågældende dag har kroppen brug for mere salt end dage før... Det er ikke en ammestuehistorie, selv om det lyder så u-videnskabeligt.

Forstyrrelser i elektrolytter er ganske hyppige efter total thyreoctomy, hvor lægerne ofte glemmer, bl.a. at kontrollere funktionen af biskjoldbruskkirtler. Det er noget af en kunst, ikke at berøre biskjoldbruskkirtlerne under operationen, og selv om de ellers fungerer optimal ved første kontrol, kan det ske, at funktionen forringes med tiden.

Ved du hvordan dine biskjoldbruskkirtler har det?

Så skriver du om, at natrium er forhøjet når du spiser saltfattigt, mens det falder når du spiser normalsalt? Det er ikke anderledes end når folk der spiser fedtfattigt, får stigning af kolesterol... altså omvendt logikken. Eller er det?

En person kan spise relativt lidt salt eller 0 salt, og alligevel have forhøjet natrium. Hvorfor skulle det give et forhøjet natrium? Som regel netop pga. den minimale tilførsel af salt, holder kroppen på natrium... Når kroppen holder på salt for at forebygge forøgelsen af en mangeltilstand, kan det indebære at der bliver også holdt på væske, og man får ødemer og/eller højt blodtryk.

Dem med høje værdier af natrium (ved normalt saltindtag) har (som regel) for lidt calcium og magnesium, og deres forhøjet natrium skyldes primært hormonel overaktivitet i binyrerne, enten pga en fejl i binyrernes funktion, som bivirkning af statiner, der "tømmer" binyrernes kolesterol-lagre, eller eksempelvis på grund af stress eller tungmetaller eller andre miljøgifte med hormonlignende stoffer osv. Alt dette påvirker nyrerne, hvilket kan føre til tilbageholdelse (retention) af natrium. Når man har forhøjet natrium, har man som regel også calcium- og magnesium-mangel, fra mild til svær grad. Calcium-, magnesium- eller zinkmangel tillader natrium at akkumulere i kroppens væv. Prøv at google calcium, magnesium, natrium antagonism for at få et mere detaljeret overblik....

Særlig kan jeg anbefale at du finder ud af hvad er Calcium to Magnesium Ratio idet forskydninger af netop denne ratio kan føre til endda store helseproblemer, et hav af fejldiagnoser og - rent ud sagt - en rigtig dårlig hverdag.

Minerals for Life
    Calcium to Magnesium Ratio

Også zinkmangel er hyppigt forekommende hos folk med forhøjet natrium, idet en af zinks opgaver netop er at regulere (ned) natrium, og i det hele taget vil regulering af netop calcium, magnesium og zink danner værn mod ophobninger af natrium og også "beroliger" binyrerne, da de også betragtes anti-stress mineraler.

Rigeligt med C-vitamin (binyrerne lagrer/deponerer kroppens største beholdning af ascorbinsyre). Nul sukker. En normalsaltet kost sammensat med relativt få kulhydrater (fortrinsvis fra "over-jorden-grøntsager") og ellers moderat, gerne høj-purin-protein samt rigeligt med fedtstoffer - både animalske men også vegetabilsk kokosolie samt lidt olivenolie, men ellers ingen andre plantefedtstoffer (fordi de "udvasker" jod fra kroppen og jodmangel påvirker også kredsløbet, samt stimulerer inflammationer) vil både skabe gunstige forhold for binyrefunktion, og forhindre tab af calcium, magnesium og zink samt opretholde rette niveauer af natrium-og kalium-niveauer.

Det er, hvad du selv kan gøre i første omgang. Denne "første omgang" bør dog ikke være for kortvarig såfremt du kommer i gang med at læse dig op i viden om disse ting, og går i gang med at afbalanceret "tilskuds-program". Du må opretholde "projektet" i mindst ½ år, før du kan bedømme effekten, også selv om dine ekstrasystoler forsvinder forinden.

Når det er sagt, så gælder det om at opklare den hormonale konstruktion bag dine genvordigheder, fordi selv om du kan bruge hele livet på at overvåge dine elektrolytter og ellers supplere op/reducere for at afbalancere din kropskemi - vil det kun være en allerede-sket-skade-begrænsning, mens de underliggende "hormon-mekanismer" der er den egentlige årsag til at din krop (og dermed efterhånden også sind) ikke trives, de forbliver aktive. Det er ikke godt.

Oprigtig talt, tror jeg ikke at du kan få rette medicinske hjælp i Danmark. Du er ikke gammel. Du har masser af liv tilbage at værne om. Du har også din uddannelse og professionel fremtid at forsvare.... Kun dem, der allerede er velhavende på tidspunktet for sygdommens udbrud - bliver ikke fattige af denne sygdom. Ellers er det kun spørgsmål om tid... Overvej om du ikke kan samle midler nok (mens du endnu kan) til at søge lægehjælp udenfor Danmark. Det kan blive de bedst brugt penge nogensinde, og dette uanset om man må leve på en sten og i en papkasse, for at kunne spare op til.

Det ligger fuldstændig fast og uigendriveligt - at uden rette lægehjælp er der kun en vej frem, og det er ned.

Har du gjort dig nogen tanker om det selv?

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. overdosering efter candida bekæmpelse???
    Av Honeyhob i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 10
    Siste melding: 29-06-10, 19:30
  2. Tilstand efter operation
    Av musmai i forumet Operasjonssalen
    Svar: 8
    Siste melding: 09-06-10, 19:43
  3. Høj TSH efter influenza
    Av gitteh i forumet TSH
    Svar: 4
    Siste melding: 17-01-08, 20:37
  4. Stofskiftetal efter influensa