Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Ny og i elendig form...

Hei alle sammen!!

Er ny her, og er i behov for hjelp hvis noen kunne trenge en utfordring.. (begynner å bli kveld nå,og da stiger formen.. )

Først litt bakgrunnshistorie... Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel. Har ingen antistoffer mot tyroidea registrert på blodprøver.
    Formen min har vært noe svingende, og dvs at jeg har hatt noen perioder hvor jeg har følt meg virkelig syk, selv om stoffskifteprøvene har vært normale..

Disse periodene har vært kjennetegnet av "følelse av lavt blodsukker i hjernen" hvor det er vanskelig å snakke og huske ord og det jeg egentlig skulle si.. Og... lav energi, kvalme ved matinntak, frysninger og utmattelse/ følelse av lavt blodsukker etter matinntak.... og i tillegg brennende sviende følelse under huden på hele kroppen, og smerter i musklene... lang liste...

Tok fort over reguleringa av Levaxinen selv, og har regulert litt opp og ned..Har den siste tida ligget på en TSH rundt 0.08-1 og ft4 fra 19 -22 slik omtrentlig.

Startet i friskt mot i ny jobb i januar i år og er fantastisk fornøyd med både kolleger og "meningsinnhold" i jobben... MEN formen holder ikke!!

Har siste tida bare følt meg mere slapp og energiløs ved inntak av mere levaxin. Prøvde å regulere ned littegrann, og da følte jeg meg drastisk mye bedre i ca ett døgn, før jeg ble like dårlig igjen..( Legen mente jeg hadde vært hyper i ca ett år pga TSH på rundt 0.08)
    Siste mnd har formen bare blitt værre,og symptomene jeg har registrert pr i dag er følgende:

* En voldsom følelse av energitap etter måltider av medium størrelse i tillegg til frysninger.
    * Ved kun små korte samtaler blir jeg helt utslitt... ( konsentrasjonsvansker, utmattelsesfølelse)
    * Har et stort søvnbehov, men er ikke trøtt på kveldstid.. Er utmattet og energiløs på dagtid, og blir mere energisk på kvelden.
    * Har svie og brenninger under huden..
    * Føler meg ikke deprimert, hadde vært ute på joggetur nå hadde kroppen tillatt det)

Har vært hos fastlege og presentert teorien binyreinsuffiens, og tok kortisol kl 14.20 på dagen selv om jeg poengterte for labdama at dette ikke hadde noe for seg.. Prøven viste et kortisolnivå på 280..

Ringte fastlegen og ville ha ny kortisolprøve i dag, og sa at hvis jeg fikk rekvisisjon kunne jeg avtale prøvetaking på sykehuslaboratoriet kl 08 og 20
    selv (hadde ringt og undersøkt først selv). Men fikk til svar av labdama at de kun samarbeidet med et laboratorie i Oslo, og at dette ikke lot seg gjøre.

Så nå har jeg time på Balderklinikken 28. april, og ny time hos ny fastlege om 3 dager.:evil:

Dekk intelligente menneskjer trur om å je egentlig lid ta? (Toten og land hand i hand )

Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Ny og i elendig form...

Heia Toten !
    Visste du at Tyskerne rister på hugu når de ser Trailere fra Toten Transport

Ikke antistoffer etter postpartum tyroiditt ?
    Har ikke jeg hørt om......
    Men øra mine har ikke detti helt av enda

Noe du vet fra førav er jo at TSH ikke er et stoffskiftehormon, og hvis kjertlen ikke virker, har det ingen funksjon i kroppen.
    Så du trenger ikke ta hensyn til det. fT4 er viktigere.
    Den bør ligge så høyt som mulig - helt oppunder den grensa som gir hjertebank.
    Ikke sikkert den er nådd, selv om du har høy fT4. Den kan kanskje bli høyere.
    Har du ikke merket hjertebank, er du ikke overdosert.

Det kan også være påtide å byttut Levaxinen med et Tyroid ?
    Hvorfor ?
    Syns dine symptomforklaringer tydlig viser at Levaxinen ikke har tilstrekkelig effekt.
    Spør legen om en prøveordning ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Thumbs up Sv: Ny og i elendig form...

`n Finn : (var en slags Toten swung over navnet ditt syns je , men jeg skjønner på dialekta at du itte er helt der )

Tusen takk for tipset!. Har nok hatt endel hjertebank altså, men er ikke flink nok til å tolke om jeg er for høg eller låg når jeg har de symptomene som jeg har og har hatt.. Og så syns jeg det er så rart at jeg føler meg betydelig værre når jeg tar mere levaxin... Men jammen meg skal jeg spørre om et anna preparat ja... tenker du tilskudd på t3 eller noe slik Armour lignende?

Mvh Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Lignende tråder

1. Bedre form, men varierende på tsh...
    Av gretal i forumet TSH
    Svar: 9
    Siste melding: 29-06-08, 15:30
  2. ELENDIG FORM
    Av pusur i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 1
    Siste melding: 26-04-07, 21:00
  3. Fra kvelden til morran. Er det derfor jeg er blitt så elendig?
    Av heisann i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 07-06-06, 19:57
  4. Dårligere form....igjen
    Av ella i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 07-10-05, 14:24
  5. Fikk en datter for 8 mnd siden og følte meg elendig
    Av sørlandet i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 26-04-05, 11:04

Bokmerker

Regler for innlegg