Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Hybrid View
-
25-03-10, 09:52 #1
Dårlig holdning av det lave stoffskiftet?
Hei,
er det flere enn meg som har fått dårlig holding av det lave stoffskiftet?
Selv har jeg i minst ti år hatt en voldsom svai rygg, krum nakke og skuldre. ++ stive muskler og vonde ledd. Bindevevet har vært hovent og stivt.
- Når det var på det værste kokte hele kroppen. jeg hadde angst og det kjentes ut som om jeg hadde hals- og lungebetennelse.
Nå er kroppen i ferd med å kvitte seg med alle spenningene - og det jeg oppdager er at hele "dritten" sitter i bekkenbunnen og tykktarmsområdet. Når det løsner der, løsner også nakken og resten. men det tar tid.
lurer på om det er flere som ser slik ut.
V
-
25-03-10, 14:09 #2
Sv: Dårlig holdning
Ja, jeg genkender det, du skriver. Man falder vel sammen, når bindevævet ikke er stærkt nok. Visse steder får jeg så spændinger og smerter i ledbånd, som overkompenserer. Lige nu oplever jeg, at min hals er ved at brase sammen. Jeg er underlig 'blød' efter at have skiftet fra Eltroxin til Euthyrox. Blodprøven siger, alt er normalt, og der er mange fordele ved ikke at bruge Eltroxin i den version, som findes nu. Men det skidt med alle disse smerter - og svært at overskue at træne, når man føler sig vakkelvorn ...
-
25-03-10, 14:28 #3
Det der kan forklare hvorfor jeg ikke er helt god på det området ja. Selv bruker jeg mye kiropraktor og han jobber med å prøve å få ting litt på plass igjen. Uten krioraktor hadde det vært mye verre å bo i den kroppen min de siste årene.
-
25-03-10, 14:52 #4
En god kiropraktor og en god massør kan gøre overraskende meget. Ligesom det er forbløffende, hvor smertestillende det er med et koldt (hav)bad ... Og begge dele giver også håb
Men jeg har erfaret, at den bedste hjælp nu engang er og bliver hjælp til stofskiftet. Så vi må ha mere eller bedre medicin, må vi!
-
25-03-10, 15:12 #5
Ja, kompetente leger som gir riktig hjelp hadde vært det beste, men frem til vi er godt behandlet er det bra med alternativer underveis. Men det er synd det koster så mye penger underveis også.
-
25-03-10, 18:23 #6
Ja, det er helt vildt, så mange penge, man kan bruge på det! Men nu ved jeg da i det mindste, hvad baggrunden er - for 12 år siden brugte jeg bare bunker af penge på kiropraktor med mere uden at vide, hvorfor jeg havde så mange smerter. Og i øvrigt uden at nogen som helst læge kunne finde ud af at komme med et bud! Selvom jeg også havde alle mulige andre symptomer som fx at jeg frøs, led af forstoppelse og hårtab. Men jeg samlede jo ikke selv symptomerne, og dt var jo dårlig service af mig, kan man sige ... Men måske skulle man tro, det var lægens job?
Men endelig kom jeg til kandidatfest hos en gammel skoleveninde, der netop var blevet cand. med. Og det var hende, der så, at jeg trængte til hjælp. Så med hende i baghånden kunne jeg gå til min læge og sige "Min veninde, SOM ER LÆGE, siger, at ..." Og så skete der endelig noget.
Måske stoler de læger, der er 'gamle i gårde' kun på 'deres egne'?
Og så blodprøver, naturligvis.
Som en endokrinolog sagde til mig for et par måneder siden:
"Maskinerne er mere følsomme end dig, så de kan mærke det, før du kan ..." Ha ha
Sist endret av Nielsigne; 25-03-10 kl 18:25 Begrunnelse: Rettelse
Lignende tråder
-
Jeg er utmattet til de grader. Kan dette komme av det lave stoffskiftet?
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 111Siste melding: 12-05-10, 13:08 -
Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
Av Marielle i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 09-03-10, 10:08 -
For lave kalktal
Av petersen50 i forumet OperasjonssalenSvar: 5Siste melding: 17-10-08, 22:21 -
Lave verdier av FT4 og FT3
Av marge i forumet Normalverdiene?Svar: 10Siste melding: 24-02-07, 16:25 -
kongelig holdning:=)
Av isa1 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 2Siste melding: 15-01-07, 20:33

Svar med sitat
Bokmerker