Viser søkeresultater 1 til 2 av 2

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    35

Standard Ny her med høyt stoffskifte - min historie

Hei alle sammen

Har vært innom her et par ganger etter at jeg fikk (sjokk)meldingen om at jeg har høyt stoffskifte for 2 uker siden. Ville allikevel presentere meg litt bedre siden jeg nå har fått det stadfestet med oppfølgingsblodprøver - og derfor kommer til å bli fast innventar her inne

Hadde en stor livskrise for over 4 år siden. Fra å ha vært full av energi og aldri syk...ble jeg forvandlet til en puslete person med masse plager. Jeg mistet all energi, ble trøtt og uopplagt, fikk vondt i muskler og ledd, nakken og ryggen ble som et åpent sår med smerte og verk, fikk angst og depresjoner. Hukommelsen og konsentrasjonsevnen forsvant som dugg for solen. Ganske ille å kjenne seg som en gammel dame på 100 når jeg bare var i slutten av 30-årene. Livet var fullt av stress og panikk, og jeg ble bare mere og mere sliten som tiden gikk. Var hos utallige leger, fikk sykemeldinger og smertestillende tabeletter, som ikke hjalp. Kunne tygge smertestillende i lange baner uten at det ga mye lindring. Følte meg som en hyponkonder når jeg ble fast innventar på legesenteret. Ganske fortvilende når jeg selv syntes jeg bare måtte prøve å stramme meg selv opp, for det hadde jeg jo ikke energi til. Også ganske fortvilende at ikke en eneste lege noen gang tok noen blodprøver av meg. Hadde vært fint å fått en diagnose og hjelp for dette på et tidligere stadium. Har lest at stoffskifte kan komme i ubalanse ved livskriser eller traumer, kanskje det var det som skjedde med meg?

Vel, nå er det avklart at jeg har 'lett forhøyet stoffskifte'. Var så utrolig heldig å få komme inn på endokrionologisk poliklinikk på Ahus på fredag. Han var veldig søt og mente at dette skulle vi gå kontroll på. Jeg skal nå gå på Propyltiouracil 100 mg (2 morgen og 2 kveld) i 6 uker før jeg skal tilbake på kontroll hos han. Han ville at vi skulle komme godt i gang med medisineringen og kontroller på Ahus før jeg føres tilbake til fastlegen min. Det høres jo betrygende ut! Under samtalen fortalte jeg at jeg var mye inne her på forumet for å tilegne meg informasjon...å nei å nei...det anbefalte han absolutt ikke. Lurte jeg på noe måtte jeg heller ta kontakt med han Han sa jeg hadde Graves...noe jeg synes høres veldig skummelt ut!

Her er siste status på prøvene mine:
    S-Tras - 5.5 (?)
    Anti TPO - 100 (0-9)
    T3 - 8 (3-6)
    T4 - 24 (7-16)
    TSH - 0.02 (0.4-3.5)

Ellers skal jeg ta MR eller CT på øynene mine. Var hos vanlig øyelege og han anbefalte dette. Han mente jeg bare skulle kjøpe meg lesebriller på¨Nille, noe jeg har gjort. Får se om 'trykket' over øynene forsvinner. Kan være at jeg har overanstrengt øynene, som gir meg vondt over øyner og i hodet?

Ha en riktig fin søndag. Her i Oslo-traktene har vi snøvær. Skal egentlig rydde og vaske....men så var det det med energinivået da

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Ny her med høyt stoffskifte - min historie

Vel, legen din på Ahus er ikke den eneste legen som ikke liker at vi snakker sammen her på nettet. Men hva er egentlig forskjellen på at vi sitter her og snakker med hverandre, og at vi møtes i regi av NTF lokallag på en kafe og snakker? Legen ville sikkert anbefalt det siste! Uansett deler vi erfaringer og kunnskap. Og det er jo bra? Dersom du skulle stille legen alle spørsmålene du har, ville du sannsynligvis ikke fått den tiden du trenger til det, leger er knipne med tiden sin. Jeg synes det er interessant at så mange leger er negative til slike møtesteder som her på Sonjas. Tror Karin Münsterhjelm er den eneste jeg har sett som er positiv. Jeg vet at jeg har lært masse siden jeg kom inn her. Og helsetilstanden min har forandret seg radikalt til mye bedre.

Lykke til med å bli bedre du også, Oslofia
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Har jeg høyt stoffskifte?
    Av Daisy_flower i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 02-11-09, 16:57
  2. Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
    Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 11-04-08, 08:55
  3. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  4. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn