Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    telemark
    Meldinger
    9

Standard Viser disse prøvene binyresvikt??

Cortisol i spytt kl 23, 0.8 normalverdi<6.0.Adrenalin 176,normalverdi<723.Jeg forstår ikke hva fortegnene betyr
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Viser disse prøvene binyresvikt??

disse < > ?
    det er større enn og mindre enn.
    Det er et krokodillegap som har åpningen mot det største tallet.
    Feks : 5<3 - 5 er større enn 3. Eller 5>3 - 3 er mindre enn 5.

Normalverdi<723 betyr normalverdien er mindre enn 723.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg er meg en fiiiin lærer.
    Det skal jo være motsatt da.....
    Jeg forklarer riktig, men klarer å få trøkka gapne motsatt - uten at "korrekturen" oppdager det.
    Sorry - med fare for at det kommer til å gjenta seg.......
    5>3 .....5 er større enn 3
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    27

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Jeg er meg en fiiiin lærer.
    Det skal jo være motsatt da.....
    Jeg forklarer riktig, men klarer å få trøkka gapne motsatt - uten at "korrekturen" oppdager det.
    Sorry - med fare for at det kommer til å gjenta seg.......
    5>3 .....5 er større enn 3

Måtte le litt her
    Legen sa da vi fikk prøvesvarene at jeg hadde litt lavt stoffskifte men at det ikke var det som gjorde meg trøtt. Og at jeg ikke trengte medisiner.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

hehe - er det no' rart

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    telemark
    Meldinger
    9

Betyr det da at jeg er innenfor normalen?Eller kan det være tegn på svikt?Ikke fått pratet med legen enda.Skal bestille meg time hos en privat endokrinolog om disse prøvene er unormale,må vente på resten av svara først.Hva slags verdier vil si mild svikt?Prøvd å kikket etter det på nett men ikke klart å funnet noe svar på det
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Cortisolet ditt er 0,8 (<6,0) dvs. du har 0,8 og det skal være mindre enn 6.
    Men denne målingen står jo helt alene, det minste du trenger i tillegg er i allfall cortisolverdien om morgenen..aller helst 2 målinger til i løpet av dagen.
    Disse skal stå i et visst forhold til hverandre..så med bare en prøve er det vanskelig å si. Isolert sett er den jo mindre enn 6, men den kan samtidig være lav, uten at det er mulig å si noe om det her.
    Adrenalin vet jeg for lite om døgnvariasjon til å si noe, men ville tro du trenger flere her også?!
    Du har kaskje fått tatt blodcortisol om morgenen kl.8?
    Men hvis så- er ikke den til å stole på hvis den ikke er tatt basalt....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    telemark
    Meldinger
    9

Føler meg litt dum nå,men hva blir da utslaget på prøvene?Viser det noe tegn til svikt?Betyrdet at prøvene er innenfor normalen?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av sliter Vis post
    Cortisol i spytt kl 23, 0.8 normalverdi<6.0.Adrenalin 176,normalverdi<723.Jeg forstår ikke hva fortegnene betyr
    Hei, har du bare tatt én spyttprøve? Som Gunnda sier er det lite å lese av en prøve tatt om kvelden. Du trenger fire spyttprøver i løpet av en dag. Da kan du vurdere hvordan det er med binyrene dine.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    telemark
    Meldinger
    9

har tatt morgenprøve av blod,den var på 360..Husker ikke ref verdien men er den som er fra aker.Kunn tatt en spytteprøve.Fikk beskjed om at det holdt.Er så fortvilet.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hva betyr disse prøvene?
    Av Aurora Sophie i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 2
    Siste melding: 29-04-08, 22:37
  2. Kan disse prøvene indikere noe?
    Av Stina i forumet Blodprøver
    Svar: 19
    Siste melding: 09-10-07, 20:23
  3. Disse prøvene - er helt grønn jeg
    Av -diab- i forumet Blodprøver
    Svar: 22
    Siste melding: 29-08-07, 12:02
  4. Binyresvikt...
    Av Maia i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 18-01-07, 21:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn