Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Må jeg være fastende?
Hybrid View
-
11-03-10, 02:47 #1
Må jeg være fastende?
Får ikke sove jeg! Skal til legen igen i morgen å ta nye prøver for å dobbeltsjekke resultatene på forrige blodprøve.
Skal ta TPO, TRAS, S-TSH, S-fritt T4, S-fritt T3, S Anti - TPO, P-Homocystain. Må jeg være fastende for å ta disse testene?
Ellers da, er det noen andre tester jeg burde ta for å sjekke ut hva en annen lege kalte høyt stoffskifte og mine symptomer med veldig vonde øyne?
Var veldig godt å finne dette forumet
-
11-03-10, 09:02 #2
Sv: Må jeg være fastende?
Huffda - det blir mye å tenke på, men det roer seg skal du se.
Det er en hovedregel at man stiller fastende.
Det er også en fordel at disse tas så tidlig på morran som mulig.
Noen av disse har døgnvariasjoner.
Eneste jeg kommer på i din situasjon som ikke står der, er SHBG.
Den blir høy ved høyt stoffskifte men må også tolkes opp mot østrogen.
TRAS er nok de stoffene som påvirker øynene og de senkes jo med Thyreostatika (Neo-Merc, Prop.)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-03-10, 11:00 #3
Takk for svar
Æsj, da har jeg ikke fått med meg SHBG. Men men, blir vel flere runder med blodprøver på meg som har sprøyteskrekk!!!!
-
05-04-10, 15:03 #4
Jeg har nettopp tatt en blodprøve men var ikke fastende, kan jeg da stole på verdiene mine?
Legen mente jeg ikke trengte å være fastende, selv om jeg argumenterte mot.. Følte meg presset til å ta den dumme prøven.. Det er ikke morsomt å bli stukket i armen unødvendig når man har sprøyteskrekk
-
05-04-10, 15:27 #5
Der er bedst at være fastende (og før medicinindtagelse), men vigtigere er tidspunktet for prøvetagning. Jo senere på dagen, jo lavere (dvs. forvansket) TSH og dette kan godt give "fine" tal, uden at de passer i virkeligheden. Prøverne bør tages så tidligt på dagen som overhovedet muligt. Se evt. denne tråd: TSH-variation over dagen
Næste gang bør du insistere på, at du vender tilbage næste morgen for prøvetagning, hvis konsultationen ikke er først på dagen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-04-10, 19:40 #6
Takk for svar! Skal dra tilbake senere å ta en ny prøve. Jeg har nemlig økt dosen min i all hemmelighet og skal se hvordan de nye verdiene mine blir.
Lignende tråder
-
Får jeg være med?
Av Imse i forumet PresentasjonerSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Hva må TSH være for å bli gravid?
Av Solstråle i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 14Siste melding: 29-03-08, 18:18 -
Ok å være sykemeldt?
Av Lillejenta i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 5Siste melding: 12-03-08, 20:15 -
Bekymret for om mine jenter arver min hypo. Hva skal jeg være obs på?
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 21-01-08, 11:33 -
Sliten. Symptomer som kan ligne på lavt stoffskifte
Av sverre73 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 43Siste melding: 20-01-07, 08:53

Svar med sitat

Bokmerker