Viser søkeresultater 1 til 10 av 12

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Ryggproblemer, hvor utbredt er det?

Jeg leser at mange her inne nevner rygg og korsrygg som et problem. Så jeg lurte litt på hvor mange av dere som har eller har hatt trøbbel med dette.

Jeg har selv hatt prolaps noen ganger, så når ryggen har kranglet har jeg alltid vært redd for at det skal skje igjen. Men siste par årene har jeg hatt vondt i ryggen oftere, men det har gått raskt over igjen. I tillegg virker det som om en del av dette er "muskelknuter" eller noe slikt. For samboer finner noen harde punkter, som blir mykere når han masserer dem.

Så jeg mistenker at disse tilfellene som ikke er prolaps eller rotasjon av korsbenet (som jeg også har hatt noen ganger), kan linkes til stoffskiftet, siden jeg kjenenr igjen endel som står nevnt i mange ulike tråder jeg finner. Men fant ingen samle tråd, så da prøver jeg på det.

Leste også om noen andre her som var stive i ryggen om morgenen, slik har jeg også vært. Faktisk starta det etter svangerskap nr 2 (8 år siden), og under det svangerskapet var jeg faktisk lav på stoffskiftet, men aldri starta behandling.

Dere andre som sliter med ryggproblemer, på hvilken måte har dere ryggproblemer?

Ble litt opptatt av slikt, når jeg nok en gang ligger rett ut med ryggproblemer. :(

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Ryggproblemer, hvor utbredt er det?

Jeg hadde jo store ryggproblemer i lange perioder i åra før jeg fikk diagnosen.
    Alle de spesialistene som finns var jeg hos - jeg måtte ligge og ble bare dopa ned.
    Levaxin hjalp noe, men det ble ikke helt bra før jeg kom på Tyroid.
    Merker jo ingenting til dette nå og har vært bra siden 04.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    171

Jeg har fibromyalgi. Det begynte med smerter i korsryggen etter jeg fødte førstemann for 11 år siden..Hadde en liten skiveutglidning som en fysioterapeut rettet opp i.. men problemene ble en stund senere enda verre og skjøt ned i lår og rumpe. Ny diagnose var da isjias. Noen år senere sliter jeg igjen med rygg, legger, nakke, skuldre og er generelt trøtt, sliten og depp.. Fikk da diagnosen fibromyalgi. Ble litt sur da jeg fikk den sykdommen, for det var liksom ikke noe medisin som fikk den til å gå over. Etter en periode med voltaren og andre smertestillende fant jeg ut at jeg bare skulle takle dette..Hadde mye vondt, men beit tenna sammen. For 4 år siden fødte jeg sistemann, og etter det har jeg blitt mye bedre. Jeg passer også på å unngå ting jeg vet jeg blir værre av. Støvsuger f.eks ikke hele huset på en gang. Tar stua og gangen den ene dagen, og soveromma den andre osv.. fordeler jeg ting slik forebygger jeg smertene og all møkka med fibroen. Tror med alle sykdommer man får, så må man lære å skjenne sin egen kropp, og ikke minst; Lære seg å lytte til den
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Jeg sliter mye med vondt i rygg og nakke.
    Tror det bunner i stress rett og slett, jeg blir utrolig stresset av veldig små ting noe som fører til at kroppen spenner seg og som igjen gir utrolig stive muskler. Værst er korsryggen - jeg sitter nesten alltid forover lent pga. smerter i korsryggen så det har nok ført til litt dåligkroppsholdning, klarer feks. ikke sitte inntil setet i i bilen men sitter lent forover. Tror det har endel å gjøre med stress og restløshet også. Det mest slitsomme problemet er i nakken, der er jeg fryktelig stiv og siden musklene har vært så spent over lang tid har det gått skikkelig utover fleksibiliteten, nakke problemene fører ofte til migreneanfall... Har vært i fysioterapi, hos kiropraktor etc. men det er jammen ikke mye som hjelper. Har tatt voltaren før, men synes det er rene råttegiften så prøver å klare meg med paracet og ibuprofen.

Jeg vet jo ikke mye om dette, men jeg føler at det ustabilet stoffsikftet - eventuellt binyreproblemer - gjør at jeg føler meg "jaget" eller stresset mer eller mindre hele tiden og dette bryter vel ned kroppen.
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Problemer med rygg, nakke, skuldre etc er noe som går igjen hos de fleste med stoffskifteproblemer har jeg fått inntrykk av,
    Det er helt klart at vi er mer utsatt for betennelsestilstander og som en følge av det blir det mye smerte,
    Min følelse også av det at mange har lav kroppstemperatur er at man blir stiv og støl, den følelsen har ihvertfall jeg,
    Jeg føler meg uhvertfll innkald hele tiden og derav støl og lemster,
    kjennes ut som om at hvis jeg hadde fått fyra kroppen litt så hadde det hjulpet,
    Vi er mange og gjengangere av betennelsestilstander og smerter i ledd og muskler,
    Mitt største sykdomstegn begynte med en rygg som klikka totalt,
    jeg fikk diagnosen prolaps,
    mistet følelsen i beina og var helt ufremkommelig uten krykker etc.
    etter flere runder hos kiropraktor, fysioterapeut og spesialist ble det konkludert med at jeg hadde ikke prolaps, men alle muskler og sener rundt korsrygg,sete etc var betente og hovne og lagde en prolapseffekt,
    Det er vel det som er gjangangeren i de fleste tilfeller at muskler og sener blir betente og smertefulle,
    det er ihvertfall problemet med alle mine ledd og muskler at det er en kronisk betennelsestilstand som gjør meg ubrukelig og full av smerter hele tiden,
    jeg stivner etter noen få minutter og må gå meg til,
    om morgenen må jeg også gi kroppen tid til å våkne og gå seg til,
    nytter ikke å hive seg rundt her nei,
    Varme er min beste venn, da blir alt mykere og mer bevegelig,
    jeg er helt avhengig av ibux og pinex forte for å ha en bevegelig dag.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Jeg hadde korsryggproblemer fra jeg var 9. Hadde nok hypothereose fra jeg var yngre enn det men ble ikke diagnostisert før jeg var 22. Ble ikke bedre på Levaxin som jeg gikk på i tolv år. Har ikke hatt noen revmatiske plager eller ryggplager i det hele tatt etter at jeg begynte på Armour. Og jeg pleide å ha STORE muskelsmerter.

Lignende tråder

1. Hvor mye kan tsh øke på 7 mnd?
    Av Lexington i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 19-04-09, 15:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •