Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 17

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard Hypothyreose og restless legs

Er veldig plaget av Restless legs.Noen som vet om det er en sammenheng mellom hypothyreose og dette? Bruker to slags medisiner som hjelper, men er fortsatt mye plaget. Andre som sliter med samme problem? Tar gjerne imot råd

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Hypothyreose og restless legs

http://www.nrlf.no/readmore.asp?readmoreid=392

Jeg har jo noe rart med leggene.
    Det likner ikke på restless legs. De går i krampe som blir borte igjen når jeg spiser salt. (ordentlig salt)

Situasjonen forverret seg kraftig i starten på introduksjon av D-vitamin.
    De går også lettere i krampe etter trening, noe som vel peker på næringsmangel.

De hviler aldri.
    Ikke engang når jeg sover - det kan observeres bare ved å se på leggene.
    Og det kjennes godt når man tar på dem.
    De er fremstillt for undersøkelse til flere - ingenting blir gjort.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg hadde mye restless legs i våres. Jeg brukte jern, magnesium og c-vitamin på kvelden. Og det hjalp. Om du bruker magnesium, hold øye med at du ikke får i deg for mye i det lange løp, hold øye med blodprøver. Jeg fikk høye magnesiumverdier, men det var etter lang tid.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Hei Finn og Vigdis
    Takk for svar
    Vigdis: Hvor mye magnesium tar du? Jeg tar 2 tabeletter om kvelden, men husker ikke styrken. Har fin hemoglobin, men s-ferritin ligger alltid under 50. Av og til nede på 20-tallet ( Før jeg begynte med liothyronin i tillegg til levaxin). Vet at lav s-ferritin kan gi Restless legs
    n`Finn : Kanskje du har noe som ligner Restless Legs? Det er en tilstand som heter plms (Periodic Limb Movement Syndrome). Meget plagsomt, også for partneren, da man sparker og vrir på seg i søvne

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

jo, jeg har jo søkt litt da, men jeg sparker ingen da
    (takkolov)
    Det er ikke bena som beveger seg, men det ser ut som jeg har maur under huden som beveger seg hele tia.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg tok 600 mg magnesium, 9 mg hemjern, økte det til 27 da jeg så at jeg lå litt lavt. Pluss endel c-vitamin. Restless legs har gitt seg nå. Og jeg lurer på om det hang sammen med lave kortisolverdier for mitt vedkommende. Kroppen øker jo adrenalin ofte når kortisol blir lavt, som en siste forvirret krempetrekning tenker jeg, vet ikke om det er helt medisisnk korrekt.. Og kanskje kan forhøyet adrealin gi restless legs? ikke vet jeg. Jeg vet bare at det er borte nå.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

Jeg var veldig plaget med dette i flere år - jeg kunne nærmest gå i spinn i senga, og søvn ble det ofte lite av. Måtte opp en tur og bevege meg før det ga seg. Jeg mener at det dukket opp omtrent på den tiden da andre symtomer på lavt stoffskifte begynte å vise seg. Tror det må være 7-8 år siden jeg la diagnosen "på bordet" til legen (hadde fått en a-haopplevelse etter et foredrag av Oftebro!). Men ALLE prøver var jo fine, så DET var jo utelukket! Men symtomene hadde vært der mye lenger enn det, uten at jeg var direkte syk.

Ang. restless legs-symptomene så ble de så godt som borte da jeg startet på Levaxin for 10 mndr siden. Nå er det uhyre sjelden jeg kjenner noe. Så JEG tror det er en sammenheng der. Forsto det også slik på behandlende lege (indremedisiner) at dette ikke var noe ukjent ang. hypotyreosepasienter.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Hei igjen og takk til alle dere som har svart meg. Halla: Jeg ble ikke bedre av Levaxin, dessverre.Vet ikke hvorfor. Godt at det virket på deg
    Vigdis: Jeg er like ille plaget uansett om prøvene er høye eller lave, så jeg finner ingen direkte sammenheng
    Erin: det var et godt tips. Bruker du E-Vitamin med sink?

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Hei bittebitt

Jeg kan ikke erindre om det var sink i de jeg brukte. De var i tablettform, ikke kapsler (flere av de inneholder soja) og jeg tror hver av de var på 100 mg stk. Jeg tok et par om dagen og jeg tok de i en periode på 4-6 uker de gangene jeg var plaget. Heldigvis er det år siden sist. Jeg så det var kommet noe som heter Ido-E på apoteket, kanskje det kan være noe? Litt tilskudd av sink i tillegg er sikkert bare av det gode, men se opp for de kapslene som inneholder soja. Håper det kan fungere for deg også med et tilskudd av E

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Hei, samboern min som også har lavt stoffskifte sliter også veldig med restless legs... han hatt det i omtrent 2 år og det eneste han får av legen mot dette er Stesolid. Jeg er ikke særlig overbegeistret for denne type medisin og skulle ønske noe annet kunne virke...

Fant disse på nettet:
    http://www.iherb.com/NatraBio-Restle...ets/22395?at=0

Det er et helt nytt produkt, noen som har prøvd?
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Symptomer Hypothyreose
    Av gjest i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 15
    Siste melding: 29-11-09, 18:51
  2. Har jeg hypothyreose?
    Av snowbird i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 14
    Siste melding: 01-12-06, 00:52
  3. Hypothyreose og lutealfase...
    Av Victory i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet