Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 48

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Oppstart Levaxin, oppfølging og fungering

En uke før jul startet jeg på levaxin 50µg. Sammen med resepten fikk jeg en time 12 uker senere.

Ut fra hva jeg leser her virker det som om folk tar nye blodprøver og doserer opp litt fortere enn det. Er det riktig, eller er det vanlig med slik det er nå?

Jeg har lest litt rundt her og sett at folk har reagert litt i starten på Levaxin, i forhold til hjertebank etc. Slike ting har jeg ikke hatt. Heller litt motsatt.

Første uka på medisiner var det en "fryd" å være meg for jeg fungerte mye bedre. Jeg kunne gjøre ting hjemme uten å ta pauser hele tida. Jeg kunde dra på kjøpesenter som var fult i julestri uten å bli fryktelig svimmel osv. En annen merkbar ting var søvn. Jeg klarte endelig å sove bra og våknet tidligere og hadde langt mer å gå på.

Men deretter har det gått rett nedoverbakke. Jeg er blitt en sofaperson igjen, og jeg sliter stadig mer med å komme meg opp om morgenen. Kroppen verker mye mer enn den har gjort på lenge, og jeg er mye mer svimmel og tom i hode igjen. Jeg gjør virkelig dumme ting og er ukonsentrert så det holder. Orker ikke for mye bråk og er utålmodig.

Joda jeg har vært sånn tidligere, men etter lengre periode med sykemelding (over 1 år) har jeg fått hvilt såpass at jeg har fungert på en måte bare jeg ikke gjorde for mye, som f.eks. husarbeid etc.

Er det noen andre som har lignende erfaringer, men først kortvarig mye bedre og så generelt mye dårligere? Og kommer det til å være sånn i et par måneder til, frem til jeg har time hos legen?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Standard Sv: Oppstart Levaxin, oppfølging og fungering

Jeg syntes 12 uker virket lenge for oppfølging,
    jeg går fast til kontroll 1 gng pr. mnd,
    tror dette er et minimum for å få en jevn og god oppfølging ifht tilpassing.

Også må man være klar over at fysiske utskeielser og negativt stress er triggere for å bli dårlig,
    eks: på fredag var jeg rundt på byggevare butikker for å få tak i materialene jeg trengte til det kom arbeidfolk i helgen,(hjernakalkulatoren gikk på høygir)
    lørdag hentet jeg byggevarene(fikk dem til å pakke hengere ferdig)
    og i går spilte minstefrøkna 2 håndballkamper i en kald idrettshall.

I dag; sitter som en apatisk tåkedott, hvert bidige ledd verker, har problemer med å holde meg våken når jeg nå sitter med pc på fanget og prøver å skrive noen linjer, tror jeg begynner å bli skikkelig forkjøla igjen(skulle gjerne ha fjerna bihulene).
    Så i dag skal jeg gjøre minst mulig på lengst mulig tid, kansje dagen i morgen blir bedre.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Takk for svar.

Tror ikke det er slike ting som er årsaken denne gangen nei, for jeg gjør stort sett ingenting. Etter jeg har hentetet ungene, har jeg stort sett sofatjeneste.

I løpet av helga har mye av svimmelheten kommet tilbake, og tinnitusen er blitt veldig intens igjen. Virker alltid som om den og svimmelheten følger hverandre endel.

Verker stadig mer i kroppen også, og i går kveld fikk jeg trøbbel med ryggen igjen. Heldigvis får jeg nå sove på natta igjen, men jeg sover jo likevel på dagen. Så selv om jeg er klar for å bli bedre, så blir jeg faktisk bare stikk motsatt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Kroppen verker mye mer enn den har gjort på lenge, og jeg er mye mer svimmel og tom i hode igjen. Jeg gjør virkelig dumme ting og er ukonsentrert så det holder. Orker ikke for mye bråk og er utålmodig.
    Da jeg begynte på Levaxin fikk jeg masse kroppsverk. For min del kom den umiddelbart etter oppstart. Jeg hadde aldri hatt noe lignende før. Måtte gå til innkjøp av "liggestol" bl.a. - da jeg ikke greidde å sitte lenge i gangen. Jeg ble mye plaget med svimmelhet og måtte kikke ned for hvert skritt jeg tok for ikke å falle. Fra å være aktiv på aerobic-gulvet følte jeg meg som et vrak. Dette var i 2004 så jeg husker ikke hvor lenge det varte. Fikk også masse skjelvinger. Det jeg husker er at jeg hadde et opphold i treningen, men ikke lenge så hos meg bedret det seg rimelig fort - selv på Levaxinen. Jeg skiftet til Armour i 2006, men jeg ble bedre av disse symptomene lenge før det.

Jeg ble altså ikke kortvarig bedre slik som du, men fikk symptomer med en gang. Så det er vel individuelt. God bedring.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Takk for at du delte din erfaring.

Godt å høre at det gikk over hos deg, for da blir det nok bedre her også, selv om det for øyeblikket går motsatt vei.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Takk for at du delte din erfaring.

Godt å høre at det gikk over hos deg, for da blir det nok bedre her også, selv om det for øyeblikket går motsatt vei.
    Er det ikke slik at hormonene en tar, lagret i kroppen som et depot, så det kan kanskje være forklaringen på at du raskt ble bra, også dårligere?

At du ved doseøkning fikk fyllt opp reservene dine, men at det ikke var riktig nok til å holde formen ved like?

Jeg vet ikke, men bare en tanke!
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

En uke før jul startet jeg på levaxin 50µg. Sammen med resepten fikk jeg en time 12 uker senere.

Ut fra hva jeg leser her virker det som om folk tar nye blodprøver og doserer opp litt fortere enn det. Er det riktig, eller er det vanlig med slik det er nå?

Jeg har lest litt rundt her og sett at folk har reagert litt i starten på Levaxin, i forhold til hjertebank etc. Slike ting har jeg ikke hatt. Heller litt motsatt.?
    Jeg tok blodprøver ca hver mnd, har gjort det nå i 3 mnd, men legen har ennå ikke endret dosen. Skal dit i slutten av Januar.

Jeg har heller ikke hatt rx på Levaxin.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Sitat Opprinnelig skrevet av Ingvild Vis post
    Jeg har heller ikke hatt rx på Levaxin.
    Følte meg litt fersk og uvitende her nå, for hva er rx forkortelse for?

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Følte meg litt fersk og uvitende her nå, for hva er rx forkortelse for?
    Beklager, ikke meningen å "holde deg uttafor"D

Det betyr reaksjon

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Var det jeg kanskje trodde.

Takk for oppklaring og takk for at du svarte i tråden min.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Oppstart av Levaxin...
    Av Marina73 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 8
    Siste melding: 29-05-08, 13:24
  2. Gravid i gjen - god oppfølging denne gang...
    Av Thomasine i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 34
    Siste melding: 28-04-08, 22:05
  3. Kvalme som følge av oppstart på Levaxin?
    Av vekten02 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 15
    Siste melding: 27-03-08, 12:58
  4. Oppstart på Levaxin
    Av mohaienne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 29
    Siste melding: 07-06-07, 09:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn