Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Hybrid View
-
23-10-09, 13:51 #1
IVF-behandling og lavt stoffskifte. Erfaringer?
Noen her som har erfaringer med å være relativt greit behandlet (med Levaxin) for lavt stoffskifte og så gå gjennom (de ganske så heftige) hormonkurene man må til med ved IVF-behandling, eller "prøverørsbehandling" som folk flest kaller det....

Vi vil gjerne ha barn, men strever med å treffe blink rett og slett. Har blitt gravid én gang etter snart 3 år uten prevensjon, men det endte i en tidlig spontanabort (6 uker). Mistenker jo at min helsetilstand i kombinasjon med mine 36 fylte år er årsaken. Egentlig har jeg to hovedspørsmål:
1) Er IVF-behandling noen god idé for oss som allerede har en hormonubalanse? (Innebærer medikamenter for å nullstille egen syklus - en slags kunstig overgangsalder. Deretter følger medikamenter for å stimulere eggproduksjon, en kontrollert syklus.) Hvilke bivirkninger kan jeg regne med under denne hormonkuren?
2) Hva er alternativet, finnes det alternativer? (Bortsett fra adopsjon...)
Håper på respons...
Alt godt! HilmaDiagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag
-
23-10-09, 16:31 #2
Sv: IVF-behandling og lavt stoffskifte. Erfaringer?
Hej Hilma

Hormonbehandling for fertilitetsproblemer medfører altid en forandring og påvirker hele kroppen og alle hormoner hos de raske. Os med stofskiftesygdom får det sikkert ikke nemmere end de raske, men selvfølgelig er der forskelle fra person til person.
Men du har måske læst om de seneste resultater hos en dansk gynækolog, hvor mange kvinder blev gravide af kostomlægning, hvor de ellers i årevis ikke kunne blive gravide. Jeg ved at norske aviser skrev om det i foråret, men her linket til en dansk artikel og en til.
Forøvrig ved jeg ikke hvor "dansk" denne forskning er, da jeg har læst allerede for flere år siden på foraer i udlandet, at det var lykkedes nogle stofskiftesyge at blive gravide efter kostomlægning hvor kulhydraterne blev begrænset osv.
Håber det lykkes for dig/jer på den ene eller anden måde.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Behandling af lavt stofskifte med ikke-syntetiske lægemidler
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 09-10-09, 20:05 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27

Svar med sitat

Bokmerker