Viser søkeresultater 1 til 10 av 74
Hybrid View
-
06-10-09, 21:34 #1
Apoteket har ikke mer medisin!
Ingen andre apotek i Stavanger heller. Jeg går utfra at de heller ikke har i Oslo siden det er der de pleier å få medisinene fra. Hvor medisiner kommer dit fra tror jeg er fra utlandet. Vet ikke hvor jeg kan få tak i Armour nå jeg er tom, regnet med at de fikk på apoteket rimelig kjapt så dette var et slag i trynet. Jeg raser ned i T4 uten medisin og blir skikkelig dårlig. Sist utviklet jeg aquired von Willebrandt syndrom. Er det noen som vet hvor man kan få tak i denne medisinen? ( du Sonja får heller fjerne innlegget om det er slikt som ikke er lov å skrive om) Evt. kan kanskje noen sende meg en personlig melding. Jeg vet bare om et firma og de var out of stock ( betyr vel at de ikke har på lager eller?)
-
06-10-09, 21:57 #2
Sv: Apoteket har ikke mer medisin!
Det er vel bare netthandel som bør gå på privaten.....
Det er nok som du sier - tomt for Armour over hele fjøla, ja over hele kula tror jeg.
Også Westhroid.
Så gå til apoteket og spør om de kan skaffe det Kanadisk/Belgiske ERFA.
Jeg tror apoteket er rette stedet å spøre om det, og du kan gjøre det først, men du må nok til legen å få rettet på resepten.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-10-09, 09:12 #3
Så du tror altså at de kan skaffe det? Kan jeg spørre om du bruker dette selv?
-
07-10-09, 10:04 #4
Det kan du chatrin

Og jeg må svare nei - men jeg er iferd med å forsøke selv og vil melde om hvordan det går. Håper du og andre også vil gjøre det.
At det er mulig å skaffe ERFA har jeg bare fra sidene her, og det er vel Nora som har meldt om at man bør forsøke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-10-09, 12:01 #5
Har prøvd å søke litt på internett og finner ikke så mye, har ikke fått bestilt finner nok ikke den rette linken ikke enda.
-
07-10-09, 13:52 #6
Jeg var på et apotek idag og forhørte meg om situasjonen.
Hun hadde klart å skaffe noe for kort tid siden, men hun ringte diverse og jeg kom tilbake etter en time.
Ingen har naturthyroxin på lager - ingen hadde hørt om ERFA.
Jeg måtte komme igjen omtrent en gang i uka for å høre......
Slike ble jeg møtt iallfall.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-10-09, 11:38 #7
Apoteket har ikke mer medisin!
Det er mulig at dette thyroid blir å få på Norske apotek snart.
Den Norske importøren Norsk Medisinaldepot antyder 14dager.
Om noen har tenkt å bruke dette, kan man likegjerne få legen til å skrive ut registreringsfritaket nå med en gang. Papirmølla tar jo tid for dette skal sendes inn og godkjennes før du får det tilbake, og apoteket skal også sende det inn.
Her en liten link hvor produsenten forklarer.
http://thyroid.erfa.net/index.php/en...monograph.html• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-10-09, 17:54 #8
Det er helt identisk med gamle Armour fra ifjor eller før.
Pfizer eide dette og Armour Thyroid og solgte Armour til Forest eller den som hadde det før, og beholdt rettighetene til Thyroid i Kanada.
det er registrert og godkjent av Health canada og kan godkjennes her for den slags skyld (Arrmour kan ikke, fodi det ikke er godkjent i USA)
Men deet er altså helt identisk som det går an med gamle Armour THyroid
Resepten skal lyde på Thyroid, det samme sier de til amerikanske pasienter og leger.
Mulig at man kan skrive Thyroid , produsent Erfa? Noen som vet?
Nå hentet jeg en (tom) boks Armour Thyroid, det heter:
Armour Thyroid
(thyroid tablets, USP)
Forest
1/2 grain (30 mg)
Each tablet contains:
Levothyroxne (t4) 19mcg
Liothyronine (t3) 4,5mcg
100 Tablets
Så det sa jo levothyroxine da også, akkurat som med Thyroid fra erfa.
Foresten så sier de i USA som har fått tak i det at det virker akkurat som gamle Armour Thyroid, lukter som det, og er muligens en anelse sterkere, til tross for at det er oppført som 36mcg t4 og 8 mcg t3. I det hele tatt pleier amerikanske levothyroxintabletter også å være svakere enn våres.Sist endret av nora; 13-10-09 kl 19:21
-
09-11-09, 09:24 #9
Jeg snakket med norsk medisinaldepot i dag. De har IKKE bestilt ERFA thyroid, det er ikke noe som kommer til å ligge på lager så vi kan hente det hvis vi har resept.
De har kun bestilt Armour thyroid, og det kommer jo ikke. Hun jeg snakket med sa at den beskjeden de hadde fått var at produsenten hadde vansker med å skaffe råvarer. (Som vi har hørt før.)
Etter å ha lest her på forumet forstod jeg det sånn at ERFA thyroid var bestilt som et alternativ, og at vi nå bare gikk og ventet på at det skulle komme. Da har jeg kanskje misforstått, da.
Nå vet jeg ikke hva jeg gjør. Har de dette i Danmark? Noen som vet? Må jeg ha resept fra dansk lege? Må man ha resept i Tyskland? Jeg kan dra selv, det er ikke såå langt.
-
09-11-09, 12:08 #10
Det har jeg kommenteret på i denne tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8998
Jeg må skuffe dig (og andre). Der er ingen redning i sigte fra Danmark. I Danmark gives Thyroid-meds selv ikke på registreringsfritak. Det er overhovedet ikke tilgængeligt ad officielle veje til danske stofskiftepatienter. I Danmark regerer syntetisk medicin og kun den. De få læger, som gerne skriver recepten på anden medicin, de gør det i det skjulte. Selv om det ikke er ulovligt, er det kollegiale press fra lægestanden så enorm, at ingen tør stå frem.
Det betyder at de få danske patienter, der har recepter på Thyroid USP lægemidler, de står i samme situation som alle andre, også dem der køber medicin uden recept - der er pt ingen medicin at få og selv på de apoteker i Europa, som tager imod bestillinger på Erfa Thyroid - er denne medicin ikke et lagervare. Det betyder, at apotekerne bestiller Erfa Thyroid når de har modtaget recepterne. Før sagde man at det vil tage op til 18 dage før medicinen sendes fra apotekerne til modtagerne, men nogle har nu ventet i 6 uger uden at der sker noget....
Når medicinen ikke lagerføres på apoteker, kan det ikke nytte at rejse på indkøb, fordi medicinen ikke bare kan udleveres på stedet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
medisin
Av sanro i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 18-08-09, 21:45 -
Armour er ikke alternativ medisin
Av i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 16Siste melding: 08-09-07, 19:10 -
medisin spm og T3-spm
Av Thyr i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 24-05-06, 17:13 -
Ny slow-release T3 medisin
Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 20-08-05, 10:43

Svar med sitat

Bokmerker