Viser søkeresultater 1 til 10 av 11

Hybrid View

Medlem siden
    Nov 2007
    Meldinger
    85

Standard Registreringsfritak/ privat kjøp på nett

Hei,

Er det noen forskjell i pris om man får kjøpt Armour på Registreringsforetak kontra privat kjøp på nettet?

Noen som vet?
    Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
    Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Registreringsforetak/ privat kjøp på nett

Hvis der er forskel i prisen, kan du få det opklaret ved at spørge på apoteket, hvor Armour på registreringsfritag forhandles, og sammenligne prisen med den, der står på netbutikkerne. Vi har fået besked på, at forummet ikke længere må formidle eller dele information om købet af Armour og lignende på Internet. https://www.stofskifteforum.dk/announcement.php?f=99
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2007
    Meldinger
    85

Standard Sv: Registreringsforetak/ privat kjøp på nett

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hvis der er forskel i prisen, kan du få det opklaret ved at spørge på apoteket, hvor Armour på registreringsfritag forhandles, og sammenligne prisen med den, der står på netbutikkerne. Vi har fået besked på, at forummet ikke længere må formidle eller dele information om købet af Armour og lignende på Internet. https://www.stofskifteforum.dk/announcement.php?f=99
    OK,

Men kan jeg spørre hvor mye det koster på registreringsforetak for de som har det? Det må det vel være lov å spørre om??...
    Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
    Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Hvor mye koster 1 glass?

Noen som husker det nøyaktig? Tror det er 200 og noe for 1 glass med 100 tbl 2 gain, men er ikke sikker og jeg er nesten blakk. Så vurderer om jeg skal kjøpe dem eller ikke. Dumt de skal være så dyre.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Standard Sv: Hvor mye koster 1 glass?

Med henvisning til denne Kunngjøring - https://www.stofskifteforum.dk/announcement.php?f=38 "Om kjøp av Armour på internett" - bedes den slags spørgsmål udelukkende besvaret privat (PM).
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Nå mente ikke jeg å kjøpe dem på internett da, men på apoteket!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Sitat Opprinnelig skrevet av TeknikTeam Vis post
    Med henvisning til denne Kunngjøring - https://www.stofskifteforum.dk/announcement.php?f=38 "Om kjøp av Armour på internett" - bedes den slags spørgsmål udelukkende besvaret privat (PM).
    Hvis du bestiller over internett så gjelder disse retningslinjene:

Forsendelse fra land innenfor EØS-området

Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. og legemidler som anses som dopingmidler i Norge. Mengden av det enkelte legemiddel skal ikke overskride tre måneders forbruk.

Det må kunne dokumenteres overfor Tollvesenet at varen er lovlig innkjøpt. Dokumentasjon kan for eksempel være kvittering fra apotek/utsalgssted eller resept med påtegning fra apoteket. Dersom disse betingelser er oppfylt, kan pakken utleveres fra tollstedet/poststedet direkte til adressaten.

Forsendelse fra land utenfor EØS-området

Forsendelse fra land utenfor EØS-området:

Innførsel av postpakker og andre forsendelser som er legemidler i henhold til norsk lov, er ikke tillatt. Når pakker likevel ankommer tollsted, skal pakken enten returneres eller destrueres, avhengig av adressatens ønske. Dersom pakken i tillegg til legemidler inneholder andre produkter som ikke har importbegrensninger, kan disse utleveres, og legemiddelproduktet returneres/destrueres.

Statens legemiddelkontroll avgjør i tvilstilfelle hvorvidt et produkt er å regne som et legemiddel.

Hvis du er på ferie i utlandet og vi ta med deg noe hjem så gjelder disse retningslinjene:

§4 d. Unntak fra krav om innførselstillatelse

Følgene unntak gjelder fra kravet om innførselstillatelse:

a) Privatpersoner kan til personlig bruk innføre en rimelig mengde legemidler innenfor EØS-området, så sant legemidlene er lovlig ervervet i innkjøpslandet.

Retningslinjer fra Statens legemiddelverk vedrørende inn- og utførsel av legemidler til personlig bruk

3.1 Reisende

Ved reiser innenfor EØS-området, kan reisende medbringe til personlig bruk et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst et års forbruk.

Vedkommende må på forlangende av tollvesenet kunne dokumentere at legemidlet er forskrevet til vedkommendes personlige bruk. Dette må fremgå av pakningens etikett eller av fremlagt resept eller annen legeerklæring.

Kilder: Toll.no; Legemiddelverket.no
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    23

Sitat Opprinnelig skrevet av ForumInfo Vis post
    Hvis du bestiller over internett så gjelder disse retningslinjene:
    ...
    Forsendelse fra land utenfor EØS-området

Forsendelse fra land utenfor EØS-området:

Innførsel av postpakker og andre forsendelser som er legemidler i henhold til norsk lov, er ikke tillatt. Når pakker likevel ankommer tollsted, skal pakken enten returneres eller destrueres, avhengig av adressatens ønske. ...
    Hei!
    Jeg er ny her

Jeg ringte statens legemiddelverk og spurte om dette.
    Jeg beskrev om grossistenes vansker med å få inn legemiddel, og spurte om man kunne få tilatelse til å kjøpe Erfa selv fra Kanadisk nettapotek, siden dette så ut til å være lettere.

Riktig nok er det ikke lov å innføre legemidler sånn fra utenfor EØS, men det er unntak.
    Tollvesenet tar bare stikkprøver, og om de stopper forsendelsen, får man beskjed om dette. Da kan man, i hvert enkelt tilfelle, søke legemiddelverket om tillatelse til å ta inn medisinen. Det er visst sannsynlig i en sånn spesiell mangelsituasjon. Men de kan ikke gi noen forhåndsgodkjenning. (Vet ikke hva det evt vil koste).

Så jeg bestilte og fikk tilsendt Thyroid fra Erfa etter 8 dager. Om det godkjennes, kan jeg godt fortelle om mine erfaringer?
    (Eller send meg en epost og spør. )

Har brukt syntetisk levaxin i årevis og ble tydelig bedre med naturlig Thyroid.
    Har også ME, men det er ingen grunn til å la være å bli så bra som mulig...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Registreringsfritak/ privat kjøp på nett

joda joda - det var det jeg også fikk forklaring om.
    Jeg søkte i hvilden sky uten at noen ville ta imot søknaden. De lekte 7.de far i huset med meg.
    Hele saken ligger her på forumet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Standard Registreringsfritak/ privat kjøp på nett

Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin Vis post
    Nå mente ikke jeg å kjøpe dem på internett da, men på apoteket!
    1. Kristins blogg

2. Rekvireringsskjema

3. Apotek-pris på Armour/hvor er det billigst?
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Lignende tråder

1. Erfa Thyroid snart tilgjengelig på registreringsfritak
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 18-10-08, 15:48
  2. Kjøp/bruk av Armour i Danmark
    Av Nunna i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 8
    Siste melding: 10-07-07, 14:28
  3. Privat endokrinolog
    Av Lisbeth i forumet Endokrinologer
    Svar: 10