Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 20

Hybrid View

Medlem siden
    Nov 2007
    Meldinger
    85

Standard Svineinfluensa og Armour?...

Noen som har gjort seg noen tanker om dette? Har lest på eldre innlegg om at det ikke finnes noen kjente sykdommer som smitter fra gris til menneske... Men nå i 2009 har vi jo svineinfluensaen som herjer... Har ikke sett noen innlegg om det her. Jeg er ikke redd for det, men lurer på om noen har gjort seg opp noen meninger om det?
    Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
    Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Svineinfluensa og Armour?...

Har ikke sett noen innlegg om det her. Jeg er ikke redd for det, men lurer på om noen har gjort seg opp noen meninger om det?
    Måske fordi der ikke er noget særlig at bekymre sig om. Danmark er den største eksportør af tørrede skjoldbruskkirtler fra grise til medicinske formål. 23.000.000 om året. Der er ikke svine-influenza i Danmark tillige med, at der altid har været opretholdt en konsekvent kontrol med animalsk materiale til fremstilling af lægemidler. Thyroid er jo ikke det eneste, der anvendes til formålet.

Du kan læse mere her: http://thyroid.about.com/od/thyroidd...flu-armour.htm
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2007
    Meldinger
    85

Hei,
    Takk for linken. Den var meget betryggende

De hadde vel stoppet salget også om det var noen fare tenker jeg.
    Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
    Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Sykdommer som smitter fra gris til mennesket er ikke kjent.
    Såkaldte zoonoser finnes ikke fra gris til mennesket.
    Det er likevel (var) et av argumentene som medisinidustrien brukte for å overta markedet for stoffskiftemedisin fra de bestående leveradører som jo var enerådende. Man prøvde bla. å så tvil ved å hevde mangel på tilstrekkelig varmebehandling av produktet.
    Vi må tenke på at medisinindustrien så nok på markedsaktørene som kjempemotstandere - og tok alle midler i bruk.

Det var også et argumet som ble brukt til å skremme meg fra å begynne med Armour - så sånn 30 år etter, så husket man argumentene - men hadde "glemt" at det er noe som heter Armour !
    Hvordan kan man tro dem ?

Man sa riktig nok "hvis", men "glemte" ogå at det jo omsettes for tonnevis av mat fra gris som ikke er varmebehandlet. Feks spekeskinke og gravede produkter.
    Bovine dyr har noen zoonoser. Feks skrapesyke hos sau (som ligner kugalskap), men fenalår selges jo uten at dette blir varmebehandlet.

Så jeg tenkte at noen milligram av det rette stedet på grisen kan nok ikke skade.

Men så skjedde det altså.
    Man kaller det svineinfluensa, men det er faktisk ikke helt rett. Iallfall ikke hele sannheten. Fugleinfluensaen, svineinfluensa og den humane influensa er i skjønn blanding for å få dette til.
    Men hvem vet - om fremtiden er det som kjent vanskelig å spå......

Når det gjelder trygghet og Armour kan man jo tenke seg at dette produseres av flere produsenter i USA.
    Det er det landet hvor man kan saksøke i hvilden sky.
    Jo, Armour er nok trygg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Standard

Etter å ha lest en del her inne, har jeg fått med meg at naturlige stoffskiftehormoner, av typen Armour ol, er mere "bredspektret" og sannsynligvis fungerer bedre enn f.eks levaxin.

Men jeg har forstått det sånn at denne medisinen ikke er varmebehandlet. Snakker vi om "rå" gris her ; )?

Grisen er nok nokså lik mennesker på mange måter, ettersom vi både kan bruke dens stoffskiftehormoner og tidligere også insulin. Svineifluensaen, der er d mange som vet mye mer enn meg!, men den viste vel at mennesker og gris kan få de samme smittsomme sykdommene. Kan ikke det gjøre det utrygt å bruke ikke varmebehandlede deler fra gris? Så man ikke ender opp med bivirkninger av typen krøll på halen ; ) Eller noe annet som de finner ut en god stund etter at vi har knasket en del glass med armour, el lignende, det er litt skrekken : (

Jeg ønsker å fylle opp vit d3 lagrene + støtte binyrefunksjonen med Ashwagandha, før jeg i det hele tatt forsøker noen form for stoffskiftemedisin. Men sitter fortsatt igjen med ett intrykk her inne av at levaxin knapt er bryet verdt å forsøke....Eller har jeg bare kommet over de trådene hvor medisinen ikke har fungert så godt?

Har lært så mye nyttig her inne, imponerende den kunnskapen dere sitter inne med! Men fortsatt usikker i forhold til mange ting : )

Armour, og lignende produkter, som ikke er varmebehandlet, er de trygge nok å buke, f.eks sett i forhold til svineinfluensa smitte? Jeg er ikke spesiellt redd for den influensaen, sånn sykdommen er i dag. Men kan ikke varmebehandlede produkter av animalsk opprinnelse føre til farligere type smitte? Litt kjedelig om man finner ut det litt for sent : (
    Sist endret av Admin; 16-12-09 kl 21:06 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Krøll på halen?

Jeg tror nok Levaxin virker for noen! Men for mange (helt sikkert flere enn legene er klar over) er Levaxin ikke nok. Fordi kroppen ikke klarer å konvertere T4 til T3. Så jeg ville forsøkt Levaxin først, med mindre hele eller halve kjertelen var vekk.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Standard Sv: Krøll på halen?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg tror nok Levaxin virker for noen! Men for mange (helt sikkert flere enn legene er klar over) er Levaxin ikke nok. Fordi kroppen ikke klarer å konvertere T4 til T3. Så jeg ville forsøkt Levaxin først, med mindre hele eller halve kjertelen var vekk.

Ja, man må kanskje bare forsøke for å finne det ut : ) Så takk for tilbakemeldingen : )!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Hej Usikker Jeg tror, at det står forklaret her i indlæg nr. 2 og 4
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Usikker Jeg tror, at det står forklaret her i indlæg nr. 2 og 4
    Ja, tusen takk Jeg er nok ikke godt nok kjent jher på forumet ennå : ) Nå gleder jeg meg til at "jule stria" snart er over, og jeg kan få bedre tid til å sette meg mere grundig inn i forskjellig stoff her, for dette har blitt en utrolig kunnskapsbank, mye takket være deg ! Og mange andre her også, litt "farlig" å begynne nevne nevne navn her kanskje, men dere er mange dyktige, dere får snart slå dere sammen og åpne en klinikk, jeg setter meg gjerne opp på timeliste!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Svineinfluensa og Armour?...

Sitat Opprinnelig skrevet av usikker Vis post
    Ja, tusen takk
    Selv tak (u)sikker

Jeg kan godt forstå at man kan gøre sig disse tanker. Jeg er også blevet spurgt om det samme, i anledning af binyerekstrakter i sin tid, herhjemme. Da havde jeg svaret i overensstemmelse med sandheden, at jeg hellere dør tidligt og raskere end jeg vil leve i en evighed som en fattig grøntsag, tørret ud af hypothyreosen. Det var den gang hvor der var så meget skrevet om kogalskab ude i verden, hvor mine ekstrakter netop var fra kvæg.

Man kan kun forstå sådant en "letsindighed" i min forklaring, når man selv har været der, hvor jeg har været... to skridt fra demens og kørestol. Mit udenoms liv er ødelagt - uddannelserne jeg har opnået men kunne ikke magte at bruge, de børn jeg ikke fik, den familie jeg måtte give afkald på, da hypothyreosen har taget alle kræfter og de sociale færdigheder skrumpede til ingenting da jeg kom ind i fyrrerne... Jeg kunne ikke læse, jeg kunne ikke skrive, jeg kunne ikke huske, jeg kunne ikke tåle lytte til musik og jeg kunne blive ved. Har man først været der, hvor kroppen dør en langsom Eltroxin-død i 26 år år, og hvor de kognitive færdigheder skrumper, altimens man selv er låst inde i en vissende krop, bare ved fuld bevidsthed om det som sker - ja, da æder man gerne både virusser og bakterier med skeer, når noget af livet kan genvindes, selv for en kort stund. Så det tænker jeg ikke på... om disse animalske lægemidler skulle evt. være inficeret med noget...

Det er de ikke, det ved jeg nu. Men dengang, ja, da var jeg ganske ligeglad med det, må jeg indrømme. Alternativet var nemlig lige så slem, om ikke værre, hvis du/I forstår hvad jeg mener.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn