Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Hybrid View
-
27-04-09, 07:37 #1
Graviditet og stoffskiftemedisiner?
Hei.
Jeg har vært hos legen og tatt en rekke blodprøver for å se om jeg har for lavt stoffskifte. Jeg får resultatene om en drøy uke, og er selvsagt veldig spent. Håper det er svaret på problemene jeg har hatt, og at medisiner vil hjelpe.
Men så er det det at jeg tror jeg er gravid. Hvordan er det med stoffskiftemedisiner og graviditet/amming, kan man ta medisiner da? Har de samme virkningen?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
27-04-09, 13:29 #2
Sv: Graviditet og stoffskiftemedisiner?
Hei!!
Hvis du blir satt på stoffskiftemedisin og du ER gravid, er det en viktig ting å huske på: du vil da trenge ca.50% MERE stoffskiftemedisin, og det skal trappes opp de 3 første mnd. i svangarskapet. Altså.. stoffskiftesyke(lavt) trenger i høyeste grad medisiner, tom. mere !!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
27-04-09, 13:35 #3
Sv: Graviditet og stoffskiftemedisiner?
Ok. Takk for svar, Gunnda. :-)
Jeg var bekymret for at medisinene kunne være skadelige for fosteret, og at jeg derfor ville måtte vente til etter fødselen før jeg kunne starte opp.
Godt å vite at jeg slipper det, i så fall.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Hvilke stoffskiftemedisiner bruker du?
Av ella i forumet MeningsmålingerSvar: 40Siste melding: 13-05-10, 17:07 -
Lav tsh og graviditet.
Av litza i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 11-09-07, 14:29 -
Hypothyreose men engster meg litt for graviditet
Av Randi i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 4Siste melding: 07-09-05, 17:13 -
Prøveverdier og graviditet
Av Surrehue i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 15-06-05, 21:30 -
Graviditet
Av Gjest i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 13-04-05, 17:30

Svar med sitat
Bokmerker