Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
09-04-09, 22:37 #1
Oculoplastic Surgery mod Graves-øjne?
Jeg har valgt at søge "Thyroid" på alle kategorier og frem kom denne video om Surgical Techniques in Ophthalmology Series: Oculoplastic Surgery
Beskrivelse: Denne video fokuserer på unike kirurgiske metoder til behandling af tumorer i øjet, dekompressionen af tryk i øjnene, som er følge af thyreoidea-betinget øjensygdom ved hjælp af intra-operative CT, og behandling af ensidig ptosis (tungt øjenlåg) med Hering-metoden.
Ikke fordi jeg er helt sikker på, at jeg har forstået det korrekt, men det lyder som om der er en chance for Graves-syge, at behandle deres øjenproblemer, der ellers anses for permanente? Det håber jeg
Sist endret av Anisa; 10-03-10 kl 19:12
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-07-09, 04:47 #2
Sv: Oculoplastic Surgery mod Graves-øjne?

Morbus Basedow/Graves - som følge af en autoimmun reaktion
- antistoffernes ødelæggelse af skjoldbruskkirtelen. Kilde...

Morbus Basedow/Graves - som følge af en autoimmun reaktion
- antistoffernes ødelæggelse af skjoldbruskkirtelen. Kilde...

"Graves-øjne" Kilde...
A: Asymmetrical proptosis, more marked in the right eye. Although unilateral proptosis sometimes occurs in Graves disease, further imaging may be needed to exclude diagnoses such as orbital tumour.
B: Patient attempting to look up, showing tethering of the left eye by swollen inferior external ocular muscles, slight proptosis and lid retraction (with sclera visible above the iris of the left eye) and some infiltrative swelling above the inner canthus of each eye.
C: Marked bilateral proptosis with lid retraction and conjunctival injection indicating active inflammatory ophthalmopathy.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-07-09, 21:01 #3
Det øverste bildet likner litt på slike øyne som jeg har hatt, men jeg har operert dem da.
-
10-03-10, 19:29 #4
Advarsel. Billeder af operationen.
Advarsel. Billeder af operationen.
Der er håb, for selv meget deformerede thyroid-øjne
-
10-03-10, 23:53 #5
En blog med en stor samling af videoer af forskellige øjen-kirurgiske behandlinger og metoder. Eyesurgeryvideos.com
Lignende tråder
-
Ny, med Graves
Av manzana i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 16-05-08, 14:25 -
Graves tanker
Av Tone i forumet Graves sykdomSvar: 22Siste melding: 03-10-05, 14:24 -
Graves og øyeproblemer
Av darlingmin i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 14-08-05, 23:15 -
Graves og radiojod
Av Tone i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 5Siste melding: 06-08-05, 16:54 -
Graves og blodprøver
Av i forumet Graves sykdomSvar: 1Siste melding: 23-04-05, 16:00

Svar med sitat
Bokmerker