Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
05-06-05, 22:11 #1Gjest Gjest
Tilrettelegging av arbeidet på arbeidsplassen
Hei
jeg lurer på om noen har noen gode råd og tips. Jeg er for tiden 50% sykemeldt pga graviditet. Hvordan kan jeg legge frem min sak slik at jeg blir hørt. ? Jeg trenger tilrettelegging på min arbeidsplass. Ledelsen er opptatt av tilgjengelighet i arbeidstiden for å kunne ta hastesaker selv om det er flere arbeidsoppgaver jeg kan utføre som kan gjøres når som helst på døgnet og som ikke er hastesaker. Jeg har ganske variabel form så jeg klarer ikke å jobbe kun mellom 8 og 15.30. Jobber innen IT med problemløsningsorientert arbeidsoppgaver så det er ganske stort arbeidspress. Min arbeidsplass er en IA bedrift og jeg har også legeerklæring.
-
05-06-05, 22:34 #2baremei Gjest
Re: Tilrettelegging av arbeidet på arbeidsplassen
Da tror jeg en telefon til ditt trygdekontor kan være en god start. De skal kunne hjelpe med slikt sålenge arbeidsgiver er IA-bedrift.
Opprinnelig skrevet av Gjest
Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge såsant det ikke er til vesentlig ulempe (og den tolkes vidt til din fordel), evt. finne andre oppgaver til deg.
Evt. bedriftslege skal også kunne bistå.
Har du et verneombud du kan ta en fortrolig prat med? Fagforening?
-
06-06-05, 07:12 #3Gjest Gjest
hei
Tusen takk for svar.
Kanksje jeg bør ringe trygdekontoret å høre så ve jeg hvor jeg står i hvertfall før møtet i dag.
Jeg har vært i kontakt med verneombud som har lagt frem saken min. Han sa de ville ta et møte med meg når jeg kommer på jobb igjen. Og at de var veldig opptatt av tilgjengjegeliget i arbeidstiden for å ta hastesaker. Pga at jeg er gravid med tvillinger er det uvisst hvor lenge jeg vil få lov av jordmor å forsette med 50% sykemelding. (helst skulle jeg vært 100% sykemeldt pg at det er rutine nå å sykemelde fra uke 20 - 22). Om vi ikke klarer å forstå hverandre så vet jeg ikke om jeg orker å sette i gang en lengre prosess og ikke minst den psykiske belastningen det vil være underveis.
Klarte ikke gå på jobb 2 dager i forrige uke pga dette.
-
06-06-05, 16:11 #4Gjest Gjest
Hei
Var innstilt på å pakke sammen og at jeg måtte ha 100% sykemelding. Men hadde møte med sjefen i dag og det løste seg greit
så da ble det avtalt at i utganspunktet skulle jeg møte opp senest kl 10.00 om ikke annet er avtalt. Orker jeg ikke være på jobb så lenge kunne jeg ev jobbe 1 time eller 2 på kvelden. Men det viktigste var at jeg møtte og at jeg hadde god dialog med sjefen.
-
06-06-05, 07:18 #5søs Gjest
Hei!
Hvis bedriften din er medlem av IA systemet , skal dere ha en egen kontakt på trygdekontoret- ta kontakt med den personen. Er i samme situasjon( prøver 50 %).Arbeidsgiver må nå i større grad enn tidligere engasjere seg og tilrettelegge arbeidsforhold.
Har akkurat hatt avklaringsmøte sammen med arbeidsgiver og trygdekontor, for å finne ut av det nye lovsystemet av july 2004.
Søs

Svar med sitat
Bokmerker