Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Hybrid View
-
07-10-05, 13:11 #1Snurre Gjest
Prøvene er perfekte. Får ikke hjelp
Hei
Jeg lurer på om noen her kan gi meg noen hint. Jeg var hos legen og tok prøver og legen sier prøvene er perfekte, og hvis jeg kjenner meg slapp er det fordi jeg er deprimert. Legen ville gi meg lykkepiller. Jeg føler på meg at det er noe annet, og prøver å finne årsaken. Jeg er ikke deprimert, og vil ikke ta noen lykkepiller. Så...hva tror dere om disse verdiene? Jeg trenger noen råd for å finne ut om det er stoffskiftet mitt det er ubalanse i-jeg har mange symptomer på det nemlig.
Fritt thyroksin 16
TSH 3,34
Takker for svar.
Vennlig hilsen ei som sliter og er veldig slapp og dårlig
-
07-10-05, 14:30 #2
Jeg syns du er utsatt for en alt for lite grundig undersøkelse hvis det ikke er tatt flere prøver enn dette. Dette er et alt for spinkelt grunnlag å avfeie en diagnose på.
Din TSH er i høyeste laget. Dette behøver ikke bety noe, men man kan absolutt ikke konkludere med at det ikke peker på et stoffskifteproblem.
Det kan også peke på andre endokrinologiske problemer, og dette ville flere prøver kunne gi svar på.
På`n igjenn - krev en grundigere behandling.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-10-05, 16:05 #3
Jeg synes også du skal spørre etter Anti-TPO prøver får å sjekke om du har autoimmune thyreoiditt (hashimotos). Om denne er positiv så er det fort mulig at TSH og FT4 kommer til å forandre seg, til å bli hypothyrose.
Jeg hadde TSH som ikke var så altfor høyt. FT4 som var innenfor grensene, men fortsatt i den lavere sonen.
Anti-TPO (og Anti-TG) var positiv hos meg. Etter et par måneder så hadde TSH gått over øverste grense, FT4 hadde sunket mer, og Anti-TPO var fremdeles positiv.
Jeg hadde dermed Hashimotos og subklinisk hypothyrose.
Så, som Finn sier, si du ønsker å ha en mer grundigere behandling! Sjekk kanskje også om du mangler B12 vitaminer!
Lykke til!
-
09-10-05, 22:18 #4
Legen ville også gi meg lykkepiller og jeg måtte faktisk gå gjennom denne pliktøvelsen åprøve dem i to uker.
Da var min ft4 på 12 og TSH på 3,5 på ettermiddagen (kontoret åpnet ikke før kl 12 så prøvene ble tatt om ettermiddagen før blodbilen kom for å hente orøver kl 4)
Da er TSH halvparten av morgenverdiene.
Legen sa at jeg umulig kunne ha lavt stoffskifte...og Anti-TPO var positivt og kommentaren fra hormonlabben var at man måtte følge meg opp med prøver om 6 mnd.
-
11-10-05, 07:49 #5Snurre Gjest
Hei
Takk for svar. Jeg står nå i kø for å komme til spseialist for videre utredning. Jeg har også i min desperasjon prøvd å ta 25mg Levaxin for å se om det påvirket formen. Ikke verre å prøve det enn lykkepiller liksom...! Lykkepillene jeg prøvde i vinter ble jeg jo bare myye dårligere av. Jeg fikk Levaxin via en annen lege enn min fastlege, og gjett hva....?? Jeg er mye, mye bedre allerede etter noen dager...Ikke til å kjenne igjen liksom...
Men-jeg skal selvfølgelig til spesialisten også etterhvert. Men, jeg tror nok jeg har funnet årsaken til min slappe form ja... 
Hilsen meg som begynner å se lys et sted der fremme.
-
11-10-05, 07:51 #6Snurre Gjest
Hei
Takk for svar. Jeg står nå i kø for å komme til spesialist for videre utredning. Jeg har også i min desperasjon prøvd å ta 25mg Levaxin for å se om det påvirket formen. Ikke verre å prøve det enn lykkepiller liksom...! Lykkepillene jeg prøvde i vinter ble jeg jo bare myye dårligere av. Jeg fikk Levaxin via en annen lege enn min fastlege, og gjett hva....?? Jeg er mye, mye bedre allerede etter noen dager...Ikke til å kjenne igjen liksom...
Men-jeg skal selvfølgelig til spesialisten også etterhvert. Men, jeg tror nok jeg har funnet årsaken til min slappe form ja... 
-
11-10-05, 08:01 #7Snurre Gjest
Hei
Takk for svar. Jeg står nå i kø for å komme til spesialist for videre utredning. Jeg har nå fått 25mg Levaxin for å se om det påvirket formen. Ikke verre å prøve det enn lykkepiller liksom...! Lykkepillene jeg prøvde i vinter ble jeg jo bare myye dårligere av. Jeg fikk Levaxin via en annen lege enn min fastlege, og gjett hva....?? Jeg er mye, mye bedre allerede etter noen dager...Ikke til å kjenne igjen liksom...
-
11-10-05, 09:06 #8
Før dagbok, det gjelds dom bevis.
Mange på forumene tror at en TSH over 2 er unormal.
Jeg fikk tydelige symptomer og ble sliten når min TSH gikk over 2.
Din på 3-noe er ihvertfall godt over det som er helt normalt, som er 0,8-1,5.
I framtiden vil de snevre inn den øvre grensen til 2,5, endokrinologene har tatt det opp på sine kongresser.
Kan ikke love deg at du kommer til en som har vært der. Det var en kongress i Istanbul hvor de sa det.
Lignende tråder
-
Søvn og stoffskifte
Av chino i forumet SøvnSvar: 110Siste melding: 22-11-11, 23:05 -
Prøvene ok, men ikke jeg
Av serafina i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 7Siste melding: 31-05-05, 21:35

Svar med sitat
Bokmerker