Orker ikke ta hele historien min en gang til, men for de som er nyskjerrig er det vel bare søke på brukernavnet mitt. For å gjøre det kort så har jeg det siste året gått fra å være veldig lav til veldig høy til normal (?) og nå (litt) høye verdier på blodprøvene. Formen min har vært akkurat den samme hele tiden, veldig hypo-følelse, kanskje litt bedre nå men lite, bortsett fra da jeg var veldig høyt dosert i sommer hvor jeg bare fikk hjertbank og høy puls i tillegg til det jeg velger å kalle hypo-symptomer. Blodprøvene har vært slik:

16.01.08: Tsh: 12 Ft4:22 Ft3: 3,9 frem til denne prøven 125 mcg 6 dager 100 mcg 1 dag i uka, endret til 150 mcg daglig etter denne prøven
12.02.08: Tsh: 0,43 Ft4: 20,4 Ft3: 4,4
25.02.08: Tsh: 0,92 ft4: 22,4
03.04.08: Tsh: 0,02 Ft4: 31 Ft3: 13 ny dose levaxin etter denne prøven: 125 mcg daglig
31.07.08: Tsh: 0,25 Ft4: 17,5
23.10.08: Tsh: 0,14 Ft4: 21,4

Føler meg ikke hyper nå, men hadde et tilfelle av press i hjertregionen nå i uken som var, skjelver litt på hendene men det har jeg gjort helt siden i sommer syns jeg. Er etter denne siste prøven veldig redd for å redusere på medisinen igjen, vil tro at legen ønsker å gjøre det og jeg føler jeg må ha noen bra argumenter å stille opp med i såfall. Noen forslag? Og så lurer jeg på om det kan/ skal ta så lang tid før blodprøvene stabiliserer seg som det har gjort for meg siden siste doseendring i april? Eller er dette bare tilfeldige utslag? Må legge til at jeg tok medisinen den morgenen noen timer før blodprøven ble tatt så ft4 er vel i virkeligheten litt lavere? Jeg vet jo at tallene egentlig ikke har noe å si, men jeg har ikke helt kommet dit enda at jeg kjenner kroppen min så godt at jeg kan dosere uten. Hadde jeg vært der nå ville jeg selv økt medisinen et hakk pga mye hypo-symptomer som jeg alltid har hatt. Jeg har jo etterhvert lært at hvis jeg har symptomer så tar jeg for lav dose. Jeg har veldig lave jernnivåer og b12 i nedre referanseområdet. Tar jern når jeg husker det men lagrene tappes like fort igjen. Skal til endokrinolog på aker igjen om et par uker og håper på å få tilskudd av b12 pga mulig perniciøs anemi (har antistoffer) og skal spørre om jern-injeksjoner samtidig siden jeg har holdt på med disse pillene i alle år uten at jeg greier å følge det opp. Jeg håper jo at det er jern og b12 som er løsningen på disse evigvarende symptomene. Endokrinologen på aker mente jo at det er noe annet enn stoffskiftet som gir symptomene nå. Så dere som er erfarne i gamet; noen råd?