Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 22

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard nå er det offisielt, jeg er GRAVID

hehe ikke helt planlagt men, tok et par dager og komme over sjokket.
    men nå gleder vi oss og håper alt går bra.
    har ikke brukt prevensjon annet en sikre perioder i 19 mnd, men så fort jeg begynnte med armour ble jeg gravid.¨
    redd for å bli syk igjen, men blir nøye fulgt opp. blodprøver annenhver mnd.
    tallene har steget litt, men forløpig ligger de perfekt innenfor referansene.
    svetter litt innimellom og av ogtil løper pulsen litt fort, men håper dette bare er gravid symptomer.
    så nå får vi 3 tette, eldste er 3 år, yngste 19 mnd
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Gratulere med lykkelig omsyendigheter.. Tanken streifa meg sist jeg leste om morgen oppkastet ditt, men kunne jo ikke spørre om det!!! Vet du kommer til å ta godt vare på dere begge to. Lykke til, håper det blir noenlunde ""plankekjøring""for deg....
    MVH. Gunnda.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

gratulerer. Har lest på andre steder at dethender rett som det er at kvinner blir gravide rett etter start med Armour Thyroid....skulle "advart" deg.....
    Merk at mengden TBG øker straks man blir gravid og det betyr at man må vanligvis øke doser stoffskiftehormon.
    Titt litt innom den andre folderen her på forumet, der står det mer.
    Det er altså en fordel med hyppige prøver og at man er dosert i littegrann høyt, har lest en studie om nettopp Armour Thyroid vs thyroxin og graviditet og de på Armour hadde det bra og ble ikke så underdosert. Man må gå etter ft4 og ft3 siden TSH kan gå ned med i forhold til ft4 ved graviditet.
    Kanskje jeg somler meg til å finne denne studien.

nora

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard noen med graves som er gravid?

frykter det kommer til å stige og lurer på hva man kan gjøre da?
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    28

Standard

Hei Rikke

Jeg har graves og har akkurat funnet ut at jeg er gravid jeg kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt, men lurer på det samme jeg også.
    Lykke til videre, håper alt går bra

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard

Hei.
    Jeg har Graves og er nå 28 uker gravid. Før jeg ble gravid brukte jeg medisiner for å senke stoffskiftet, men jeg fikk beskjed om å prøve å slutte med de medisinene når jeg var ca 12 uker. det gikk veldig fint! Jeg har gjennom hele svangerskapet tatt blodprøver hver 4. uke, og en endokrinolog har fulgt meg med blodprøve svarene. Alle kontrollene i svangerskapet blir gjennomført av en gynekolog. Så jeg føler jeg får god oppfølging. Mitt stoffskifte er nå ganske lavt, men jeg føler meg i ok form. Skal derfor ikke begynne med levaxin. Det viktige er å følge med på om TRAS verdiene er positive eller stiger i svangerskapet. Dette kan medføre at barnet blir født med forbigående høyt stoffskifte. TRAS er heldigvis negativ hos meg nå. Man blir ofte "frisk" i svangerskapet, men jeg har fått beskjed om at sjangsen for at Graves med høyt stoffskifte kommer tilbake etter fødsel, er ganske stor. Så vi får se..
    Har forstått den sånn at dersom stoffskiftet stiger eller er høyt i svangerskapet, kan man bruke Propyltiouracil for å senke det. Den passerer ikke så lett over til barnet som Neo M.
    Lykke til

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

hei, og takk for svar.
    gratulerer med spirene i magen!
    jeg er 5 uker og 1 dag på vei
    for 19 mnd siden fødte jeg en sønn, etter 6 mnd ble det oppdaget at jeg hadde høyt stoffskifte, ft4 var på over 40. og jeg var veldig dårlig.
    begynnte på propyltiuracil, hadde ikke antistoffer.
    stoffskiftet ble så lavt.
    etter en stund kom verdiene innen for referanse området.
    men jeg var fortsatt dårlig, begynnte med lewaxin, ble bedre, men masse bivirkninger.
    gikk over på armour, og kom i kjempe form.
    da ble jeg også gravid, har sluttet med armour.
    lurer på om stoffskiftet kommer til å bli høyt igjen denne gangen, ingen kan svare sikkert på det.blodprøver viser at det har steget litt, men det trenger ikke å bety noe, er fortsatt innen for normalen, med ft4 på 14.
    skal bli fulgt opp med blodprøver hver andre mnd.
    og jeg har selv valgt å gå til gynekolog ved siden av, litt bekymret og redd.
    så det går bra å bære frem barn med høyt stoffskifte?
    da slapper jeg litt mere av

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard

Heisann! Dette går helt sikkert fint! Høyt stoffskifte blir somregel bedre ved graviditet pga at imunsystemet da blir dårligere for at kroppen ikke skal støte vekk babyen. Det går helt fint å bruke både propyltiuracil og NeoMercazole i små mengder (vedlikeholdsdose) under svangerskapet. For den som har sansen for slikt er homeopatmedisin og så et kjempebra alternativ. Stoffskiftet mitt holdt seg helt fint under hele graviditeten, og jeg fikk ikke tilbakefall før 6mnd etter fødsel....

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    LIER
    Meldinger
    38

Standard

GRATULERE MED DEN LILLE SOM ER PÃ… VEI....HÃ…PER FORMEN DIN HOLDER SEG GJENNOM SVANGERSKAPET...
    PASS GODT PÃ… DEG SELV:o)

Side 1 av 3 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn