Hei!
Jeg mistenker at jeg har lavt stoffskifte..... Har egentlig hadd denne mistanken i flere år, men som hos mange andre av dere har blodprøvene vært normale. Legen har utelukket denne diagnosen hos meg. Jeg har vært plaget med energiløshet (alltid sliten :( ), perioder hvor jeg veksler på å fryse eller svette mye, tørr hodebunn/ flass og livløst hår, en usigelig tretthet (har null energi på kveldene) uansett hvor mye jeg sover, sterke humørsvingninger, muskelsmerter, trykkfølelse i hodet, stabil vekt til tross for mye trim. Jeg har slitt mye med depresjoner, og min fastlege har begrunnet mine plager med denne diagnosen. Jeg har likevel vær psykisk 'oppegående' i lengre perioder, men vært i dårlig fysisk form likevel.
For 3 uker siden ble det tatt nye blodprøver for stoffskiftet. De viste da en TSH på 4,66 og T4 på 13. Jeg tenkte at 'Jippi! Nå kan jeg endelig begynne å få behandling for stoffskitftet mitt!', siden prøvene lå i grenseområdet for det normale. Men, nei...... Legen min mente at dette ikke var grunn nok til å starte opp en behandling, men mente at det skulle taes nye prøver om 2 måneder for å bekrefte disse svarene.
Midt oppi alt dette har min fysiske form gradvis forverret seg betraktelig gjennom høsten. Tanken på at jeg skal gradvis bli verre i 2 måneder til, er uutholdelig!
Hva mener dere? Jeg er så usikker på om jeg skal be om en second opinion fra en ny lege.... Fikk meg en knekk i sjøltilliten etter å blitt avvist av min fastlege gjennom 7 år.
Håper at noen av dere kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk for hjelpen!