Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Hårmineralanalyse
Hybrid View
-
22-11-07, 21:23 #1
Hårmineralanalyse
Jeg har hørt at en håranalyse kan være et godt hjelpemiddel for å finne ut mer om kroppens tilstand. Er det noen som har vært borti det og vet hvor man kan få gjort det?
Node ;-)
Nybegynner og to år på Levaxin.
-
23-11-07, 17:23 #2
Sv: Hårmineralanalyse
http://www.grethewauer.no/
Jeg har ikke prøvd det selv, men plukket med meg en brosjyre derfra engang.
-
04-04-08, 23:35 #3
Vel - jeg har dårlig erfaring med dette. Jeg tok min første analyse i april 2005. Jeg fikk tilsendt flere bokser med kosttilskudd, samt en egen boks med jerntabletter. Jeg begynte å stille spørsmålstegn ved nettopp det siste, da blodprøver viste fulle jernlagre og høy blodprosent.
Jeg tok kontakt med Grethe Wauer, som ikke kunne gi meg tilfredsstillende svar. Til å begynne med hevdet hun at analysen var skreddersydd og at jeg måtte stole på den, og ta alle tilskuddene, men hun endte opp med å si at jeg nok ikke burde spise jern....og da var jo skepsisen til hele analysen sådd. Bladet Mat og Helse hadde hatt en artikkel om Grethe og hårmineralanalyse, og jeg kontaktet derfor Dag Viljen P, som igjen satte meg i kontakt med lege Stig Buset.
Sistnevnte sa at jeg ikke skulle spise jern! Jeg kuttet jernet og spiste de andre tilskuddene. Tok ny analyse i september samme år. Det er forskjell på søylene i diagrammene på disse to analysene, men jeg kan ikke si at jeg kjente noe "bedring".
Jeg skal ikke påstå at slik håranalyse er kvakksalveri, men min erfaring er...dårlig ja.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
24-04-08, 09:10 #4
Desverre så er det slik med alternativ behandling at det ikke er en offentilg utdanning og autorisasjon på samme måte som for offentlige helsearbeidere - i tillegg så er dette veldig vanskelig vitenskap - spesielt mht kroniske lidelser. Det er også veldig mange aktører der ute med f.eks et ukes kurs eller no i akupunktur, eller naturmedisin.......
Erfaringsmessig er en VELDIG avhengig av at en finner den dama eller mannen som er kjempeflink - og noen ganger må en lete litt. Sjekk litt med venner og bekjente om de har noen å anbefale..... Ellers så kan det være greit å sjekke at de er med i noe forbund av noe slag..... Hvilken utdanning osv. For å kalle seg homeopat bør en ha 6års utdanning.
Har ikke så mye erfaring med håranalyse - men moren min gikk til homeopat som drev med dette - og det var visst veldig ok. Ellers så er det rimelig god dektning for at håranalyse kan vise hvilke stoffer kroppen mangler - men de må være flinke og fornuftige de som skal tolke dette............
-
25-04-08, 00:47 #5
Ikke mye igjen her å analysere på, gitt.....
• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
-
26-04-08, 16:39 #6
Leste på celiac.com forumet at alt er galt og lavt/høyt hvis man har kvikksølvforgiftning.
Se fleste av oss har eller har hatt amalgam i tennene. Jeg fjernet mitt amalgam allrede på 80-90-tallet men skulle egentlig gått gjennom chalationterapi men jeg har aldri hatt de tusener av kroner til Balder osv.
Merker at Selen samt Chlorella hjelper , og det er også anbefalt på celiac.com forumet.
-
20-07-08, 13:09 #7
Har du tatt håranalyse?
Jeg har fått anbefalt dr Luneng på Nydalklinikken. Har noen hørt om han, og har god erfaring med å få hjelp på denne måten?
Jeg er så desperat at jeg er villig til å prøve alt nå.
Har du tatt håranalyse, og hva fikk du ut av det?
-
20-07-08, 14:27 #8
https://web.archive.org/web/20100507...684741&x=12559
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/sp ... /1.1317508
Lommelegen.no Sitat: "Når det gjelder hårmineralanalyse vil jeg ikke anbefale at du tar denne. Metoden ansees som verdiløs etter å ha vært vitenskapelig kontrollert. Du vil sikkert få opplyst det motsatte fra de som selger denne, men hvis man går inn i vitenskapelig litteratur er ekspertene enige. For eksempel er det vist at man ofte får helt forskjellige resultater på samme hårprøve som sendes inn to ganger."
Men om du søker får du en overflod undersøkelsens fortreffelighet av de som tjener på denne analysen. Jeg synes det er svært usmakelig med slik ensidig info - uansett hvor den kommer fra.
Mitt råd ?
Dropp den, men for all del, bestem selv !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-07-08, 14:31 #9
Tusen takk for svar. Er glad jeg spurte her før jeg bruker 4000 kr på det. Det ble anbefalt på det varmeste av noen... hvilke baktanker de har vet jeg lite om. Kanskje det hjalp for vedkommende.
Er spesialist på stoffskifte hadde hjulpet lenge, alt er bedre enn fastlegen.
Underlig nok føler jeg meg ganske bra om dagen. Så lenge det er stabilt og godt med sambo så er "tankene" roligere også. Sliter til tider med dødsangst, men det kan jo like gjerne være etter en heftig brann i 2002.
Jeg aner ikke opp ned på noe lenger, og sliter med at jeg ikke har kontroll over hva som skjer. Legen er uviten. Jeg er sliten.
-
05-12-11, 18:23 #10
Hei,
Stein Flaatrud er den naturterapeuten i Norge, som har tatt flest hårmineralanalyser, mer enn 15 000.
Når man først skal gjøre det, bør man benytte den med mest erfaring på området.
Jeg har ikke gjort dette selv enda, men håper å få det til på nyåret.
Har sett diagrammene man får, og fått disse forklart av Flaatrud. Han har greie på hva han snakker om.
Lignende tråder
-
Hårmineralanalyse og binyretræthed
Av Anisa i forumet Alternativ behandlingSvar: 2Siste melding: 05-02-12, 11:29 -
Hårmineralanalyse
Av Yvette i forumet Alternativ behandlingSvar: 29Siste melding: 16-10-05, 12:52

Svar med sitat
Bokmerker