Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Hybrid View
-
23-02-07, 16:15 #1
Det ene symptomet etterføger det andre
De siste dagene har jeg vært så utrolig frossen. Kler på meg ekstra, men fryser likevel. Tok tempen, den viste 36, 24 og da bør jeg trekke fra ca 0,3 siden jeg har mensen. Ellers har jeg ikke merket noe til slappheten i dag, heldigvis
-
23-02-07, 20:33 #2
Det er vanlig å være frossen når man har hypotyrose. Selv har jeg opplevd å ligge med dunjakke på og dyne over meg midt på sommeren. :evil:
-
01-09-07, 10:58 #3
Utslett
Merket i sommer at jeg hadde fått utslett(rødt feldt) på magen etter å ha hatt dongeribukse på. Nå har jeg fått det samme utslettet på anklene. Muligens av en annen dongeribukse. Har aldri vært plaget med eksem. Er dette også noe som følger med ved lavt stoffskifte?
-
01-09-07, 11:20 #4baremei Gjest
Ville vel heller anta det kan være vaske- eller skyllemiddel du reagerer på. Prøv å sette vaskemaskinen på en ekstra skylling. Og sjekk filteret. Er det tett er det ikke sikkert maskinen skyller skikkelig.
-
01-09-07, 11:23 #5
Jeg har tørr hud, veldig kløe, sikkert en form for allergi. Kunne klø som besatt, spesielt om natta før, klorte meg til blods.
Men så fant jeg ut av at det hjalp med mye fuktighetskrem. Er jeg flink nok til å smøre, så slipper jeg utbrudd."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
01-09-07, 11:38 #6
Om jeg ikke husker feil så kan stoffskifteproblemer øke allergi plager
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-09-07, 12:48 #7
Ja, trolig, Anne Ma.
Var til allergi- og astma-spesialist for noen år siden. Da var jeg temmelig oppgitt over "alle de ulike" sykdommene jeg hadde. Så jeg sa til ham at jeg trodde at alt hadde sammenheng. Hva han trodde? Han sa at det var kjent at immunologisk sykdom i alle fall kunne stresse astma - altså forverre situasjonen.
Dessuten er det jo absolutt vanlig med tørr hud pga lavt stoffskifte. Og tørr hud blir jo igjen lettere irritert av f.eks. vaskemidler - husker at jeg ofte før fikk røde prikker og kløe oppetter armene. Men holder det som sagt vekk med fuktighetskrem - må bruke mye dog."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
01-09-07, 18:22 #8
Mulig det er noe i vaskemiddelet. Klærne er bra skylt og bruker ikke skyllemiddel til vanlig. Får smøre meg inn med fuktighetskrem
-
01-09-07, 18:51 #9
Mot tørr hud anbefaler jeg baby olje på sprayflaske. Spray på etter dusjen, mens huden er håndkletørr. Det kan være litt klebrig å ta på trange klær rett etterpå, men huden blir myyyk!!
-
01-09-07, 20:37 #10
Spenol er et godt alternativ. Super god mot tørr hud.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Svar med sitat

Bokmerker