Jeg vet ikke om jeg hører hjemme blant de som har lavt stoffskifte, men nå spør jeg likevel for å høre.

Jeg har hatt diffuse plager lenge med kraftig svimmelhet en periode i høst, vært mye kvalm og uvel, og forferdelig sliten og matt. En stund hadde jeg "støy" i hodet, og det å forholde seg til andre, særlig i selskaper, ble frytelig vanskelig.

Siden den tid er jeg blitt gravid. Svimmelheta og "støyen" forsvant før svangerskapet, men slitenheten og følelsen av å være mye uvel er der enda. Ble forkjøla i jula og makan til kraftig langvarig forkjølelse har jeg aldri opplevd maken til.

Veldig stygg hud i ansiktet har jeg også fått. Delvis er det dype fryktelig vonde kviser som popper fram i hopetall, og delvis er huden rød, tørr og flassete med masse bittesmå betente minikviser.

Fordøyelsen min fungerer ikke godt, men det har den aldri gjort. I tillegg har jeg en følelse av "noe" i halsen (siden sist august), men hverken UL eller ØNH-lege har funnet noe der. Venter på MR, men legen min er ikke så ivrig på å sende meg dit pga svangerskapet.

Det som plager meg aller mest nå for tida er perioder med forhøya puls. Dette kommer særlig i forbindelse med måltidene, like etter at jeg har spist, og gjør at det eneste jeg klarer å fokusere på er hvordan jeg skal få lagt meg ned og hvilt, helst sovet, litt. Etter en sånn episode (som gjerne varer minst en halvtime får jeg gjerne mild hodepine, (men noen ganger er den kraftigere). Jeg får også en følelse av å være "svak" i knærne, og kraftløs i hele kroppen. Pulsen blir ikke så kjempehøy, men den er tydelig forhøya, opp til 105 slag/min, og det kommer gjerne plutselig, selv om jeg sitter dønn rolig i en sofa f.eks. Det kjennes omtrent som sånn stress man føler når man er på tur opp på en talerstol eller liknende. Men jeg føler meg jo ikke stressa.

Innspill noen, på dette med pulsen (og forsåvidt også alt det andre)? Dette begynner å blir frustrerende, og jeg gruer meg til barseltid med SÃ… lite energi... :(