Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Har jeg hypothyreose?
Hybrid View
-
06-11-06, 16:22 #1
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2006
- Meldinger
- 13
Har jeg hypothyreose?
Hei.
For et utrolig kjekt forum
Fikk diagnosen cøliaki i 2004, og er nå i utredning for lavt stoffskifte hos legen min. Har i hele sommer gått på detox-diett for å få ned leververdiene (unormalt høye).
Jeg har nå lest mye om denne sykdommen, og er litt i tvil om jeg har lavt stoffskifte eller ikke, men etter å ha lest mye her på forumet ser jeg flere likheter med dere andre.
Blodprøvene mine ser slik ut:
11/4 23/6 20/9 31/10 Referanseområde
Anti-TPO: <35 ---- ----- ------ <35
T3: 4,5 4,3 4,6 4,8 2,3-5,7
T4: 11,0 12,2 11,7 14,5 9,0-22,0
TSH: 1,94 0,64 1,1 1,4 0,20-4,0
Og symptomene mine er:
* lite energi - klarer ikke å trene, blir svimmel allerede etter 5-10 min.
* oppblåst mage og treg mage
* "vann" i bein
* skjøre og sprø negler - bedre etter tilførsel av b12
* svimmel og tungpusten etter lite aktivitet
* dårlig hukommelse
* deprimert
* veksler veldig mye mellom å fryse eller å koke over.
* irritabilitet
* gråter for ingenting
* det verker i muskler og ledd - og jeg har ofte problemer med å komme meg opp om morgenen
* fra å være en optimistisk gladjente, er jeg nå en pessimistisk/depressiv og tiltaksløs jente. (kjenner ikke igjen meg selv)
Vet at flere av disse symptomene kan ha sammenheng med cøliakien og at den tar tid å få normalisert seg. Men ettersom de andre symptomene pga cøliakien har blitt borte, så mener både jeg og legen at jeg kanskje har lavt stoffskifte. Skal til han på onsdag - blir spennende å høre hva han sier for noe. Men hva tror dere? Virker jo faktisk som de som har sykdommen sitter inne med mer kunnskap enn en almennpraktiserende lege - kanskje ikke så rart siden de skal vite litt om mye. De som har sykdommen spesialiserer seg jo på en måte på det.
På forhånd takk for svar
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Hypothyreose og vegetarianisme
Av Magnuna i forumet Helbred og kostholdSvar: 25Siste melding: 21-03-09, 13:22 -
Hypothyreose/whiplash
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 07-01-07, 08:59 -
Hypothyreose og lutealfase...
Av Victory i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 0Siste melding: 01-09-06, 13:21 -
Symptomer på Hypothyreose
Av Tilte i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 31-08-06, 15:37

Svar med sitat
Bokmerker