Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    13

Standard NOE må jo ha utløst at noe gikk feil i kroppen

Jeg er så nysgjerrig på hvorfor jeg har utviklet hypo..Noe må jo ha utløst at noe gikk feil i kroppen!! (Ingen i fam. har hatt problemer med det) Jeg skjønner at det nok vanskelig å si noe for sikkert i og med at det er så sammensatt og ikke minst lite forsket på enda.. Jeg er også nysgjerrig i forhold til at jeg kanskje klarer å rette opp noe(i og med at det ikke er så alvorlig) F.eks. dersom jeg mangler noe mineraler/vit. i kroppen.

Det eneste jeg kan tenke meg at jeg skulle fått hypo av er følgende:

- Jeg har ikke spist kjøtt de siste 14 årene og har hatt et rimelig ensidig kosthold. jeg har mao vært veldig dårlig til å erstatte. Kanskje det er noe kjøtt kroppen trenger som har utløst det? Prøvene viste jo bl.a. at jeg manglet jod og litt div...

- En annen ting er at jeg har slitt litt med spiseforstyrrelser i kortere perioder..Altså, jeg spiste litt under gjennomsnittet kanskje og kastet opp det jeg spiste..Påvirker det hormonene/stoffskifte å fremprovosere oppkast? Eller kan det ha påvirket bukspyttkjertlene ved at jeg f.eks. var mye nær dem??

Er det noen som har noen tanker rundt det jeg skriver eller har opplevd å få hypo av det samme??
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    112

Standard Sv: NOE må jo ha utløst at noe gikk feil i kroppen

Sitat Opprinnelig skrevet av Ellen Vis post
    Jeg er så nysgjerrig på hvorfor jeg har utviklet hypo..Noe må jo ha utløst at noe gikk feil i kroppen!! (Ingen i fam. har hatt problemer med det) Jeg skjønner at det nok vanskelig å si noe for sikkert i og med at det er så sammensatt og ikke minst lite forsket på enda.. Jeg er også nysgjerrig i forhold til at jeg kanskje klarer å rette opp noe(i og med at det ikke er så alvorlig) F.eks. dersom jeg mangler noe mineraler/vit. i kroppen.

Det eneste jeg kan tenke meg at jeg skulle fått hypo av er følgende:

- Jeg har ikke spist kjøtt de siste 14 årene og har hatt et rimelig ensidig kosthold. jeg har mao vært veldig dårlig til å erstatte. Kanskje det er noe kjøtt kroppen trenger som har utløst det? Prøvene viste jo bl.a. at jeg manglet jod og litt div...

- En annen ting er at jeg har slitt litt med spiseforstyrrelser i kortere perioder..Altså, jeg spiste litt under gjennomsnittet kanskje og kastet opp det jeg spiste..Påvirker det hormonene/stoffskifte å fremprovosere oppkast? Eller kan det ha påvirket bukspyttkjertlene ved at jeg f.eks. var mye nær dem??

Er det noen som har noen tanker rundt det jeg skriver eller har opplevd å få hypo av det samme??
    Mangel på noen spesifikke B-vitaminer kan gjøre at stoffskiftet ikke fungerer normalt. Så du kan jo lese litt om alle de forskjellige b-vitaminene for å sjekke om du får i deg mat som inneholder de. Stress kan også føre til hypothyreose. Det er flere i familien min med Hashimoto hypothyreose. Jeg har også hypo, men ikke Hashimoto. Jeg har derfor ikke den arvelige, men sannsynligvis den som utløses av stress. Jeg har også hatt spiseforstyrrelser og er nå vegetarianer.

Hvordan fant du ut at du manglet jod?
    Ny og forvirret hypo... Maikas dagbok

Lignende tråder

1. Hva kan muligens være FEIL ??????
    Av Tiffen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-11-07, 16:38
  2. Kan leger ta feil?
    Av annki i forumet Hos legen
    Svar: 13
    Siste melding: 25-09-07, 13:14
  3. Feil diagnose...