Viser søkeresultater 1 til 10 av 83
Hybrid View
-
11-05-06, 22:05 #1
Prøver som bør tas - og dosering - ved Hashimotos
Heisann
Jeg har hatt Hashimotos i mange år. I mange av disse har jeg brukt Thyroxin/Levaxin. Jeg synes aldri jeg ble bedre, tvert i mot så er jeg blitt mer og mer utmattet, samt fått mer og mer kroppsverk. Ja, søvnproblemene er vel også blitt verre og verre, ja og vekta. Sikkert mer, men det får holde i første omgang. ;)
Jeg har tidligere trodd at det kun var Anti-TPO som var aktuell for meg at legen holdt øye med, ettersom de andre verdiene aldri er blitt snakket om (bortsett fra at jeg tror TSH ble nevnt en gang, burde kutte litt på Levaxinen pga dette eller annet). Pga vedvarende følelse av uvelhet, fant jeg fram til dette forumet for litt siden. Dere har vist meg at det er mange ting å ta hensyn til, verdier å følge med på m.m. Men jeg klarer ikke ut fra alle temaer og tråder å få samlet informasjonen i hodet mitt (som spinner rundt).
Derfor spør jeg dere her. Hvilke prøver bør jeg ta?
Anti-TPO
TSH
FT4
Disse er vel kun dem som legen har tatt av meg tidligere, men dere snakker om så mye, f.eks.
ft3, ft4 (sammenhengen mellom disse?), tras, ferretin?, d-vitamin, b12, selen (er det noe man kan sjekke på en blodprøve?), referanseverdier/referanseområder som er ulikt fra sykehus til sykehus? - hjææælp!
Bør jeg ta disse? Er det annet jeg bør få undersøkt?
Takker på forhånd for tips og råd. Hodet mitt er ikke på plass til å få oversikt over dette. Er vel også på tide å ta prøver, har ikke gjort det siden før jul."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 09-10-10, 18:40 -
Dosering
Av Cina i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 06-03-07, 19:48 -
T3 og dosering av den
Av irene i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 26-06-06, 23:30 -
nye prøver, armour og dosering, noen synspunkt?
Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 31-05-06, 10:16

Svar med sitat
Bokmerker