Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
Hybrid View
-
27-07-18, 22:18 #1
Ny pågående forskning rundt lavt stoffskifte
Modtatt tidligere i dag fra EKH (gjest):
Hei dere,
Jeg er ikke aktiv på forumet deres, men har startet å lese meg opp en del på lavt stoffskifte. Har merket meg at det rundt om virker å være en del "frustrasjonen" rundt dette med at det ikke er nok fokus på virkningen som eksempelvis tilskudd med T3 kan gi.
Jeg kom nettopp over denne forskningen som virker å være startet opp nylig (med rekruttering av kandidater som startet i juni).
https://oslo-universitetssykehus.no/...vem-kan-delta?
Jeg tenkte at dette må være en "god nyhet", ettersom det viser økt interesse for å se på alternative behandlingsformer. Kanskje til og med noen på forumet ønsker å bidra i forskningen?
Ville bare "tipse" dere - men kunne ikke gjøre det på forumet ettersom jeg ikke har bruker.
God helg!
Hilsen EKH
Opprinnelig skrevet av EKH
Påvisning av nye biologiske markører for bedre behandling av hypotyreose
Formålet med studien er å undersøke om vi kan påvise ulik effekt av legemidlene T3 og T4 på kroppstemperatur, metabolisme, muskelkraft og hjernekapasitet, og videre identifisere biomarkører som avspeiler effekt av T3 og T4 på celle og vevsnivå.
Informasjon om deltakelse: Studien er åpen for inkludering fra 01.06.2018 fram til 01.06.2021 Læs mer...
Takk EKH
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Det klemmer rundt brystet...?
Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 23-09-10, 09:34 -
Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte når jeg var var rundt 10 år gammel.
Av Shorty i forumet Lavt stoffskifteSvar: 23Siste melding: 23-05-10, 22:48 -
Anti-TPO rundt 1300
Av rainbow i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 51Siste melding: 08-12-09, 11:46 -
Er det mulig å ha en pågående betennelse i kjertelen over så mange år?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 26-04-09, 12:42 -
Forskning på stoffskifte.
Av liisa i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 1Siste melding: 22-06-05, 23:19

Svar med sitat

Bokmerker