Viser søkeresultater 1 til 10 av 157
Tråd: helgemann
Hybrid View
-
21-01-11, 14:16 #1
Neg svar fra lege om Liothyronin
Viser til denne tråden: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=12053
Via min fastlege hadde jeg søkt om å få Liothyronin, svaret fikk jeg her om dagen. Og svaret var mildt sagt rystende og hårreisende!!
Brevet jeg fikk:
Hvordan skal tolke dette? Jeg ble temmeligPasienten bruker Levaxin, nå stigende FT4 til 18, supprimert TSH. Pasienten ønsker å legge til Liothyronin pga. redusert almentilstand.
Jeg har labsvar som daterer seg helt tilbake til 1994, normalt stoffskifte i alle prøver. Utfra labdata (med mange prøver), så hadde han 29/8-07 en prøve med FT4 11 og TSH 5,13, forøvrig ingen prøver med TSH over normalområdet. Omtrent samtidig tatt prøver for anti-TPO og TRAS som
begge var negative.
Det er ikke oppgitt hvor lenge pasienten har brukt Levaxin,- men utfra labdata kanskje fra 2007?
En konsultasjon i Tromsø vil ikke avklare så mye mer hos denne pasienten. Utfra labdata tilgjengelig her, så er det mulig at pasienten kan få et normalt stoffskifte om Levaxin avsluttes,- og jeg foreslår å forsøke det (med prøvetakning hver 14. dag en periode). Det er ikke så uvanlig at en
liten overdosering av Levaxin kan gi plager som likner på litt lavt stoffskifte, og jeg tilråder å forsøke dette før han evt. kommer hit.
da jeg fikk brevet. Jeg har jo alle symptomer på lavtstoffskifte, og ble jo bedre når jeg fikk medisiner for det. Men nå mener denne legen fra UNN at jeg ikke har stoffskifte.... Fy F**** altså! Jeg får håpe at fastlegen min ikke følger dette rådet, jeg kommer til å kjempe om å få beholde hypo medisinen min. Og jeg skjønner at det er lite vits å prøve å søke om alt hypo medisiner, til det blir det samme som å
.
Men tanken om å trappe ned til feks 50 µg, har jeg tenkt nå i det siste på. Kanskje jeg blir bedre da?
-
21-01-11, 14:28 #2
Sv: Neg svar fra lege om Liothyronin
Jeg mener ikke, det er muligt at få det bedre på stofskiftehormon, medmindre, man har brug for det!
Og så er der det med, at vi er så forskellige - så hvordan ved lægen der, hvordan dine tal skal være, for at det passer sammen med når du har det bedst?
At tolerere (ja, sådan læser jeg det) en tsh på over 5 og en sølle ft4 på 11 er jo helt galt som jeg ser det.
Var jeg dig, ville jeg skifte læge! Gå på jagt efter en god en nu! Om nødvendigt, så flytte!
Lad være med at finde dig i dette her, Helgemann.
-
21-01-11, 14:42 #3
Glemte å fortelle at denne legen som har skrevet brevet, er endo? på sykehuset i Tromsø (UNN).
TSH var allereda da, 2007, veldig høy. Men det var ingen som reagerte før i 2009....
Det er nok det beste, å flytte på meg, ja. Men man kan jo finne dårlige og kvalme leger i stor byene og.
Grunnen til at jeg ønsker å trappe ned, er at jeg føler meg overdosert.
Hodet er som bomull, jeg går ved siden av meg selv, deprimert, sliter med angst, osv. Jeg føler meg stresset på en måte. Men likevel var hjerte, pulsen og blodtrykket som normalt.
-
21-01-11, 14:56 #4
Så må du vel ha' tjekket dine andre hormoner ? Der er da noget, som ikke stemmer.
-
21-01-11, 15:03 #5
Men det vil de ikke gjøre. Fastlegen jeg har nå, mener at jeg er psykisk syk, og må begynne på antidepresjons medisiner. Men fra neste mnd, februar, får jeg en ny fastlege, som jeg håper vil forstå meg bedre.
Men hva som egentlig er galt med meg vet jeg ikke. Kanskje jeg er overarbeidet og utbrent?
-
21-01-11, 15:51 #6
Nåh! Kunne det ikke tænkes ad du slet og ret fejler.... HYPOTHYREOSE? Denne sygdom, du måske lige har glemt, at du har... skader ikke "kun" kroppen, men også.... PSYKEN. Har du, by any chance, læst denne?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-01-11, 16:21 #7
Eh, nei, har ikke lest den, Anisa... *blush*
Men skal lese den, senere!
Takk for tipset!
på Anisa
...skal jo ærlig innrømme at jeg blir veldig usikker. Er det stoffskifte, eller er jeg syk på en annen måte, er det noe annet som feiler meg, kommer jeg til dø, siden jeg har hatt infarkt i begge nyrene, osv. Og når jeg får slike svar som dette brevet gir, gir det jo enda mer grobunn i alskens bekymringer.
-
22-01-11, 09:26 #8
Helgemann, dette er ikke symptomer på overmedisinering/for hurtig opptrapping. Det er sannsynligvis depresjon og/eller lavt stoffskifte.
Tidlige/milde symptomer på overdosering er etter min erfaring:
For å si det på den måten, den uroen en føler på for høy dose er ikke indre, akkurat.
-
22-01-11, 14:52 #9
Men det mente nå UNN legen at jeg var...
Men depresjon, det kan godt være det. Men det er jo ingenting som hjelper mot det. Var jo like deprimert da jeg gikk på medisiner rettet mot det. Det kan heller tenkes at jeg ikke bruker de rette medisinene for helsa og kroppen min.
Men ærlig talt, jeg vet ikke lengre hva som skjer med meg...
-
22-01-11, 14:58 #10
Ta deg en "ferietur" til Oslo...Om du har henvisning til spesialist får du vel dekket turen og eventuelt jobb-fri, gjør du ikke?
Lignende tråder
-
Presentasjon helgemann - langt om lenge
Av helgemann i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 12Siste melding: 12-01-12, 20:21 -
Gode og nemme opskrifter til Helgemann
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 21Siste melding: 08-03-11, 15:29 -
Presentasjon helgemann - langt om lenge
Av helgemann i forumet PresentasjonerSvar: 10Siste melding: 30-04-10, 10:27

Svar med sitat

Bokmerker