Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
30-12-12, 13:11 #1
"Tid Tager Tid - også for bedringen efter medicinskifte fra syntetisk til Thyroid"
Det var ikke så meget at jeg skrev på forummet på det sidste... Jeg sidder også nu og ser på alle de julegaver og alle julekort på reolen, jeg ellers har forberedt siden oktober, men ikke har fået afsendt i år... Jeg har heller ikke skrevet til nogen, og ej heller har jeg besvaret henvendelser/hilsner fra andre
Årsagen er at siden midten af november har jeg måttet udelukke alt der ikke var job og søvn, fordi for første gang i mere end 30 år blev jeg syg på den gammeldags måde: med høj feber og alskens plager som hører med til en dobbeltsidig lungebetændelse, komplikation efter en gemen influenza i oktober....
Jeg har det bedre nu, selv om det går langsomt... men før jeg nåede så langt, sad jeg adskillige gange på Skype og ellers i min mailbox, og så gerne ville skrive tak for hilsner, eller bare en forklaring på tavsheden... men jeg var fuldstændig tanketom. Når jeg ikke kunne tænke, kunne jeg heller ikke skrive så lidt som et ord. Alt fra denne tid føles nu tåget og uvirkeligt...
Dette forløb afspejler en af de uventede "dårlige" sider af at få Thyroid: når man bliver syg - kan det blive på den gammeldags måde, fra før man fik hypothyreose og hormonmangel. Under årene med Eltroxin, har jeg aldrig reageret på influenza med f.eks. feber. Jeg kunne være forkølet eller have influenza og alligevel var der ingen feber, og derfor heller ikke alle de symptomer som plejer at følge med høj feber. Nu har jeg været på Thyroid i ca. 7 år og det ser ud til, at kroppens "evne" til at reagere på en infektionssygdom med feber - omsider er kommet tilbage. Taget i betragtning, hvor forfærdeligt jeg havde det i disse uger med høj feber - ville jeg gerne være netop denne virkning af Thyroid, foruden...Sist endret av Mod; 06-01-13 kl 12:10
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
31-12-12, 13:12 #2
Sv: Opdatering
Kjære Anisa
Dette fortjente du ikke. Du er alltid en som stiller opp for andre og det å måtte kjempe seg gjennom dette uten å selv be om støtte er ganske typisk for deg. Du er en kampens kvinne og du har måttet lære deg å stole på deg selv for å komme deg opp fra mange vonde fall i livet.
Må allikevel kommentere det du beskriver som den negative siden av thyroid. Jeg har vel hatt det som du beskriver, kanskje tom ekstrem varianten. Du sier du har hatt influensa uten feber osv. Jeg har ingen slike infeksjonssykdommmer. Ikke feber, sår hals, forkjølelse, omgangssyke, altså ingen verdens ting på ihvertfall 10 år. Og selvsagt er det en lykke. Men har aldri assosiert dette til min syntetiske stoffskifte behandling. Lurer derfor på om du kan si litt om hvorfor du mener det er baksiden at thyroid behandling? Har alltid tenkt at det henger sammen med et overaktivt immunforsvar, som jeg har fått føle konsekvensen av både i form av fravær av infeksjonssykdommer og i form av nærvær av autoimmun sykom som hashimotos. Jeg har også tenkt mange ganger og fordi jeg har sett folk rundt meg som kan holde seg hjemme fra jobb et par dager fordi de har feber at det hadde vært godt å ha en slik pustepause i hverdagen. Det er en tanke jeg kan tillate meg fordi jeg bor i et land med gode velferdsordninger og fordi jeg jobber i staten med gode sykelønnsordninger. Jeg sier ikke at jeg ønsker meg sykdommen, men jeg har av og til ønsket meg en unnskyldning til å kunne ta en pause fra jobbhverdagen. Skjønt jeg i grunnen har vært nok syk pga stoffskiftet, og kanskje er det det som gjør at jeg føler jeg kunne trenge en pause iblandt også, men det føles alltid som en dårlig unnskyldning sammenlignet med 39 i feber.
Så har jeg også som du vet bakgrunn i helsevesen og vet at nå etter at jeg fyllte 40 så går det bare i nedoverbakke med det gode immunforsvaret;-). Jeg tror altså at jeg i årene fremover kan få merke mer til forkjølelser osv fordi alle fra naturens side får dårligere immunforsvar etter fyllte 40. Du tror ikke at det er dette som har gjort seg gjeldende hos deg også? Ønsker deg all god helse i tiden fremover. Stor nyttårsklem fra Blondie
-
31-12-12, 18:05 #3
Re: Opdatering
kjære Anisa

Riktig god bedring og et godt til frisknings år i 2013. Jeg har vært så lite her inne at jeg ikke har lest dette. Så alt godt følge deg.

En kommentar Blondie.
Jeg har brukt levaxin i 12 år var syk som andre med litt influensa med og uten feber. På slutten syns jeg det økte på med virus og noen baktrielle infeksjoner.
Så har jeg i over et år 13 mnd brukt armour, da har virus infeksjoner vært mer påtrengende enn noen gang og noen alvorlige baktrielle infeksjoener. Jeg oppfatter at mitt imumforsvar er blitt verre, og tror dette skyldes at jeg ikke har fått balansert dosen med thyroid. Så får fremtiden vise om jeg pga skifte av medisin er mer disponert eller det handle om riktig medisin (f.eks t3) og riktig dose. Bare en betrakning fra meg
Riktig godt nyttår
fra
FruemåHashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
01-01-13, 08:23 #4
Dette Blondie og Anisa sier er interessant. Jeg har også alltid hatt et overaktivt immunforsvar. Jeg har vært syk, det har verket i hele kroppen, alle muskler har vært ømme, nesa har rent. Og jeg har tenkt at nå kommer det en skikkelig forkjølelse. Så har jeg, dessverre altfor ofte, gått slik i to tre eller fire dager, nesten ikke maktet å jobbe, energien har vært totalt på bånn. Så har det plutselig blitt borte, som om noen trakk gardinene vekk fra vinduet. Når jeg tenker meg om, har jeg i det 3/4 året jeg har brukt LDN ikke hatt dette i det hele tatt. Siden jeg begynte med høye doser D3 for ca 3 års tid siden har jeg heller ikke vært plaget av verken vanlige forkjølelser eller lungebetennelser eller bronkitt, som årene før var fylt av. Jeg tror også steinhardt på å ha nok jern og B-vitaminer. Men jeg innbiller meg nå å se noe av den gode virkningen til LDN. Jeg gjetter på at denne forkjølelsesliknende tilstanden som har vart noen dager tidligere, og kommet så altfor ofte, er forbundet med min autoimmunitet. Det har vært som om noen gikk rundt og trampet inne i kroppen min

Kanskje Mod bør dele tråden? Det er jo det morsomme i disse virituelle samtalene, akkurat som samtaler ansikt til ansikt, plutselig kommer vi over i et annet spor, som også er matnyttig, men jeg vil ikke ødelegge for at Anisa får all den hjertevarme hun fortjener, som har hjulpet så mange her
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-01-13, 12:14 #5
Sv: Er forbedring av helse ubegrenset av behandling med ekte Thyroid-medisiner?
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
08-01-13, 14:12 #6
Sv: "Tid Tager Tid - også for bedringen efter medicinskifte fra syntetisk til Thyroid
Jeg tror at det å få den T3 kroppen må ha er helt uvurderlig. I tillegg er det mange andre co-faktorer, nok av vitaminer og mineraler og nok av andre hormoner. Kanskje T3 er nøkkelen? Omdanner du ikke T4, som Levaxin, er den ikke bare nytteløs, men kan også være med på å dra deg enda dypere ned i søla ved at den hele tiden omdanner mer og mer rT3, som fortsetter å hindre kroppen i å omdanne T4 til T3. Lenge leve grisen som en en bra T3 kilde
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
01-01-13, 16:52 #7
Hej Jenter
Vældig interessant, ja! Men jeg har vist udtrykt mig fuldstændig misvisende , ser jeg nu, og jeg har ledt Blondie og andre på afveje, selv om emnet ellers er væsentligt og superrelevenat på det overordnede plan... Sorry for den misvisende formulering 
Det jeg mente da jeg skrev: "Dette forløb afspejler en af de uventede "dårlige" sider af at få Thyroid" og "Dette er faktisk en direkte parallel mellem fri-for-hypothyreose-liv-før-i-tiden, og effekten af et Thyroid-tabletter-understøttet-liv..." var, at da jeg var hypothyroid-på-Eltroxin + nogle få år efter starten på Thyroid - har jeg ofte oplevet at være "ved at blive syg" med mange symptomer, men uden at få lov til at blive "syg igennem" og så klart og tydelig frisk igen, som man ellers gerne forventer når en sygdom brænder ud, hvorimod...
... inden jeg blev hypothyroid i 1978 og 4-5 år efter at jeg er overgået til behandling med Thyroid - kan jeg igen blive syg af almindelig influenza eller andet infektion, på den "gammeldags" måde = frisk, frisk pog frisk, og lige pludselig smittet og syg med alle symptomer inkl. høj feber, hvorefter når sygdommen er slut, så er den slut, uanset at have ellers været langvarig. Jeg er frisk igen, hvilket jeg slet ikke havde følelsen af, i min jævne, Eltroxin-induceret-hypothyroid-tilstand før i tiden.
Det er også tankevækkende, at det har taget alle disse 4-5 år med Thyroid, inden også denne kroppens normale reaktion på en infektion er blevet genoprettet.
Man skulle ellers tro (mange gør), at alle hypothyreosens unåder og funktions-problemer, skal forsvinde som ved et trylleslag, så snart den første Thyroid-tablet er sluget. Det troede jeg også selv i sin tid, men tiden har lært mig andet: Tid Tager Tid - også for bedringen efter medicinskifte, fordi gennem mange år med hypothyreose og syntetisk fejlbehandling, har vi faktisk glemt hvordan en velfungerende krop føles, at mange af de funktionsforbedringer, som (f.eks.) jeg har oplevet efterhånden som tiden med Thyroid gik - kunne jeg først huske (fra før) når de kom tilbage. Noget kom tilbage ½ år efter Thyroid, mens andre funktioner genoprettedes gradvis langt senere and counting.
Selv den dag i dag, efter over 6 år i behandling med Thyroid - venter jeg fortsat endnu flere "forbedringer" og er spændt på, hvad den næste blive, fordi disse år har lært mig at ikke alt bedres på en gang, og måske også at bedringen på Thyroid i virkeligheden aldrig bliver afsluttet... Ikke mindst da jeg nu går direkte mod tidens tand, hvor jeg hele tiden har det bedre og bedre, mens jeg bliver ældre og ældre... Direkte i strid med den aldrings-logik, promoveret så intenst af både lægestanden og Den Offentlige Mening.
Så min pointe nu er, at selv kroppens "måde" at blive almindeligt syg på, ved f.eks. almindelig smitte-sygdom - bliver genoprettet efterhånden som thyreoideahormoner fra rette dose af Thyroid-tabletter gør deres job og udbedrer de mange års hormonmangel-skader på kroppens funktioner i alle væv, hvor thyreoideahormoner arbejder - dvs. så godt som alle kroppens organer, funktioner og reaktioner osv.
Og nu må jeg videre på job.
God idé med at dele tråden...• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Thyroid og syntetisk er ikke det samme!
Av Vigdis i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandreSvar: 0Siste melding: 17-06-12, 19:41 -
Thyroid reduserte ledd- og muskelsmerte sammenliknet med syntetisk T4
Av Vigdis i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandreSvar: 4Siste melding: 13-06-12, 15:24 -
T3 i Thyroid-meds halveres langsommere end Liothyronin (syntetisk T3)
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 22-04-11, 15:26 -
Hvorfor er organisk Thyroid bedre end syntetisk (engelsk)
Av Anisa i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandreSvar: 0Siste melding: 07-11-10, 12:59 -
Blodtrykket - hvordan efter skift til thyroid?
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 07-07-10, 10:20

Svar med sitat

Bokmerker