Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Hybrid View
-
15-11-12, 15:19 #1
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2012
- Sted
- vestlandet
- Alder
- 54
- Meldinger
- 6
høyt stoffskifte med normale verdier?
Hei alle sammen. Håper noen kan svare meg på dette. Er det muilig å ha høyt stoffskifte selv om prøvene ikke viser det?
Mine symptomer er nattesvette, ødemer, høy hvilepuls, trykk i brystet, slimproduksjon i bronkiene, vekslende varm,kald om dagen og smerter i skuldre,armer,tær....
Legene finner ikke årsaken til dette da prøvene er normale..
Takknemlig for svarFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
15-11-12, 16:52 #2
Sv: Høyt stoffskifte med normale verdier?
Kære Tullla
Lægerne har forskellige måder at tolke prøveresultater på... Nogle læger accepterer blankt laboratoriets tolkning af resultater, mens andre læger analyserer resultaterne selv.
Symptomer du har beskrevet, behøver ikke være symptomer på højt stofskifte. Det kan sagtens være det omvendte, hvilket kan mange med lavt stofskifte tale med om.
Det bedste råd du pt kan få er, at du forlanger udskrifter af alle prøver, der i tidens løb var taget i anledning af plager du beskriver, og når du har fået dem, post dem her i tråden. Først når man kan se, hvad der blev målt, resultater med referenceområder i tidens løb, kan man evt. komme med et bud på dine plager, set i lyset af vores erfaringer.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-11-12, 08:59 #3
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2012
- Sted
- vestlandet
- Alder
- 54
- Meldinger
- 6
Sv: høyt stoffskifte med normale verdier?
Tusen tusen takk for svar.
Er det slik at man kan ha nattesvette og høy puls ved lavt stoffskifte også?
Jeg skal be om iutskrift av alle prøvene.
De som ble tatt for noen måneder siden var disse:
S-Fritt t4 12,6
S-tsh 1,04
Jeg fikk høre at dette var helt normalt. Men så var det alle disse symptomene mine da...som de ikke kan forklare.
Er det mulig å ha symptomer på stoffskifteproblemer med disse verdiene tro?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
18-11-12, 20:33 #4
Skal du finne ut om du har problemer med binyrefunksjonen må du til en privat lege som tenker mer alternativt. Det kan være nyttig i forhold til stoffskifteproblematikken din også. Noen anbefalinger finnes på forsiden av forumet.
-
18-11-12, 21:58 #5
Sv: Høyt stoffskifte med normale verdier?
Eller kan det være noget tredje?
Tullla
Jo mere jeg følger med i din tråd, jo mindre tror jeg at du har thyreoidea-relateret højt stofskifte. Det kan godt gå hen og blive spild af tid at dvale ved denne ene mulighed (højt stofskifte), alt imens du faktisk har brug for at komme videre, gerne tættere på årsagen til dine helseproblemer.... Jeg kan godt forstå at du holder fast ved "højt stofskifte", fordi du tror ikke at der kan være alternativer, som kan forklare dine plager. plager.
Hvad angår henvisningen til binyrerne er det altid klogt at være opmærksom på når man har været udsat for en langvarig belastning af helse. Man behøver faktisk ikke have hyper- eller hypothyreose, for at have symptomer også fra binyrer. Uanset hvilken vedværende helsebelastning man lever med - længe nok - kompenserer binyrerne altid for det, som en given belastning genererer af funktionsforstyrrelser (kan være fra et eller flere organer). Langvarig belastning eller sygdom vil altid stille store krav til binyrernes kompenserende rolle i kroppen, og på et eller andet tidspunkt går de svage hvis den oprindelige årsag til plager ikke bliver behandlet.
Prøv at læse denne tråd: Højt stofskifte som IKKE er hyperthyreose og se om er er noget du kan kende dig igen i.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-11-12, 20:29 #6
Når på dagen er prøvene dine tatt? Hva fikk deg til å tenke stoffskifteproblem i utgangspunktet?
-
17-11-12, 21:00 #7
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2012
- Sted
- vestlandet
- Alder
- 54
- Meldinger
- 6
Jeg husker ikke når på dagen de ble tatt jeg...men formiddag en gang vil jeg tro....
Eneste grunnen til at jeg tenker stoffskifte er at jeg har så mange symptomer på et eller annet som legene ikke finner ut av. SÅ ser jeg at trøbbel med stoffskifte kan gi mange plager....
Men det er vel usannsynlig med disse svarene p blodprøvene?
Har tatt prøver flere ganger. Den ene gangen var T4 på 11 ser jeg...For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
17-11-12, 21:10 #8
Det er viktig når på dagen prøvene taes. Kl 08 er det mest gunstige for de som kan ha stoffskifteproblem som ikke nødvendigvis vises lett på prøver. Symptomene dine synes mistenkelige, men det hadde vært fint om du la ut referanseområdet for laboratoriet som er brukt. Dette varierer nemlig. På lab'en jeg bruker er nedre verdi på FT4 9, mens andre opererer med 11. Du har ikke noen i nær familie med lavt stoffskifte? Lavt stoffskifte kan gi hjertebank, men du skriver høy puls. Hvor høy er egentlig pulsen din? Og hvor høy kroppstemperatur har du når du våkner om morgenen (rektal måling)? Har du andre symptomer enn de du har nevnt? Det kan være fordelaktig å føre en symptomdagbok for å følge utviklingen. Er det lavt stoffskifte vil problemene dine tilta og da er det greit å følge med på puls og temperatur tatt om morgenen.
-
17-11-12, 21:44 #9
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2012
- Sted
- vestlandet
- Alder
- 54
- Meldinger
- 6
Hei og takk for svar!
Hvilepulsen min ligger nå mellom 70-95. Mye høyere enn normalt for meg.... Morgentemp er enten ganske lav 36 eller lett forhøyet 37-37,5. Har mye nattesvette. Svært kraftig slimoroduksjon, hoven tunge....
Ser ut som referanseverdien er fra 9 på laben jeg har brukt. Jammen ikke lett å forstå seg på dette..... Ser at symptomene mine er både på lavt og høyt stoffskifte... og at prøvene ser normale ut? Ingen så ividt jeg vet i familien med stoffskifteproblemer....For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
17-11-12, 22:19 #10
Symptomene du beskriver minner veldig om en kombinasjon av binyretretthet og lavt stoffskifte. Disse følger ofte hånd i hanske. Står mye om binyretretthet i dette forumet. Du skriver lite om hvordan du opplever din helse. Hvordan fungerer du mentalt, klarer du å fungere i jobb, plages du av stressfølelse osv. Les gjerne litt på forumet om binyretretthet eller adrenal fatigue hvis du googler. Se om det er symptomer du kjenner deg igjen i. Røyker du? TSH kan bli kunstig lav hvis du røyker. Man bør da unngå nikotin 48 timer før blodprøvetaking kl 08. Det vil evt gjøre det enklere for deg å kunne få en diagnose. I tillegg bør du få målt anti TPO, TRAS, kortisol, kolesterol, ferritin, B12, folat, FT3 og vitamin d. Det vil si mye i forhold til stoffskifte situasjonen i kroppen din.
Lignende tråder
-
Normale verdier?
Av padletut i forumet BlodprøverSvar: 0Siste melding: 25-10-12, 16:55 -
Medisinert, normale verdier, men ikke frisk ?
Av Fanny i forumet Virker medisinen ikke?Svar: 1Siste melding: 29-09-11, 11:49 -
ny her:) høyt stoffskifte? lurer på verdier...
Av lindas6710 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 22-02-11, 09:59 -
Normale verdier, fortsatt dårlig form.
Av Evelina i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 33Siste melding: 26-03-10, 23:28 -
Normale verdier????
Av Nala i forumet Normalverdiene?Svar: 8Siste melding: 09-10-05, 22:31

Svar med sitat

Bokmerker