Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 31

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    40
    Meldinger
    66

Standard Mine tanker og støtte fra dere

I dag var jeg hos legen på en akutt time igjen. Skulle prøve meg på jobb i dag igjen, men maktet bare ikke å komme meg av gårde. Noen som kjenner seg igjen?
    Føler at jeg egentlig har nok energi til å kunne utføre jobben min nå. Fungerer bra i hverdagen, men gruer meg fryktelig til jobb. Så det jeg spør meg selv om, er det noe på jobben som gjør det eller om det bare er fordi jeg har vært lenge borte?
    Snakket med legen om hva som kan være årsaken. men vi kom ikke frem til noe spesielt svar på det. Ble sykemeldt i 1 måned til, og skal bruke tiden på å finne ut av hva det kan være.

Noen som kjenner seg igjen?

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Re: Mine tanker og støtte fra dere

Da jeg ble syk for fire år siden trodde jeg oppriktig på at jeg kom til og bli frisk av Levaksinen og at jeg snart ville være et overskuddsmenneske igjen.
    Det var en skikkelig tøff prosess og oppdage at legens prognoser ikke passet på meg, og det kjentes som et nederlag hver gang jeg prøvde meg og måtte gi meg igjen.
    Om du kjenner på deg selv at det er jobben som skremmer, så er det kanskje smart og bruke litt tid på og tenke over om du kanskje bør forandre arbeid?
    Ellers er det også greitt og vite at lavt stoffskifte som ikke er optimalt medisinert ofte drar med seg annet knask slik som angst av ymse slag, depresjon og problemer med og være sosial.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    40
    Meldinger
    66

Standard Sv: Mine tanker og støtte fra dere

Først og fremst toneij takk for godt og utfyllende svar. Er så utrolig godt å vite at det er flere som opplever det samme som meg, at det ikke bare er jeg som er "gal" i hodet. Så ålreit å høre at du også jobber i hjemmesykepleien, antar at du er sykepleier?

Aktiv sykemelding kunne vært noe ja. Kunne vært greit å bare være på medisinrommet og hjulpet til litt der. Gått litt sånn på toppen på en måte.
    Har hatt samtale med sjefen og hun sa jeg gjerne kunne komme å være med på rapport bare feks, når jeg har gode dager.
    Er 100% sykemeldt til 8 november. Så får se hva som skjer innen den tid og eventuelt prøve aktiv sykemelding.
    I dag var jeg hos legen nok en gang, men kun på grunn at jeg skal søke meg til et rehabiliterings opphold, etter tips fra arbeidsgiver.
    Ja min TSH ligger på 1,2. FT3 5,1 på FT4 21,5. D-vitaminen nivået mitt er rett under ref.område. Så tar D- vitamin og B-vitamin hver dag.

Gikk på 75 mcg levaxin hver dag i en uke, og følte meg mye bedre. Men dette kan også skyldes adrenalin og glede ettersom jeg gledet meg til innflytningsfest, med masse gode venner.
    Har ikke tatt noen ny blodprøve enda. skal be om det neste gang jeg skal til legen. Ja han vil gjerne justere ned dosen min men jeg vil prøve økning av dosen.
    Så dilemma, hva gjør jeg?
    Har ikke blitt sendt til noen spesialist enda, så vurdere å kontakte Balder klinikken.
    Føler at legene jeg går til unnskylder det med "psyken" og fastlegen økte cipralexen min. Ser at mange her inne skriver at de også opplever at legen deres legger skylden på psyken Jeg ønsker selv å slutte på denne, så gikk på 5 mg annen hver dag. For etterhvert å slutte. Fikk et panikkanfall, noe jeg fortalte til legen og da økten han cipralxen. Men i går hadde jeg nesten et igjen, så føler at ikke cipralexen hjelper sånn veldig nei. Ble satt på den når jeg var skikkelig langt nede for å komme meg litt ovenpå. Men ønsker jo å slutte, hmm.
    Kunne tenkt meg å prøve å øke dosen, men redd for at det skal skje noe.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    40
    Meldinger
    66

Nå har jeg hatt en fin periode dere. Tatt nesten 75 mcg hver dag. Kan bli fort sliten noen dager, men etter en liten pause er jeg klar igjen. Har til og med trent tre dager den uka her.
    Eneste som bekymrer meg litt nå, er at jeg er så frytktelig hoven på halsen, der som skjoldbrukskjertelen sitter. Hardt og ømt der. Noen flere som har erfaring med dette? Har tatt ultralyd av halsen for to år siden, men det ble ikke funnet noe.
    Også opplever jeg til tider at jeg brygger på en forkjølelse men den løses liksom ikke ut. Kan dette være tegn på noe?

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    40
    Meldinger
    66

Det skal være sikkert at stoffskifte drar med seg andre plager. Psyken og leddsmerter er noen av plagene om dagen. Legen mener at Tsh på 1,2 er bra og bør ligge høyere, slik jeg forstår det.
    Så tar 50 mcg og 75 mcg annen hver dag. Pluss at jeg tar 10 mg cipralex.
    I forhold til arbeid, har jeg akkurat begynt som nyutdanna sykepleier i hjemmesykepleien. Jobbet der før jeg ble ferdig sykepleier også. Kan det være at det er for krevende for meg nå om dagen?
    Har så inderlig lyst til å arbeide i hjemmesykepleien.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Bergen
    Alder
    36
    Meldinger
    275

Kjenner meg igjen i dette ja, jeg skulle begynt på skole i fjor men kom meg aldri avgårde på grunn av angst. Det kan ligge noe i dette med at det er stoffskifte som drar med seg disse andre plagene, og da kanskje snakke med legen om å øke dosen litte granne i en periode for å se om det blir bedre.

Jeg ville ha tatt en prat med sjefen din, jeg. Kanskje dere kan jobbe dere frem til en avtale om at du kan gjøre noen ting, men ikke alt. Syns forresten det er kjempe flott du har lyst til å jobbe i hjemmesykepleie, for det trengs folk i denne jobben.

Det er også viktig å holde humøret oppe når ting er litt trasig, og da pleier jeg å rose meg selv for ting jeg har fått gjort en dag. Jeg prøver å ikke tenke på alle de tingene jeg ikke får gjort, men heller være raus med meg selv når jeg får ting gjort. Jeg har blitt mye flinkere til å godta at det jeg får gjort er bra og det som jeg ikke fikk gjort kan vente til senere.
    Lavt stoffskifte, mulig Graves Sykdom
    Huldrena sin dagbok
    • Ofte er man selv sin verste fiende.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    40
    Meldinger
    66

Fy for en vond natt det har vært. Verket så ille i fingrene at jeg holdt på å bli gal. Ble til slutt stående med hendene under rennende varmt vann. Det hjalp en liten stund. Tok så to ibux a 600 mg. det roet seg noe, men sovnet ikke før nærmere tre.
    Fikk også i går svar på MR jeg har tatt av ankelen. Har tidligere fått påvist to avrevne leddbånd ved ultralyd. Dette er omtrent to år siden, siden det var da skaden skjedde. Så ble overrasket over at MR undersøkelsen ikke viste noen ting. Men den verker og har tydeligvis vært betennelse der, som har fått ned med hjelp av ibux. Undrer meg over disse plagene, er det fordi jeg er underdosert på levaxin eller hva er det?
    Fingrene er stive og det er vondt å bruke dem på tastaturet her.
    Hadde tenkt å komme meg på treningsstudio i dag, men får prøve å få til en skogtur i stedet.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

Sitat Opprinnelig skrevet av Student24 Vis post
    Fy for en vond natt det har vært. Verket så ille i fingrene at jeg holdt på å bli gal. Ble til slutt stående med hendene under rennende varmt vann. Det hjalp en liten stund. Tok så to ibux a 600 mg. det roet seg noe, men sovnet ikke før nærmere tre.
    Fikk også i går svar på MR jeg har tatt av ankelen. Har tidligere fått påvist to avrevne leddbånd ved ultralyd. Dette er omtrent to år siden, siden det var da skaden skjedde. Så ble overrasket over at MR undersøkelsen ikke viste noen ting. Men den verker og har tydeligvis vært betennelse der, som har fått ned med hjelp av ibux. Undrer meg over disse plagene, er det fordi jeg er underdosert på levaxin eller hva er det?
    Fingrene er stive og det er vondt å bruke dem på tastaturet her.
    Hadde tenkt å komme meg på treningsstudio i dag, men får prøve å få til en skogtur i stedet.
    Hvordan ligger det an med urinsyrenivået ditt? Det er vanlig at folk med lavt stoffskifte har for mye urinsyre. "Det har med forbrenningen å gjøre, det" sa min tidligere lege (indremedisiner). Jeg har hatt temmelig høyt urinsyrenivå i mange, mange år. Det kan man få urinsyregikt av, noe som først og fremst setter seg i ledd. Jeg har hatt noen episoder i tåledd, først og fremst i stortå (Kaptein Vom-syke ), men også i mindre ledd. Likeså i en ankel i sommer. Har hørt om de som kan være plaget i mange forskjellige ledd - kanskje kan noen her fortelle om sine "opplevelser" med urinsyre?

Urinsyregikt arter seg som en betennelse i leddet, det blir rødt og hovent. Og SKEKKELIG vondt Ibux og Voltaren er botemidlet jeg har fått anbefalt så langt.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    40
    Meldinger
    66

I går var det en grusom kveld. Verket i hele kroppen og virker som Jeg fikk et angstanfall i går. Var hjemme alene så ei venninne måtte komme å være hos meg. Ting ble bedre, men nå i dag er kroppen fortsatt i ubalanse. Helt skjelven og måtte legge meg igjen etter en dusj. Helt utmatta.
    Nå skal jeg snart en tur til ortoped for å sjekke en ankel som fortsatt er vond etter tre år. Har fått påvist røket leddbånd i den.
    Men nå er jeg litt rådvill over hva jeg skal gjøre med hele denne situasjonen.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Sv: Mine tanker og støtte fra dere

Dette med en forkjølselse som ikke utløses på vanlig måte. Det kjenner jeg til. Får vondt/hes/noe sår hals varer ca 14 dager (nu , kortere før). Formen er som om det var en full virus infeksjon, elendig. Så blir det til slutt noen snufs og noe bruk av lommetørkle. Ikke som vanlig, slik som du også sier.
    Kjenner også at når det er på det verste strammer det i hals regionen. Så jeg skal få bestilt på nyåret et time for å ta ultralyd. Bare for å se.

Hva jeg gjør i mellomtiden øker dosen, helt til jeg er overdosert eller sympomene er borte. Er nu underveis i å prøve ut dette. Noen endelig svar har jeg ikke. Flere her inne har hatt noe lignende og min oppfatning er at når det er godt nok dosert eller på riktig medisin, så er hals problemer ol borte.

God bedring

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. TANKER OM KOST
    Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 1
    Siste melding: 13-09-08, 20:29
  2. Hypertyreose e.l. og tanker
    Av sverre73 i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 20-01-07, 08:53
  3. Svar: 0
    Siste melding: 08-10-06, 14:16
  4. Graves tanker
    Av Tone i forumet Graves sykdom
    Svar: 22
    Siste melding: 03-10-05, 14:24