Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
12-08-12, 22:53 #1
Kan det vere lavt stoffskifte?
Jeg lurer på en sak, jeg var og tok mange pröver hos min lege for jeg har mistanke om att jeg kan ha ME. Men nå lurer jeg på om det kan väre stoff skiftet.
De prövene som var "unormale" var
S-Fritt4 som var 9,9 (11,0-23,0 normal verdier) i april var det 13,6 som jeg syntes er lite lavt men som legen da sa var normalt.
Har litt forhöyd Magnesium verdi 0,98 (0,71-0,94 normal verdi)
Har lav fosfat verdi 0,74 (0,85-1,50 normal verdi)
Har alle symtomene på lavt stoffskifte også.
Lurer også på en sak, får man stor mage om man har lavt stoffskifte? Jeg har de seneste to åra fått mye större mage.
Håper noen har noen svar
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
13-08-12, 21:41 #2
Sv: Kan det vere lavt stoffskifte?
Du finner bilder av pasienter med lavt stoffskifte hvis du søker herinne. FT4 hos deg er under referanseområde og kan derfor ikke defineres som normal. Hva er TSH'en din på? Den er relevant for å kunne få en diagnose av legen. Jeg regner med at den er tatt?
-
14-08-12, 10:42 #3
Hei og takk for svar

Jo jeg har tatt TSH pröve også og den var 1,4 nå og 1,2 i april. Har tatt TSH pröve i 2011 og da var den ene 1,4 og den andre 1,2.
Skal til ny lege 22/8 og håper han er bedre enn den forige idioten jeg hadde, tror du det skulle väre bra om jeg spurte om jeg kunne pröve Levaxin en stund for og se om jeg blir bedre?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-08-12, 13:11 #4
Hei

Har du tatt stoffskifteprøvene om morgenen til samme tid begge gangene? Stoffskiftet forandrer seg utover dagen, og det mest nøyaktige resultatet får du om du tar prøvene helst fastende klokken åtte om morgenen.
Med så lav Ft4 hadde ikke jeg slått meg til ro med at alt er normalt, for det er det ikke, uansett hva TSH sier.
TSH er bare et signal fra hjernen om hvor mye FT4 som skal produseres, men litt for mange leger kan ikke stoffskiftet og styrer kun etter TSH, selv om det bare er et signal og ikke et hormon.
Jeg ville krevd flere blodprøver, bl.a. anti-TPO og TRAS (to forskjellige typer antistoffer som angriper skjoldbruskkjertelen), B12, ferritin og d3-vitaminer (de tre siste har en tendens til og bli for lave ved lavt stoffskifte og kan gi mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte).
Lykke til
-
14-08-12, 20:50 #5
Har nok tatt prövene på ulike tider, men når jeg skal til legen neste uke skal jeg väre fastende så jeg kan få tatt alle prövene
takk for bra svar i allefall
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-08-12, 21:03 #6
Jeg har glömt og skrive att jeg hadde for lite fosfat og for höyt Magnesium i kroppen og når jeg sjekka litt på det så kan begge deler väre tegn på Tyroidea problem. Ikke rart man lurer
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker