Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard da har jeg vært på heggeli :)

og hos DS... han var super flink!!, sitter inne med mye kunnskap den mannen der alså. Ble litt "blown away" jeg hehe... helt noe annet enn "vanlig leger" Jeg fikk resept på erfa, og etter å ha snakket sammen om symtomer opp gjenom årene osv ville ha ta en insulin økning (tror jeg det var) test og en mat itoleranse test! (den koster 2000 kr da jiiiiiiiiiiiiis)
    Han regnet med at det ville "slå ut" på dette og anbefalte meg lavkarbo ala fedon diett, for å se om det hjelper.

Han ds er vel verdt pengene må jeg si. fantastisk kar

og så vil jeg gjere få fortelle dere at etter ca 2 md på erfa, så har jeg neste ikke symtomer på hypo lenger.... wow,og jeg blir tynnere, litt etter litt yeeeeeeeeeeeeyy
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    114

Standard Sv: da har jeg vært på heggeli :)

Sitat Opprinnelig skrevet av tcelinet Vis post
    opp gjenom årene osv ville ha ta en insulin økning (tror jeg det var) test og en mat itoleranse test! (den koster 2000 kr da jiiiiiiiiiiiiis)

Han regnet med at det ville "slå ut" på dette og anbefalte meg lavkarbo ala fedon diett, for å se om det hjelper.
    Hvis du mener belastningsprøve (blodprøve/insulin - drikke druesukkervann - ny blodprøve/insulin etter 2 timer ) for diabetes og matintoleranse test, tok jeg begge disse gratis hos fastlegen min.

Lavkarbo kosthold vil du som mange andre antagelig oppfatte som et bedre kosthold, helt uavhengig av om du har matintoleranse og diabetes tipper jeg.

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard Sv: da har jeg vært på heggeli :)

nei det er ikke sånn belastnings test, der har jeg gjort før og alt var bra, han forklarte det slik :at når blod sukkeret blir fot høyt er man allerede syk... (jeg har diabets på begge sider i familien) så det var e annen typr test, tror det var for å se om jeg produserer for mye insulin....
    denne testen betaler folketrygde sa han.

Men den matintoleranse tesen sa han at ikke var tilstrekkelig dokumentert ennå så den betaler ikke folketrygden (de bet kun for mat tester mot mat allergi).. og det er dene testen som koster flesk
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Lignende tråder

1. Heggeli Helhetsmedisin
    Av Mod i forumet Heggeli Helhetsmedisin
    Svar: 0
    Siste melding: 19-06-10, 17:11
  2. Foreløpig hurra for Heggeli
    Av Delisa i forumet Heggeli Helhetsmedisin
    Svar: 5
    Siste melding: 14-03-10, 18:40
  3. Lis-Merete Barlag ved Heggeli
    Av Admin i forumet Advarsler