Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Hybrid View
-
16-06-09, 12:51 #1
Hokus pokus rav mod struma
Da jeg var barn oplevede jeg min mor, der havde struma, men ellers ikke var i behandling for den - gik altid med (også i sengen, i bad osv.) med uslebne ravperler på en snor, viklet to gange rundt om halsen. Jeg tror ikke, jeg havde nogensinde oplevet min mor uden.
Jeg husker, jeg spurgte om hvorfor hun altid gik med "rav om halsen" og da har hun svaret, at hun havde struma og hvis hun tog ravperlerne af ville hendes struma vokse og hun vil blive meget syg. Hun fortalte videre, at både hendes oldemor, hendes mormor og hendes mor havde samme problem, og derfor gik de altid med ravperlerne om halsen, mens min mors yngre søster kunne ikke lide gå med rav og var så den eneste i familien, der senere blev opereret for sin struma, som kom til at vokse ganske vildt da søsteren blev voksen.
Lige det med min mors søster kan jeg godt huske.... idet det blev til en større familie-ståhej, da hun skulle indlægges med en struma, der var ved at kvæle hende inde ved luftrøret. Jeg kan også huske min mormor med rav om halsen, men ikke de andre. De levede vist ikke mere da jeg var født.
Jeg ved ikke hvad rav hedder på norsk. På andre sprog hedder rav amber, elektrum (latin), elektron (græsk), så det er ikke sådan helt ukendt "sten".
Jeg ved ikke selv hvad jeg skal tro, men det er en kendsgerning, at selv om man svagt kunne ane strumaen hos både min mor og mormor - blev den aldrig større, så længe jeg husker.... Måske er det ikke helt utænkeligt, det med rav mod struma. Foruden op til hundrede andre stoffer - indeholder rav også jod i større mængder, så måske er det ikke helt så tosset, det disse gamle koner har erfaret sig til.
I folkemedicinen i Mellemeuropa anbefales halssmykker af rav til alle, der har problemer med netop skjoldbruskkirtel + kredsløbet + åndræt + migræne.
Som før nævnt - halssmykker af rå, uslebet rav forebygger sygdomme i luftveje, sygdomme i skjoldbruskkirtlen og i hjertet. Ravtinktur skulle være et godt middel mod forkølelser, nervesmerter, astma, thyreoideasygdomme og sygdomme i kredsløbet.
Ravtinktur fremstilles af 100 gram rå rav, vasket i varmt vand, lufttørret og groft knust. Disse grove ravkrummer overhældes med ½ liter 95% sprit i flaske/glas af brunt glas. Efter 2 uger er tinkturen færdig. Man filtrerer indholdet af flasken gennem et rent klæde og opbevares i tætlukket flaske af mørkt glas.
Den tilbageblevne "tørstof" overhældes med endnu en ½ liter 95% sprit og henstilles i brun flaske i 3 uger. Fremgangsmåden med at filtrere indholdet gennem et rent klæde, gentages.
De ravkrummer, der er tilbage - knuses til pulver (efter at resterne af sprit er helt fordampet) og kan anvendes som luftrenser ved at drysse lidt pulveret ind i fyrfadslys eller andet, hvor pulveret får lov til at riste/brænde op og afgive sit helsebringende aroma.
Ravtinkturens anvendelse er alsidig:
Ved høj feber: masseres torsoen, ryggen og fødderne med nogle dråber ravtinktur. Børnene bør først smøres i en god lotion, før de masseres med ravtinkturen.
Ved nervesmerter: med en vattot gennemvædet med ravtinktur smøres/masseres selve rygsøjlen. Med samme vattot stryges med lige træk-bevægelser langs rygsøjlen fra nakken oppe ved kraniet og ned til halebenet, hvorefter rygsøjlen igen masseres på langs med ravtinkturen. Dette gentages 4-5 gange. Efterfølgende masseres dråberne af ravtinktur med fingerspidserne på panden, tindingerne, bag ørerne og over håndledene. Først til sidst masseres ravtinktur der hvor det gør ondt.
I influenza-tiden: hver morgen en kop te med 3 dråber ravtinktur - forebyggende.
Tilstoppet næse/katar: 2 gange dagligt smøres næsebor og huden lige under næsen, med ravtinktur - samtidigt med at man trækker vejret dybt. Efter 2-3 dage er næsepassagen fri igen. Hvis årsagen til tilstoppet næse er betændelse i bihullerne, bør man først inhalere damp fra en lille skål kogende vand med nogle dråber ravtinktur.
De, som har struma bør bære halsmykker af rå rav, viklet et par gange rundt om halsen, ikke for løst. De vil også have gavn af at massere nogle dråber ravtinktur på halsen og en håndbredde ned over brystkassen mod midten. De vil også have gavn af at inhalere ravtinkturen 2-3 gange dagligt, ved at holde en lille vattot med nogle dråber ravtinktur lige under næsen, så tage dybe indåndinger gennem næsen - og puster ud gennem munden.
Uregelmæssige hjerteslag og hjertesmerter vil lindres ved at massere tæt på hjertet og langs venstre arm, hvor smerten evt. stråler fra hjertet - med nogle dråber ravtinktur eller med et stykke rå rav. Efter at venstre side af torsoen er behandlet med ravtinkturen, masseres rygsøjlen, torsoen øverst hvor ribben mødes og under armene langs siderne - ligeledes med ravtinktur. Hver morgen drikkes en kop te med 3 dråber ravtinktur.
Udmattede og overtrætte mennesker og/eller mennesker, der lider af hyppige hovedpiner bør hver aften, efter badet massere nogle dråber ravtinktur oppe ved næseroden, tindingerne samt de små fordybninger bag ørerne og så de indvendige håndled. Har man deciderede muskelsmerter - masseres de smertende steder med nogle dråber af ravtinktur - 3 gange dagligt.
Har man problemer med ustabilt blodtryk, der falder og stiger "som det passer det", og lider man af frygt for et hjertetilfælde eller er man disponeret for blodpropper - bør man inden dagens hovedmåltid drikke ½ glas kogt, svalt vand med 3-10 dråber ravtinktur. Man starter med 3 dråber pr gang og lader antallet af dråber stige med 1 hver dag, til man når op på 10 dråber. Dagen efter at man er nået op på 10 dråber i ½ glas vand - begynder man nedsætte mængden af dråber med 1 hver dag, til man er tilbage ved startpunktet - 3 dråber i ½ glas vand inden dagens hovedmåltid. Denne cyklus gentages 6 gange med pauser på 10 dage mellem hver omgang.
Fundet på nettet, "her-og-der"
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-06-09, 13:25 #2
Sv: Hokus pokus rav mod struma
Det heter rav på norsk også! Jeg elsker rav, det er så vakkert. Både Stockholm og København har forretninger med bare ravsmykker. Men den historien du forteller, er ny for meg!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-11-10, 17:40 #3
Jeg må si jeg er glad jeg fikk tak i deg her på bloggen
.En gullgruve av kunnskap!!!! Jeg har etterhvert blitt ganske så toalt overbevist om at det som kalles ortodoks medisin og helse er mest uhelse og kvakksalveri (av Kvikksølv som de alltid har likt å bruke i sine heksebrygg!!!) Selvfølgelig i visse nødsituasjoner må man ty til deres hjelp (ulykker, fødsel, hjertestans etc)men å gå på syntetiske medisiner i lang tid når det fins naturlige alternativ vil jeg helst unngå!
-
08-11-10, 23:13 #4
Anisa skrev: Da jeg var barn oplevede jeg min mor, der havde struma, men ellers ikke var i behandling for den - gik altid med (også i sengen, i bad osv.) med uslebne ravperler på en snor, viklet to gange rundt om halsen. Jeg tror ikke, jeg havde nogensinde oplevet min mor uden.
Jeg har tenkt å prøve det mot strumaen! Tror du det er viktig at perlene er uslepne? Det er vel uansett billigst da og det kan jo være greit at det ikke er for dyre perler om det skal mange ganger rundt halsen.
Jeg fant ut at det fins salve av rav også. Kjenner du til det Anisa? De sier den er god mot betennelse.
Hurra for danmark, de har mye rav å tilby
http://www.ravsliberen.dk/index.php?...mart&Itemid=26
Lignende tråder
-
Har fine verdier, men struma...
Av ladyluna i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 11-10-11, 11:45 -
struma som vokser og medisinering
Av Pingvinen i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 5Siste melding: 07-05-11, 19:03 -
Hokus pokus rav mod struma
Av Anisa i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 3Siste melding: 08-11-10, 23:13 -
Struma
Av Cathrine H.A i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 01-05-10, 20:36 -
Struma / knutestruma
Av Bianca23 i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 18-02-10, 22:06

Svar med sitat
Bokmerker