Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Kamilla fra Danmark :)
Hybrid View
-
01-08-11, 09:01 #1
Kamilla fra Danmark :)
Hej,
Jeg er ny herinde. Jeg har læst med i nogle år, men først for en måned siden (deromkring) blev jeg medlem.
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte efter jeg havde fået mit 3 barn (da var jeg 28 år). Det er lidt over 2 år siden nu. Pga. nogle andre sygdomsprobler i min familie, har jeg ikke overskud til at skrive hele min historie lige nu. Den må komme senere. Men jeg har nogle spørgsmål mht min medicin, så jeg vil lige kort skrive om hvad for en medicin jeg tager, og hvordan.
Min læge ordinerede eltroxin til mig. Jeg havde det ikke godt da jeg spiste eltroxin. Jeg var ugidelig og deprimeret. Og alt var en anstrengelse. Min læge ville ikke høre om anden medicin. Så jeg bestilte selv thiroyd hjem fra england.
Da jeg var bange for at tage dem uden min læges tilsyn, stod de bare i skabet. Men i februar 2011 havde jeg det så skidt at jeg alligevel begyndte at tage thiroyd. Jeg følte mig frem mht. dosis. Den dosis jeg tager nu er: Morgen: 2 piller. Frokost: 2 piller. Eftermiddag: 1 pille.
Efter jeg havde taget thiroyd i 14 dage, havde jeg det meget bedre. Jeg var ikke ugidelig mere. Jeg fik lysten til livet tilbage.
Hver gang jeg har talt om alternativ medicin med min læge, har hun været hånlig over for mig. Så jeg har ikke haft lyst til at sige det til min læge. Men for 14 dage siden fik jeg taget en blodprøve, hvor et tal ikke var som det skulle være. T4 var for høj. Da sekretæren i lægehuset spurgte hvilken læge jeg ville tale med om det, bedte jeg om at tale med en anden læge end jeg normalt taler med. Og hun var så sød. Så nu kan jeg fortsætte med thyroid.
Nu skal jeg så bare vide hvordan jeg bestiller det på apoteket. Hvis jeg ved alt hvad min læge skal gøre når hun skal bestille det, så går det nok nemmere. Er det svært at bestille på danske apoteker? Jeg har læst på et tidspunkt at man skal bestille det hjem fra tyskland. Så jeg tænkte at det måske ikke er så let for min læge at finde i hendes oplysninger.
Jeg håber der er en der kan hjælpe mig.
Mvh Kamilla
-
04-08-11, 00:33 #2
Sv: Kamilla fra Danmark :)
Hej og velkommen til
Jeg har skrevet om, hvordan jeg fik thyroid: https://www.stofskifteforum.dk/showt...?t=7823&page=4 , det er i indlæg nr. 33, hvor der også er links andre steder hen.
Det lyder rigtig godt, det med nr. 2 læge! Så har du jo allerede passeret et af de sværeste punkter i rejsen
Nielsigne
Lignende tråder
-
Anisa fra Danmark :-)
Av Anisa i forumet PresentasjonerSvar: 48Siste melding: 19-04-15, 17:42 -
Behandling med T3 i Danmark?
Av Helle Sydendal i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 20Siste melding: 16-01-11, 15:04 -
Nyt medlem fra Danmark.
Av Xaka i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-03-09, 08:32 -
Hejsa her fra danmark
Av lilli i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 15-09-08, 22:42 -
en ny fra Danmark
Av 78lykke i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 12-10-07, 19:40

Svar med sitat
Bokmerker