Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Hvordan merker dere at dere begynner å bli lave igjen

Jeg gikk ned på dosen for 1-2 måneder siden. Jeg visste det var feil, men har gjort som endokrinologen sa.

Hos meg kommer jo stadig flere symptomer tilbake. Først i dag slo deg meg noe mer. Skjønner jeg ikke tenker særlig "smart" for tida, for jeg skjønte det jo ikke selv. Jeg driver nå å "rakker ned på meg selv" hele tida og synes det meste av hva jeg gjør er håpløst. Tenk at det ikke slo meg før nå at det selvsagt var stoffskifte igjen.

Er jo mye ting nå, men det jeg har merket er at det meste har kommet veldig gradvis snikende på.

Hva opplever dere, kommer litt og litt av symptomene gradvis eller er det sånn at symptomene kommer mer "samlet"? Altså kommer det gradvis flere symptomer, eller kommer de fleste med en gang dere begynner å bli lav.

Det er første gang jeg er satt ned på medisiner, så det er første gangen jeg opplever dette.

(Og ja jeg planlegger å ringe legen å be om en ny prøve og så å øke dosen igjen, men jeg sliter så innmari meg å få gjennomført noe som helst om dagen. :( )

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Hvordan merker dere at dere begynner å bli lave igjen

Min oplevelse er, at der gradvist kommer hypo-symptomer.

Jeg føler mig træt og initiativløs/ tiltaksløs, så kommer der en svien i diverse muskler, så bliver jeg vældig irritabel ... og så holder jeg op med at ha gult ørevoks. Det sidste er næsten en lettelse, fordi det er synligt: Er der noget gult derinde, eller er der ikke Så ved jeg, hvad jeg har at holde mig til. Har du mon sådan nogle helt bestemte symptomer, du kunne bruge som pejlemærker?
    REDIGERT: Ja, det kan måske lyde mærkeligt, at det først er ved den manglende ørevoks, jeg ved noget. Men når stofskiftet falder, går man jo netop ligesom ved siden af sig selv, synes jeg, og i hvert fald jeg kan blive usikker på, om jeg nu også registrerer det, jeg registrerer. Så er det, det blir en hjælp at kunne se gul ørevoks eller ikke ....

På grund af en masse penicillin her i vinter er jeg faldet lidt og har fået lidt af ovennævnte at mærke. Man blir bedre til at lægge mærke til de her ting efterhånden, synes jeg. Men det er da anstrengende at skulle sættes ned i medicin, når man har brug for det! Hvis fastlægen ikke forstår dig, skulle du måske skifte? Lykke til, i hvert fald
    Sist endret av Nielsigne; 07-04-11 kl 02:11 Begrunnelse: tilføjelse

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Var endokrinologen som satt meg ned. Jeg har fått lov å ligge på veldig lav TSH hos fastlegen.

Jeg har hatt mange fysiske symptomer først nå, og den siste uka er jeg mye svimmel og så har hjerte begynt å galoppere etter lev anstrengelse. Det opplevde jeg noen ganger før jeg ble medisinert også. Er som om hjertet på en måte "vibrerer".

Har jo mange andre standard ting, men dette er hva som har kommet nå i det siste.

Må si jeg ble litt glad jeg for at jeg plutselig skjønte at det med å rakke ned på meg selv selvsagt kom fra dette. Jeg har gått å lurt på om jeg burde be om samtale med noen. Om jeg hadde mistet all selvtillitt siden jeg ikke fungerer i jobb lenger etc. Har tenkt så mye sånn, og ikke tenkt i det hele tatt at det var stoffskifte, denne tingen også. Enda jeg vet jo at jeg var sånn før behandling startet.

Akkurat nå er jeg litt sånn her. Ble faktisk litt glad da jeg skjønte årsaken. Også jeg som trodde jeg var et oppegående menneske igjen, og så klarer jeg ikke tenke langt nok til dette en gang.

Ja, ja håper ting snur snart. - Bare jeg får ringt legen.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Hva var grunnen til at legen ba deg om å senke dosen?

Jeg ville økt først jeg da, og tenkt på mitt eget velbefinnende før eventuelle blodprøver og "tillatelser" ble gitt.....
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Det er min TSH som er for lav, og det var så skadelig etc. Det var ikke legen min, men edokrinologen. Av legen har jeg fått lov til å ha veldig lav TSH.

I følge endokriniologen var jeg overdosert, selv om jeg ikke har hatt ett eneste symptom på overdosering. Men det var visst hjerte mitt som kunne jobbe for hardt på natta og alt mulig.

For meg er hjertet helt fint på høyere dose, men når jeg er lav og gjør noe som er litt fysisk, som f.eks. prøve å måke i 3 min eller gjøre en del effektivt inne i huset, da blir det som om det "vibrerer" og blir svimmel og uvel. Sånn er det IKKE på høyere dose.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jo mere, jeg læser, jo mere mærkeligt forekommer det mig, at nogen mener, tsh kan noget som helst ... hos sådan nogle som os . Man kan jo ikke mene, vi er syge og samtidig raske /friske??

Lyt til dig selv, Qa, for du ved bedst. Dit hjerte fortæller dig jo bogstavelig talt, hvad du må gøre for at få det bedre
    Bliv hos den læge, som forstår dig og kasser den der uduelige endo.

Og tillykke med din nye oplevelse
    Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Må si jeg ble litt glad jeg for at jeg plutselig skjønte at det med å rakke ned på meg selv selvsagt kom fra dette. Jeg har gått å lurt på om jeg burde be om samtale med noen. Om jeg hadde mistet all selvtillitt siden jeg ikke fungerer i jobb lenger etc. Har tenkt så mye sånn, og ikke tenkt i det hele tatt at det var stoffskifte, denne tingen også. Enda jeg vet jo at jeg var sånn før behandling startet.

Akkurat nå er jeg litt sånn her. Ble faktisk litt glad da jeg skjønte årsaken. Også jeg som trodde jeg var et oppegående menneske igjen, og så klarer jeg ikke tenke langt nok til dette en gang.
    Ja, selvtillid, job, alt ...
    Kender det fra mig selv.

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    62
    Meldinger
    88

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Det er min TSH som er for lav, og det var så skadelig etc. .
    Kan jeg spørre hva din TSH var på da du ble bedt om å gå ned på Levaxin-dosen?
    For min har vært ganske stabil på 0,46 de siste månedene - og MIN fastlege sier alt under 1,0 er perfekt så lenge man går på kunstig thyroxin som jo Levaxin er.... Da er det nemlig normalt at TSH-verdien blir lav.

Vennlig hilsen
    meg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Husker ikke tallet, og jeg husket jo ikke be om utskrift på sykehuset. Men jeg har ligget nær 0 siden i fjor sommer.

Lignende tråder

1. Hvordan klarer dere dere i arbeidslivet?
    Av Inemor i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 20
    Siste melding: 29-10-12, 08:21
  2. Merker dere forandring med neglsengene deres?
    Av gunnda i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 3
    Siste melding: 26-06-10, 16:44
  3. Hvordan blir dere behandlet på jobben?
    Av Puselille i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 15-02-10, 09:08
  4. Hvordan går jula for dere....?
    Av Line i forumet Solskinnshistorier
    Svar: 1
    Siste melding: 28-12-06, 22:09
  5. armour... hvordan bestiller dere?
    Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 29-10-06, 15:10

Bokmerker