Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
08-03-11, 18:52 #1
Hvis I nu skulle skrive et læserbrev
Hvis I nu skulle skrive et læserbrev for at gøre omverden opmærksom på at nogle ikke bliver raske på syntetisk medicin, på alt det besvær der kan være med at få fat i thyroid og på at nogle kun bliver raske på thyroid-s og dermed evt. er tvunget til at smugle, hvad ville I så skrive/have med i brevet?
Tak
-
08-03-11, 20:33 #2
Sv: Hvis I nu skulle skrive et læserbrev
Det har jeg godt nok meget tit tænkt på, det der!
Jeg ville skrive om frivillighed i behandlingen (se fx i Patientrettighedsloven, som jeg ikke kan finde et ordentligt link til lige nu), om planøkonomien i henhold til Lægemiddelstyrelsen, om lægers dårlige og alt for korte uddannelse inden for området (læste et sted, at de kun får et par dages undervisning i stofskifteproblematikker, og det er da lige lidt nok i forhold til at afgøre liv og død for folk!), og så ville jeg skrive om alle de dårligdomme, der følger med lavt stofskifte og som koster samfundet kassen. Det sidste må man da kalde et paradoks, eftersom der trods alt er noget at gøre. Jeg tænker også på alle dem, der har subklinisk hypothyreose og får stemplet 'kronisk træthedssyndrom' samt de patienter, som lider af fibromyalgi, der kunne hjælpes med thyroid /t3. Det sidste er ganske frit efter hukommelsen, thi det står meget levende for mig, at der er folk med denne lede sygdom, som kan hjælpes med stofskiftemedicin, men man gør det bare ikke. Også her er den skide tsh i vejen.
Jeg ved ikke ... det er da nærmest en helt artikelserie, man taler om her? Eller ... I hvert fald er det indviklet og nuanceret, og det er tiden ikke til. Så det er ikke nemt. Men det afhænger af vinklingen.
Måske kunne man med fordel henvende sig til nogle politikere, der vel trods alt ville kunne se, at det på mange måder ville kunne betale sig at hjælpe folk. Og nu, hvor thyroid igen fremstilles i Glostrup, vil det jo være lidt svært for diverse læger at køre den der i stilling med, at det er så h...... farligt?!
Nielsigne
-
09-03-11, 20:24 #3
Tak Nielssigne

Jeg tror også det ville blive alt for lang så og hvis man skal have befolkningens sympati og forståelse (og dermed skabe pres på div. politikere), skal der nok ikke alt for meget med, for så tror jeg de måske vil blive hængtet af?
Jeg tvivler på at det vil batte ret meget at skrive til diverse politikere
Kom endelig med flere ideer. Jeg har aldrig prøvet at skulle være aktiv omk. at oplyse og skabe debat, så det vil modtages med kyshånd
-
09-03-11, 22:01 #4
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
10-03-11, 11:26 #5
God idè Babe

Hvor forestiller du dig, sådan et læsebrev ville passe?
Kevlin altså
Håber bare, at Babe er ikke blevet skræmt af omfanget af disse citater. De har forhåbentlig "ressearch-værdi" som baggrundsstof, men til læsebrev er de alt for omfattende og almindelige (uden personlig interesse i hypothyreose) læsere ville nå at falde i søvn ti gange, før de var færdige med at læse. Desuden er læsebreve vist begrænset til at fylde det som svarer til ½-1 A4 side i Words, tror jeg.
Forresten er her en tråd fra 2006 om samme emne og ellers har jeg forfattet en protest/manifest her, Babe (og andre) er velkommen til at genbruge argumenterne fra, når og hvis.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-03-11, 21:00 #6
Tusind tak, det er bestemt noget som bestemt noget som kan bruges
-
10-03-11, 21:07 #7
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
Av Buskhult i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 27-05-11, 09:45 -
Jeg skulle ønske jeg var en hund...
Av smgj i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 05-02-11, 22:35 -
Hjelp til å skrive uføretrygdsøknad?
Av hanne i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 3Siste melding: 12-06-09, 22:40 -
Har legen forhastet seg med å skrive ut medisiner til meg?
Av cath i forumet DepresjonSvar: 5Siste melding: 23-10-08, 13:23 -
Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 01-10-06, 00:02

Svar med sitat

Bokmerker