Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
01-02-11, 22:11 #1
P-piller som grund til for højt/lavt stofskifte
Hejsa, jeg har lige fået at vide af min læge, at jeg har for højt stofskifte pga. mine p-piller, da der ikke er andet galt. Før havde jeg for lavt stofskifte og det var også pga. p-pillerne.
Er der nogle her, der har prøvet det samme? For tænker, om det hjælper at skifte mærke? Min læge siger, det er normalt at p-pillebrugere svinger lidt op og ned, men jeg synes det er belastende! Det værste er, at jeg bliver mega træt, men der er også en masse andre symptomer, selvom de ikke er så slemme endda. Kunne bare godt tænke mig, det blev i orden. Jeg har ellers taget p-piller i flere år inden, hvor der ikke har været noget galt.
Lisette
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-02-11, 06:29 #2
Sv: P-piller som grund til for højt/lavt stofskifte
Både østrogen og progesteron - begge finnes i de aller fleste p-piller - har noe stoffskiftepåvirkning. Østrogendominans forbindes med lavt stoffskifte.
Når det er sagt tror jeg personlig at et friskt stoffskifte for de alle fleste nok vil takle dagens lavdose p-piller. Det betyr ikke at alle har godt av det, eller at ditt stoffskifte gjør det.
På den annen side finnes det mange flere ting som er hardt for stoffskiftet; kvikksølv, fluor, bly for å nevne et knippe.
Du bør få målt iallfall
d-vitamin - bør et stykke opp og ikke i bunnen
ferritin - bør være et stykke opp. Ikke godta "du er kvinne, lavt er naturlig"
sink - bør ikke være for lavt
selen - bør ikke være for lavt
jod - passe er nødvendig
Alle disse trengs for et velfungerende stoffskifte
Og til sist - anti-TPO. Dersom denne er over normalen er sannsynligheten stor for at du før eller siden vil få lavt stoffskifte (men det kan ta år). Hos noen få snur dette.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
02-02-11, 09:54 #3
Tak for det!
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-02-11, 14:48 #4
Hvorfor er det egt. man skal have taget de blodprøver, du nævner?
-
02-02-11, 14:54 #5
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
02-02-11, 19:52 #6
Det vil jeg gøre! Tak!
Lignende tråder
-
Barnløs på grund af stofskiftesygdom?
Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 08-01-15, 16:19 -
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27 -
højt blodtryk og lavt stofskifte?
Av Babe i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 14Siste melding: 19-06-10, 11:32 -
Kan det være højt stofskifte?
Av Hanne10 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 30-12-09, 16:48 -
Hvordan hjælper jeg andre med at finde ud af højt stofskifte
Av ninus i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-09-07, 11:18

Svar med sitat

Bokmerker