Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Standard Årsager til høj dosis Thyroid-S?

Nu har jeg muntret mig med Thyroid-S i en måneds tid, jeg havde egentlig tænkt mig at sætte dosis LANGSOMT op, men jeg er rigtigt dårlig til det dér med tålmodighed, så ... Jeg er oppe på 6 grains om dagen, og jeg synes overhovedet ikke jeg kan mærke noget til, at jeg nærmer mig den rette dosis. Altså ... der er ingen hypersymptomer. Jeg har delt dosis op så jeg tager 2 grains 6:45, 2 grains igen ca 13:00 og 2 grains kl. 18:00. Alligevel er jeg træt og kan ikke koncentrere mig om en skid især om eftermiddagen. Der er altså umiddelbart basis for at øge dosis igen ...

Jeg tænker, om ikke der kunne være andre årsager, f.eks. noget med tarmen, men synes egentlig at dén del virker bedre end den plejer med normal og regelmæssig afføring.

Kan der være andre årsager til, at jeg ikke optager mit thyroid?

Før jeg begyndte på Thyroid-S fik jeg Eltroxin med 150 mcg /200 mcg skiftesvis, hvilket var for lidt.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Årsager til høj dosis Thyroid-S?

Kan det være at du tar opp thyroid, men at cellene ikke får den inn?

Kjente faktorer er zink og d-vitamin. Selen er også nødvendig, men jeg *tror* den spiller størst rolle i omdanningen fra t4 til t3. Kanskje du bør få sjekket noe av dette?

For å bedre opptakket kan du forsøke å ta c-vitamin samtidig (askorbinsyre). Det har vist seg å hjelpe opptaket av t4 iallfall. Forsøk også - om du ikke allerede gjør - å tygge thyroiden med godt med spytt.

(Ingen mat på 30 min etter, ingen kalsiumtilskudd innen 3 tiler, ingen jerntilskudd i nnen 6 timer - fritt etter hukommelsen.)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

smgj:

Ja det kan selvfølgelig være cellerne - men jeg synes selv jeg er godt med mht. kosttilskud, selvom jeg stadig mangler et par ting jeg gerne vil teste, som pt. befinder sig i bilen hos Postmand Per.

Jeg tager 500 mg C-vitamin, 35 mcg D-vitamin og 450 mg ashwagandha hver gang jeg tager Thyroid-S, altså 3 gange om dagen.

Derudover tager jeg 200 mcg Selen, 200 mg Magnesium, 1 Spektro multivitamin, 1 Omega 3-6-9, 1500 mcg A-vitamin og 22 mg Zink hver dag.

Har ikke prøvet at tygge Thyroid-S, jeg troede den var slow-release? Desuden lugter den helt vildt af gris, mine katte kiggede mistænksomt på mig de første par dage, de kunne helt sikkert lugte det. Men hvis det er dét der skal til, så må jeg jo prøve.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av FruStration Vis post
    smgj:

Ja det kan selvfølgelig være cellerne - men jeg synes selv jeg er godt med mht. kosttilskud, selvom jeg stadig mangler et par ting jeg gerne vil teste, som pt. befinder sig i bilen hos Postmand Per.

Jeg tager 500 mg C-vitamin, 35 mcg D-vitamin og 450 mg ashwagandha hver gang jeg tager Thyroid-S, altså 3 gange om dagen.

Derudover tager jeg 200 mcg Selen, 200 mg Magnesium, 1 Spektro multivitamin, 1 Omega 3-6-9, 1500 mcg A-vitamin og 22 mg Zink hver dag.

Har ikke prøvet at tygge Thyroid-S, jeg troede den var slow-release? Desuden lugter den helt vildt af gris, mine katte kiggede mistænksomt på mig de første par dage, de kunne helt sikkert lugte det. Men hvis det er dét der skal til, så må jeg jo prøve.
    Ja, da virker det som du har tilskuddene.
    Jeg har ingen erfaring med Thyroid-S. Dersom den lukter og smaker gris kan jeg forstå at du ikke vil tygge den. Min erfaring er fra Erfa, og jeg fikk tipset av legen. (Erfa lukter ikke og smaker som søt gips - helt ok.)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Thyroid-S smager og lugter i hvert fald mere af gris end af gips. Men Erfa er ikke en mulighed for mig, så jeg må vænne mig til Miss Piggy.
    Samma det vel... Jeg tror at Anisa har sett hva som "bremser" ... forsøk dét først du, før du tygger Miss Piggy. (Ved kveldsdosering så vil kanskje lukten bli noe mindre markant også? Og om det er slow-release så vil det nok fungere finfint.)

Og lykke til. "Skynd deg langsomt."

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Tak for det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Årsager til høj dosis Thyroid-S?

Nu har jeg muntret mig med Thyroid-S i en måneds tid, jeg havde egentlig tænkt mig at sætte dosis LANGSOMT op, men jeg er rigtigt dårlig til det dér med tålmodighed, så ... Jeg er oppe på 6 grains om dagen, og jeg synes overhovedet ikke jeg kan mærke noget til, at jeg nærmer mig den rette dosis.
    OPPE PÅ 6 GRAIN OVER EN MÅNEDS TID? DET VAR IKKE SMART.

Ved du hvad? Det ville slet ikke undre mig, hvis din krop har simpelt hen lukket ned for receptorerne for at forhindre alle de (for meget) hormoner i at komme ind i kroppens celler, og "kortslutte" dem.

Måske lyder beretninger om effekten af medicinskifte fra syntetisk til Thyroider - som små mirakler. Men selv om det ER små mirakler - betyder det ikke at thyroid-pillerne er tryllepiller. Det er de (trylle-) hvis man overholder spillereglerne. I dette tilfælde den hastighed hvormed man øger sin medicindose.

Med udgangspunkt i overgangen fra 200 mcg Eltroxin, burde du starte med 2½ grain Thyroid og derefter øge dosen hver anden uge med en kvart grain (nogle tåler øge med ½ grain, me ikke alle), indtil du rammer "loftet" og neddoserer lidt igen.

Hvis jeg selv var kommet så langt ud på overdrev, ville jeg trappe Thyroid ned med ½ grain hver tredje dag til jeg var nede på 3 grain, og dernæst ville jeg fortsætte med 3 grain til natten, uanset det vi ved om T3 og uanset om det "føles" at "virke" eller ikke. Først efter mindst en måned med 3 grain til natten, ville jeg vurdere hvad er hvad.

Utålmodigheden nykker, forcerer og... bomber samtidigt tilbage. Du må prøve at indse - FruStration - at Ting-Tager-Tid (TTT) og det ikke nytter drømme om, at ens vilje(styrke) overhovedet har noget at skulle have sagt i HormonVerden.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Anisa: Æv! ... mest fordi du kan have ret. Jeg har svært ved dét med tålmodigheden. Vil så gerne have at alt det gode skal ske på een gang, nu jeg har haft det af helvede til i så mange år. Jeg troede måske egentlig også, at hvis jeg fik for meget, ville jeg få hyper-symptomer, så derfor er jeg bare fortsat. Men jeg har også stadig meget at lære.

Når du skriver til natten så mener du, at jeg skal prøve at tage hele min dagsdosis inden jeg går i seng? Det vil jeg prøve, men først når jeg har skåret ned ...

Jeg mener at have læst, at du også bruger Thyroid-S? Tygger du tabletterne, som smgj foreslår? Mener at have læst flere steder at det er slow-release, men det står ikke på de medsendte papirer.

Tak for bremseklodsen, du. Men jeg skal først til at lære det dér TTT.
    Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Ja, da virker det som du har tilskuddene.
    Jeg har ingen erfaring med Thyroid-S. Dersom den lukter og smaker gris kan jeg forstå at du ikke vil tygge den. Min erfaring er fra Erfa, og jeg fikk tipset av legen. (Erfa lukter ikke og smaker som søt gips - helt ok.)
    Thyroid-S smager og lugter i hvert fald mere af gris end af gips. Men Erfa er ikke en mulighed for mig, så jeg må vænne mig til Miss Piggy.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Årsager til høj dosis Thyroid-S?

Jeg mener at have læst, at du også bruger Thyroid-S? Tygger du tabletterne, som smgj foreslår? Mener at have læst flere steder at det er slow-release, men det står ikke på de medsendte papirer.
    Thyroid-S er meget kompakt og indeholder et slow-release-komponent, mens Erfa Thyroid er langt "blødere" og sprød = opløses meget hurtigere efter indtagelse. Jeg foretrækker Thyroid-S, da Erfa Thyroid virkede langt svagere på mig (uanset morgen eller nat) og jeg var i fuld fart ned ad "slisken" mod den ellers længe glemte mistrivsel.

Jeg tager hele min dagsdose på en gang til natten. 2-2½ grain, der virker super.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Jamen så vil jeg da lige så stille starte allerede i dag med at trappe ned til 5½ - og flytte lidt af dosen til natten. Og så i laaaaaaaaaangsoooooomt tempo finde ned i omegnen af 3 grains.

Håber virkelig det hjælper lidt. Har fornøjelsen af at være snerydder for kommunen pt. og det trækker tænder ud når energien er i bund. Jeg ser frem til engang i fremtiden at nærme mig "super".

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. "U-kendte" årsager til hypothyreose
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte av IGNORERTE årsaker
    Svar: 7
    Siste melding: 04-04-12, 01:31
  2. Høj Thyroid dosis !!
    Av iluna i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 26-07-10, 10:51
  3. Kan ikke øge dosis pga binyretræthed?
    Av Honeyhob i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 08-01-10, 11:56
  4. Hvor stor dosis?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 30-08-07, 14:15
  5. Armour Thyroid - dosis, erfaringer
    Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 25
    Siste melding: 21-06-07, 23:34

Søkeord for denne tråden

Bokmerker