Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Hybrid View
-
01-12-10, 00:17 #1
Sv: Masse laboratorietall og et stort spørsmålstegn
Det kan det være mange grunner til. Du sier ingenting om hvor lenge du var uten medisiner når du var på for høy dose. Har du et høyt lager av T 4 som du jo hadde, vil ikke det å gå uten medisiner noen dager ha store konsekvenser for blodprøvesvarene dine.
T4 er et lagerhormon. Det tar lang tid før endringer i medisineringen vises korrekt i blodprøvesvar. Det ser ikke ut til at det har gått tilstrekkelig lang tid mellom hver prøvetakning. Du skal også huske at når kroppen merker at det begynner å bli lite T4 så øker omdanningen til T3. En helt naturlig reaksjon for å kjøpe seg tid til å danne mer T4.
-
01-12-10, 06:13 #2
Det jeg syntes var pussig var at T4 øker hele veien fram til april 2010, og at T3 stiger mot slutten. Det som skjer er at tallene blir penere og penere, men samtidig blir jeg jevnt verre. Da viser kanskje prøvene at kjertelen ikke klarer å levere, trass i forhøyet TSH? Økningen av T4 er for liten og kommer for seint, og når det går mot sammenbrudd øker T3 raskt - har jeg skjønt det? Da er det kanskje Hashimotos jeg har likevel, selv om anti-TPO ikke viser noe.
Da jeg reduserte på medisinen noen dager nylig var det for å bli kvitt de verste symptomene på overdose. Nå skal jeg spise 87,5 jevt og trutt og tenke langsiktig.
-
01-12-10, 10:51 #3
Jeg tror du har helt rett i denne oppsummeringen, men du har ikke nødvendigvis Hashimotos. Det kan vær andre antistoffer, eller lite reseptorer for TSH på kjertelen din.
-
01-12-10, 12:18 #4
Takk for svar! Da har jeg bakgrunn for å be om flere antistoffprøver. Nå vil jeg gjerne vite hva det er, ikke bare at det blir bedre av medisin.
Jeg fikk denne kommentaren tidligere:
Det kan kanskje være forklaringen på at verdiene steg så brått siste gang. I hvert fall verd å undersøke.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte, ukjent årsak
Av Jerene i forumet PresentasjonerSvar: 9Siste melding: 08-11-10, 22:23 -
fersk og i ukjent terreng
Av Kathja i forumet PresentasjonerSvar: 16Siste melding: 04-09-10, 22:00 -
Årsak til lavt stoffskifte og effekt av medisin?
Av Kristian i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 21Siste melding: 01-07-10, 20:34 -
Er lavt stoffskifte årsak til depp?
Av helgemann i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 48Siste melding: 28-05-10, 13:22 -
Er lavt stoffskifte årsak til depp?
Av helgemann i forumet DepresjonSvar: 20Siste melding: 15-07-09, 21:01

Svar med sitat
Bokmerker