Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
20-11-10, 18:52 #1
Hydrocortison på 35mg - nogle erfaringer?
Hej med jer
Jeg har virkelig brug for hjælp.
Jeg har Hashimoto og adrenal fatigue, for det tager jeg 120mg Armour og HC. Jeg har brug for hjælp ang HC.
Jeg har startet med 2,5mg morgen og fik det fantastisk.
Det var som at få livet igen! Jeg havde det godt i 1 dag men dagen efter var det som om jeg dykkede igen, og jeg satte dosis op til 2x2,5mg og sådan har det fortsat til at jeg nu tager:
kl 07-10mg,
kl10-10mg,
kl13-5mg,
kl16-5mg og
kl20-5mg,
så ja, jeg er havnet på 35mg og det har jeg lige brug for at vende med nogen.
For uanset hvor jeg læser så kommer jeg frem til at mine binyrers naturlige produktion bliver nedsat med 25-30 % men hånden på hjertet… uden 35mg fungerer jeg ikke… og jeg har brug for at høre fra andre om I har lignende erfaringer…
Jeg glæder mig til at høre fra jer
Kærlighed og masser af energi
Sofia
-
20-11-10, 21:13 #2
Sv: Hydrocortison på 35mg - nogle erfaringer?
Heia Sofia og velkommen hit

Jeg har kjent på det samme som du, og synes dosen min med HC er for høy. Har lest at addisonspasienter bruker mellom 15-20mg, så jeg har lurt veldig på hvorfor jeg trenger mer. De har jo ingen egenproduksjon og jeg har jo det. Jeg har ikke funnet noe entydig svar. Jeg nå bruker mellom 25-30mg daglig fordelt ganske likt som du.
Mange her inne må bruke høye doser og klarer etter en tid å trappe litt ned, så det kan altså virke som om det er en forbigående tilstand dette med litt større doser. Nå prøver jeg å ikke bekymre meg for dette. Jeg bruker det jeg trenger og det synes jeg du skal gjøre også så lenge du føler du trenger det. Kanskje noen andre har bedre forklaringer på hvorfor det er slik, men jeg går ut i fra at det henger sammen med kombinasjonen av dårlige binyrer og lavt stoffskifte.
-
21-11-10, 09:18 #3
Hei Sofia
Velkommen! Jeg begynte på HC i okotber i fjor. Og kom ganske fort opp på 32.5 mg. Og klarte ikke gå ned, jeg måtte ha den dosen. Lenge. Så ble jeg gradvis bedre, og kunne gå ned til den dosen jeg bruker nå, 22.5 mg. Jeg antar at noen av oss trenger en dose som er høyere enn fysiologisk dose fordi ikke alt kommer dit det skal, men jeg vet det ikke
Men hvordag er FT3 og FT4 hos deg? har du nok med 120 mg thyroid? Selv bruker jeg 3.5 grain, eller 210 mg. Er jeg under det, opplever jeg underdoseringssymptomer• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
21-11-10, 09:21 #4
Hei
Jeg har brukt doser opp mot 40 mg (og enda høyere ved feks PMS). Kunne ikke klare meg med lavere. Nå merker jeg at jeg trenger mindre. Sjelden mer enn 35 mg, som oftest 30 mg, og av og til litt mindre. For meg var det ikke snakk om å bruke lavere, da fungerte jeg rett og slett ikke. Jeg liker at behovet har gått noe ned, ja. Har brukt hc siden september 2009.
-
21-11-10, 15:02 #5
Ved I hvad? Jeg sidder med tårer i øjnene og læser jeres svar til mig.
TUSIND TAK! I har ingen anelse om hvor meget det betyder for mig at høre at I har lignende erfaringer og tager det med ophøjet ro! TAK!
@Rufus – det er lige netop den følelse jeg har, det kan slet ikke komme på tale at sætte dosis ned. Jeg har netop smagt af det søde æble og oplever for første gang i 6 uger at jeg kan deltage med familien til, ja du ved… aftensmad, lektier, hygge. Dejligt at høre at du tager mere end jeg gør og har det helt fint med det…
@Blondie – det er nemlig lige det… jeg har også sammenlignet med Addison og undret mig.. hvor er det dejligt at høre at du har gjort samme overvejelser. Jeg ser at du er på ERFA, jeg er på Armour men ikke rigtig glad for dem, så jeg har bestilt ERFA og får dem forhåbentligt i næste uge, og glæder mig til at starte på dem… hvordan fandt du din dosis? Trail and error, som med HC?
@Vigdis – hvor er det dejligt at høre at du også med det samme røg op på over 30mg simpelthen fordi du ikke fungerede på lavere dosis. Jeg har faktisk også selv tænkt på at jeg skal have mere end de 120mg Armour jeg får nu, sagen er bare at ikke har det så godt med dem. Jeg får let super høj puls (104BPM af at sidde stille i en stol) og det er jo lidt hyper symptomer, så jeg har tænkt at jeg nok har lidt brug for tid til at få HC til at virke optimalt inden kroppen kan anvende min Armour. Jeg har jo øget dosis hver anden dag med 2.5mg pr gang og har en tanke om det er derfor at Armour ikke virker helt endnu. Men har som sagt bestilt ERFA som jeg tror jeg vil have en anden reaktion omkring indholdsstofferne med. Jeg kan se at du tager Armour, og vil høre om vil du fortælle lidt om hvordan du mærkede hvilken dosis du skulle være på, og har du også oplevet hyper symptomer i starten?
Igen tak for den dejlige velkomst til jer alle 3… det betyder meget for mig
Kærlighed
Sofia
-
21-11-10, 15:31 #6
hei Sofia
Jeg brukte Armour tidligere, men gikk over til Naturethroid og så ERFA. Hvis du kun har brukt HC i seks uker, kan det hende at du må kroppen litt tid til å omstille seg?
Eller er det noen som har en god forklarng på den høye pulsen?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
21-11-10, 16:01 #7
Hej Vigdis
Det er nemlig også det jeg har tænkt mig frem til, jeg kan ikke anvende T3érne før cortisonen er på et højt nok niveau… og jeg bruger min temperatur til at vejlede mig, og den viser mig i øjeblikket at jeg er på et godt niveau af HC (ikke store udsving) og at jeg at jeg har brug for mere T3 (ligger på 36.3)… men jeg har ikke travlt…
Vil du fortælle om hvorfor du skiftede fra Armour til Naturethroid og ERFA og hvilke reaktioner du fik ved det? Skiftede du bare lige over (1 grain til 1 grain) eller trappede du ud, halv den ene og halv den anden?
Sofia
Lignende tråder
-
Euthyrox mindsker t3 hos nogle
Av Nielsigne i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 23-10-10, 11:25 -
Stressdosering hydrocortison
Av Blondie i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 22-10-10, 19:51 -
Dosering av hydrocortison
Av akas i forumet HydrocortisonSvar: 22Siste melding: 24-09-10, 22:03 -
Er hydrocortison og binyrebarkekstrakter det samme?
Av AneMarie i forumet HydrocortisonSvar: 3Siste melding: 01-08-10, 18:41 -
Flere spørgsmål fra en ny stofskifte patient
Av 78lykke i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 16Siste melding: 17-09-09, 22:24

Svar med sitat

Bokmerker