Viser søkeresultater 1 til 10 av 18

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Overvegtig av binyrestøtte med hydrocostison?

Der blev skrevet i denne tråd følgende:
    Det siste jeg trenger nå er å ese ut å bli dobbelt så stor, noe ganske mange har skrevet masse om fra før her inne...
    Det er som om det ikke er det samme forum denne bruger og jeg læser med på... men hvis jeg har overset noget, vil jeg gerne spørge alle dem, som går på HC-binyrestøtte: er her nogen som blev dobbelt så stor eller har taget meget på i vægt af at komme i behandling med hydrocortison/Florinef?

Jeg spørger så direkte fordi det er vigtigt ikke at tegne rene linier for ikke at skræmme folk fra binyrestøtten. Mange syge af hypothyreose udsættes for at deres behandling med Levaxin eller Thyroid ikke virker godt nok fordi deres binyrer ikke magter medvirke til optag af medicinen i kroppens celler. Det betyder at de vil blive ved med at være i behandling med reduceret effekt hvis de lader sig skræmme af påstanden om at støttebehandling med hydrocortison vil gøre dem overvægtige.

Er her nogen som blev dobbelt så stor eller har taget meget på i vægt af at komme i behandling med hydrocortison/Florinef?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Overvegtig av binyrestøtte med hydrocostison?

Jeg har gått ned to kg, i løpet av 2 måneder på HC.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg har gått ned to kg, i løpet av 2 måneder på HC.
    Er det (antar du) en følge av at du bruker HC, av at du føler deg bedre og er mer aktiv(?) eller kanskje at du har økt dosen stoffskiftehormon(?) som følge av bedre binyrer og dermed større toleranse?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Ingen vægtændringer her ved brug af hydrocortison.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Er det (antar du) en følge av at du bruker HC, av at du føler deg bedre og er mer aktiv(?) eller kanskje at du har økt dosen stoffskiftehormon(?) som følge av bedre binyrer og dermed større toleranse?
    Jeg antar det er fordi HC får stoffskiftehormonet til å virke, og jeg har hatt mye vann (myksødem) som har delvis blitt bedre. Uten nok cortisol i kroppen har jeg hatt veldig begrenset effekt av stoffskiftemedisinen tidligere. Aktivitetsnivået er det IKKE, så mye er nok ikke det forbedret dessverre

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Overvegtig av binyrestøtte med hydrocostison?

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg antar det er fordi HC får stoffskiftehormonet til å virke, og jeg har hatt mye vann (myksødem) som har delvis blitt bedre. Uten nok cortisol i kroppen har jeg hatt veldig begrenset effekt av stoffskiftemedisinen tidligere. Aktivitetsnivået er det IKKE, så mye er nok ikke det forbedret dessverre
    Denne passer på meg også; litt mindre vann/myksødem etter 6 uker med HC.
    Vekta har gått litt mer ned, men den begynte å gå (saaakte) ned etter oppstart av thyroid.
    Virker ikke som HC'n bremser vektnedgangen (som er sakte, men sikker ).
    Sist endret av Kevlin; 17-11-10 kl 17:09
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    .. litt mindre vann/myksødem etter 6 uker med HC.
    Vekta har gått litt mer ned, men den begynte å gå (saaakte) ned etter oppstart av thyroid.
    Virker ikke som HC'n bremser vektnedgangen (som er sakte, men sikker ).
    Oppdaterer mitt svar fra nov ifjor:
    De 8-9 kiloene som jeg gikk ned etter oppstart av thyroid; tror alle er tilbake igjen, gitt
    ..men jeg slutter meg til Vigdis; noen ekstrakilo er til å tåle (iallefall et år eller to ).

Men så skal det også sies at jeg har variert veldig på andre ting&tang jeg inntar
    (progresterone, 7-KETO, DGL, brus, pregenolone, selen, sjokolade, jern, sink, Tocotrienol + +)
    og da er det jo ikke til å si at disse kiloene kan skyldes på HC
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Etter 3-års bruk har jeg IKKE lagt på meg av HC...heller ikke tatt av. (DET skjedde først på THYROID).

Mannen i gata har nok denne -"forbannelsesoppfatningen" av kortison.
    Ja, for dem som går på høye terapeutiske doser vil man legge på seg, men for dem er det ofte liv eller død.
    VI erstatter bare det vi MANGLER,MANGLER!!!

Kan komme så langt at en føler en kjemper for livet sitt når man ""bare""har insuffiens og....jeg tok av 8 kg på 10 dager før jeg fikk med,-kunne ikke sette den ene foten foran den andre m.m.
    Så til dere som TRENGER binyrestøtte....brutalt sagt:er dere syke nok- finns" ikke "rom for alterntiv eller tvil!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Jeg begynte med hydrokortison (Cortef) for to måneder siden.
    Og jeg har ikke lagt på meg noe hittil.

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 21-10-10, 18:45

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn