Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Time hos legen
Hybrid View
-
02-09-10, 12:47 #1
Time hos legen
Jeg har nå endelig skaffet meg time hos legen (veldig legeskrekk). Alle mine verdier er innenfor referanseområdet bortsett fra S-Tpo-as. Jeg bare lurte på om noen kunne se på de prøvesvaren jeg fikk nå i forhold til de jeg hadde sist. Er det noen bedring?
09.03.10
S-TSH: 0.73
S-FT4: 12.2
S-FT3: 4.9
S-TPO-AS: >1300
24.08.10
S-TSH: 0.32
S-FT4: 15.7
S-FT3: 5,2
S-TPO-AS: >1300
SinkaFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
02-09-10, 15:18 #2
Sv: Time hos legen
Anti-TPO er et antistoff som ødelegger kjertlens evne til å produsere hormoner. T4 er jo et av hormonene den produserer, og den er målt til noe under mitt på treet. T3 dannes av T4.
Spørsmålet er om målingen anti-TPO=1300 virkelig er antistoffer. Hvis man går ut fra at den viser antistoffer, vil målingen fT4, som er et prohormon for stoffskiftehormonet, bli lavere og lavere (litt opp og ned da) etter som tiden går.
På et tidspunkt vil det bli nødvendig å erstatte det kjertlen produserte med piller.
Så er jo spørsmålet : Hvornår er tiden inne ?
Og der kommer vi som pasienter mitt opp i en faglig diskusjon. Man vet ikke hvordan man finner ut dette, men man har mange teorier .......
Imens lider vi !
Før spurte man pasienten - kanskje man skulle begynne med det igjen ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-09-10, 17:56 #3
Begynn iallfall med d3 og selentilskudd.... Det kan bidra til å få redusert antistoffene.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
03-09-10, 11:04 #4
Jeg ønsket egentlig litt tilbakemelding på om de prøve svarene jeg fikk nå på siste blodprøve er sånn passe bra:-) Men takk for opplsyningene dere har gitt. Jeg visste ikke engang at man kunne ta noe for å forsøke å redusere betennelsen i kjertelen.
Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg siden siste prøvetaking har gått på en lavkarbo diett, kan det være det som gjør at prøvene er blitt bedre.
SinkaFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
03-09-10, 12:39 #5
Det er iallfall mange her på forumet som synes de fungerer bedre på lavkarbo.
Dersom de prøvene du har tatt er uten medisinering, og noenlunde sammenliknbare (tid på dagen f.eks) så ser det ut som at stoffskiftet ditt holder koken (og går bedre på de nyeste enn de fra i mars) på tross av antistoffene.
Men - det viktigste er jo hvordan du føler deg.
D-vitamin regulerer immunforsvaret og kan på den måten redusere angrepet på kjertelen. En av teoriene bak selen er vel at den flusher amalgan/kvikksølv ut av kroppen. Men om det er noe mer enn en teori vites ikke. Faktum er at mange får reduserte antistoffer ved et seleninntak på 200µg daglig i et halvt år eller mer. Men det gjelder ikke alle det heller.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Har fått time på aker..
Av Lillejenta i forumet Hos legenSvar: 15Siste melding: 17-11-08, 13:47 -
Time hos endokrinolog
Av millasin i forumet EndokrinologerSvar: 4Siste melding: 04-10-08, 12:06 -
Endo-time
Av Vimseliten i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 30-09-08, 04:41 -
Hva skal til for å få time hos endokrinolog?
Av Thyr i forumet EndokrinologerSvar: 8Siste melding: 23-05-06, 14:26

Svar med sitat
Bokmerker