Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    70

Standard Irreversibel skade

Hej. Jeg snakkede med min endo om fremtidsudsigterne hvis ikke kombinationsmedicin (T3+T4) eller Erfa virker. Han sagde at der var en række patienter der aldrig blev raske og at det i nogle tilfælde skyldes irreversibel skade fordi man har gået for lang tid med lavt stofskifte. Jeg fik ikke spurgt videre ind til det. Men jeg formoder at det drejer sig om at receptorerne for T3 i celle og nucleus-membranerne er forsvundet. Kedeligt at blive placeret i en box som bare hedder "irreversibel skade" og at der så ikke er mere at gøre. Er der nogen der har en holdning til det, og evt noget litteratur på hvad "irreversibel skade" skyldes.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Irreversibel skade

Vel, de nekter jo å forholde seg til for eksempel mild eller moderat binyrebarksvikt, kun Addisons eller Curshings. Så om vi for eksempel blir gående med binyreproblemer resten av livet, og kroppen, les binyrene, ikke klarer å bearbeide stoffskiftehormonene, så vil jo det fremstå som "irreversibel skade"
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Irreversibel skade

Sitat Opprinnelig skrevet av paxx Vis post
    Hej. Jeg snakkede med min endo om fremtidsudsigterne hvis ikke kombinationsmedicin (T3+T4) eller Erfa virker. Han sagde at der var en række patienter der aldrig blev raske ..
    Så spørs det da; hvor mange pasienterfaringer han har med thyroid medisin
    Kanhende du (som Vigdis skriver) er en av de mange som også må ha støtte til binyrebarken for å få uttelling for Erfa ..

Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Irreversibel skade

Jeg vil jo tilføye : Hvor mange av de pasienter som "aldrig bliver raske" har han ordinert Tyroide hormoner til ?
    Og man dør simpelt hen hvis cellenes T3-reseptorer forsvinner.

I mitt tilfelle kan det være at de var inne på de tanker ?,`men pussig at cellereseptorene virket når jeg kom over på Thyroide hormoner......

Så er det Paxx, man vet godt hva man skulle spurt om etterpå........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Binyre-skade af hormonforstyrrende kemikalier
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 20-02-10, 23:48
  2. Svar: 5
    Siste melding: 04-04-09, 18:53
  3. Operert i jan-99, har fått skade på stemmebåndet!
    Av tinka i forumet Operasjonssalen
    Svar: 7
    Siste melding: 12-08-05, 08:40

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn