Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
05-08-05, 16:48 #1
Hallo..!!!
Endeleg eit forum for meg...!!!!
Eg vart operert i jan-99, fekk etter operasjonen vete at det var kreft i kulen dei tok ut. Vart bestemt at eg skulle operere den den andre delen samtidig, men så vart det oppedaga at stemmebandet mitt var ødelagt.
Stemmebandet er ikkje bedre enno, 6år etter, så eg får ikkje operert den andre sida, med det resultat at eg er redd det skal dukke opp i den sida og. Eg haar gått til jevnlege ultralydkontroller og tek blodprøver kvart halvår som viser om det er for mykje aktivitet i kjertelen, alt dette har vore heilt normalt i seks år.
Eg bruker Levaxin for å halde nivået i kjertelen høgt, bruker 100 mikrogram pr dag, då ligg prøvane ganske høgt.
Kan skrive i det uendelege om dette her, men skal begrense meg no...
Iallfall kjekt å kunne dele erfaringar.
Helsing Tinka
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
07-08-05, 00:00 #2
Enig at det er greit å ha et sted å dele erfaringer ja!!
Jeg går også på en høy dose Levaxin for å hindre nye utbrudd av kreften. 150 mcg 6 dg i uken og 200 mcg en dag i uken. Tsh ligger nå på 0,03 og det er vistnok bra. De andre verdiene ville ikke kontorsøsteren si over telefon.
De fjerna heldigvis hele på meg med en gang. Men så visste dem ikke på forhånd at der var kreft så.............Enda dem hadde tatt biopsi, ultralyd, blodprøver, mer ultralyd osv osv.
Nå er det oppdaget en forstørret lymfeknute/kjertel på høyre side. Røntgenmannen ville ikke si noe særlig om den men...........
Skal til fastlegen på torsdagen så da får jeg hvertfall vite hva som venter meg fremover. Ny ultralyd eller biopsi.
Og nå sliter ejg utrolig for å få sove på natten. Mulig det har en sammenheng med ferie men likavell. Jeg tenker at når en er våken like mange timer som ellers så må en jo bli trøtt. Men nei, klokken blir både 3 og 4 før jeg sovner om natten/morran!!
Sover gj.snitt 6-7 timer pr. natt.
Vel nok for nå!!
Har det egentlig ganske bra for tiden bortsett fra søvnvanskene. Har funnet en fantastisk hobby som får tankene på andre veier!!!!
Det er god medisin det
-
08-08-05, 16:59 #3pandalakris Gjest
Tenk å høre om en annen som også har fått skade på stemmebåndet!
Jeg ble skadet på stemmebåndsnerven under min andre operasjon. Stemmebåndsnerven ble skåret over ved et uhell. Det var forferdelig å våkne,og bare kunne hviske. Men skaden min har blitt 90% bra igjen. Sliter med å synge,samt rope høyt,men det er jo bagateller i forhold til hvordan det var!! :( Det var svært vanskelig i starten å kommunisere sosialt,fordi jeg ble fort sliten av å snakke. Og i forsamlinger med støy,hadde jeg ingen sjans! Men jeg visste jo at jeg ville få stemmeforbedrende operasjon,hvis ikke problemet løste seg. Så jeg holdt ut.
Hvordan fungerer stemmen din i dag? Har du blitt vurdert av spesialister?
Til Hege: Prøv å ikke bekymre deg for mye.( Lett å si
) Skulle det være en ondartet lymfeknute,er det greit å fjerne denne. Fikk operert ut en lymfeknutemetastase i mars i fjor,og det gikk helt greit. Du kommer nok til å måtte ta en FNAC av knuten,men det har du jo gjort før. Sa r.legen noe om hvor stor den var?
-
09-08-05, 12:41 #4
Hallo..
Beklager at eg glømte å logge meg inn sist...men den gjesten er altså meg...
Takk for gode råd ang stemmebandet mitt. Det set fast i midtlingjen for det har eg undersøkt. Skal ta kontakt med øre-nese hals spesialist når eg er komt meg skikkeleg oppatt etter mageoperasjonane, orka ikkje opersjon endå....
Har ikkje tenkt på Montebello, men skal gjere det. Hadde vore greit med eit sånt opphold.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
09-08-05, 18:05 #5pandalakris Gjest
Det synes jeg du skulle vurdere. Montebello er et nydelig sted,hvor man finner ro og får rekreasjon. Dessuten kan det være en døråpner for et eget cancer thyreoidea kurs,hvis vi er mange som melder oss på denne gangen.
-
09-08-05, 19:32 #6
God kveld :P
Vil bare oppfordre Hege, Tinka, pandalakris og alle de andre kreftopererte til å søke på montebello kurset!
Min søknad er allerede kommet seg avgårde
Jo flere vi er jo bedre er der, og som pandalakris sier så kan vi kansje få en egen cancer thyreoidea gruppe, det hadde vært noe :P :P :PFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
10-08-05, 15:03 #7pandalakris Gjest
Jeg har vært på Montebello 4 ganger allerede,og det er en ren nytelse å komme dit hver gang. Fikk brev i dag om at søknaden min var mottatt,og da er det bare å krysse fingrene for at det er plass til meg denne gangen også!
-
12-08-05, 08:40 #8
Heia :P
Ja gleder meg til å komme til montebello.
Fikk svar i går om at de hadde motatt min søknad også
Så får vi håpe at vi får plass.
Ha sen strålende helg alle medsøstre
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Operert for graves -94
Av pusur i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 225Siste melding: 24-01-11, 17:36 -
Jeg ble operert for tre uker siden.
Av ANNEM i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 26-03-10, 16:14 -
Binyre-skade af hormonforstyrrende kemikalier
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 20-02-10, 23:48 -
Tar kroppen varig skade av å gå med for lavt stoffskifte over tid ?
Av Flower i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 04-04-09, 18:53 -
Operert.....
Av Hege i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 12-08-05, 08:40
Svar med sitat
Bokmerker