Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Hybrid View

  1. #1
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard Artikkelen om legenes historiekunnskap

    Her i denne nye artikkelen om legenes historiekunnskap er første spørsmål om skjoldbruskkjertelekstrakt!
    http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1993774

  2. #2
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard Sv: artikkel legetidsskriftet spørreskjema

    Morsomt at Syntetisk T4 ikke er nevnt som ett av de store gjennombrudd da
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  3. #3
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

    Standard Sv: artikkel legetidsskriftet spørreskjema

    Tak Nora. Det er på høje tid, at lægespirerne lærer om medicinens historie.
    Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Her i denne nye artikkelen om legenes historiekunnskap er første spørsmål om skjoldbruskkjertelekstrakt!
    http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1993774
    Det var faktisk i 1891, dvs. et år tidligere end angivet i artiklen...
    Viktige hendelser i moderne medisin som skulle tidfestes i spørreundersøkelsen, basert på tabell av Steinar Westin (3)

    * 1892 – Hypotyreose behandlet med ekstrakt fra skjoldkjertel
    ... at den første rapport om en vellykkede behandling af en kvinde med myxødem, er blevet leveret af en 26-årig læge George R. Murray. Behandlingen af hypothyreose med ekstrakt fra skjoldbruskirtlen var den første succesfulde endokrine behandling og var medvirkende til at etablere endokrinologien som et selvstændigt medicinsk speciale. > Opfindelsen af thyreoidea-behandling sidst i 1800-tallet, med henvisninger til dokumenter man kan downloade og videresende to whom it may concern.
    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Morsomt at Syntetisk T4 ikke er nevnt som ett av de store gjennombrudd da
    Det er nemlig 100% korrekt, n`Finn. Jeg har også ledt forgæves efter denne "historiske" begivenhed.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

  1. Thyra-artikkelen om Armour?
    Av Sonja Midtlien i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 23
    Siste melding: 16-06-06, 13:36
  2. Legenes stoffskifteverdier!!!
    Av Joni i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 16-05-06, 22:48
  3. Sjekk denne artikkelen! Hodepine som sitt symptom for hypo.
    Av i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 10
    Siste melding: 24-04-05, 18:25

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn