Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
Hybrid View
-
29-06-10, 11:19 #1
P-pillen din kan påvirke stoffskiftet
I min søken etter om stoffskiftet naturlig svinger gjennom syklusen fant jeg denne rapporten som beskriver p-piller basert på desogestrel sin virkning på stoffskiftet. Den kan kanskje interessere flere.
Her står det at p-piller som inneholder desogestrel økte nivået av stoffskiftehormoner i blodet. (Men ikke endret kjertelens funksjon hos personene i forsøket.)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6232160
In total, 'treatment' lasted 3 months. After 3 months treatment serum thyroxine significantly increased (+ 43.9%), as did free thyroxine index (+ 20.0%) and thyroxine-binding globulin (+ 101%). Serum triiodothyronine uptake to Sephadex decreased (- 17.3%), corresponding to the decrease in thyroxine/thyroxine-binding globulin ratio (- 23.8%). Serum triiodothyronine and thyrotropin (TSH) concentrations did not change. After treatment had stopped, all values rapidly returned to initial levels.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Noe galt med stoffskiftet? Hva har jeg?
Av ~meg~ i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 20Siste melding: 29-10-10, 22:07 -
kan kortison påvirke puls og hjertet?
Av rikke i forumet HydrocortisonSvar: 5Siste melding: 29-03-07, 08:36 -
øke stoffskiftet ved trening?
Av tor31 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 10Siste melding: 06-02-07, 10:04 -
Forkjølelse kan påvirke blodprøver?
Av marge i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 26-09-05, 19:47 -
Spesialister på stoffskiftet?
Av i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 09-07-05, 12:41

Svar med sitat
Bokmerker