Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Hybrid View
-
24-02-12, 16:12 #1
Høyt blodtrykk og magnesium
Magnesium reduserer blodtrykket naturlig uten bivirkninger
A diet rich in magnesium may help reduce the incidence of metabolic syndrome, the cluster of conditions that can lead to diabetes and coronary heart disease.
Data from 22 trials with magnesium supplements revealed that the mineral may reduce systolic and diastolic blood pressure, researchers from the University of Hertfordshire report in the European Journal of Clinical Nutrition.
Combined with diet and lifestyle changes, magnesium supplementation may lead to an overall reduction of up to 15-20mm Hg.
Systolic function relates to the contraction of the heart, whereas diastolic relates to the filling of the heart with blood.
"Magnesium supplementation appears to achieve a small but clinically significant reduction in BP, an effect worthy of future prospective large randomised trials using solid methodology," wrote researchers, led by Lindsy Kass.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-03-12, 11:12 #2
Hva kostet BT-måleren?
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
16-03-12, 11:34 #3
Sv: Høyt blodtrykk og magnesium
Hei Kevlin

På apoteket jeg var på, Apotek1, hadde de to blodtrykksmålere, den ene koster 600, den andre 500. Den som kostet 600 var sånn litt gammeldags og veide mer. den jeg valgte, fester du rundt håndleddet, og så pumper den seg opp automatisk og måler puls og lagrer endel resultat (har ikke satt meg inn i hvor mange). Siden jeg har en jobb som innebærer litt reising, valgte jeg den letteste, den til håndleddet.
Nå har jeg også fått tips om å sitte og hvile litt en 10 minutter før jeg måler, så da kan det tenkes at måleresultatet ikke blir så høyt som det ble i går.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
14-08-13, 08:37 #4
Sv: Høyt blodtrykk og magnesium
Her er det en oversatt artikkel om magnesium http://www.meforum.info/viewtopic.php?t=10007 med mye god informasjon, skrevet av Andrea Rosanoff, PhD, som beskriver hvor viktig magnesium er for mitokondriene
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
høyt blodtrykk og hypothyreose..
Av maika i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 13Siste melding: 21-03-09, 19:28 -
Kan man få høyt blodtrykk av å begynne på Levaxin???
Av jojo75 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 27-03-08, 11:01 -
Høyt blodtrykk???
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 13-06-07, 08:42 -
høyt blodtrykk, ujevn puls
Av sivcath i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 0Siste melding: 24-04-07, 10:55 -
hypo og høyt blodtrykk, kan det ha noen sammenheng?
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 7Siste melding: 24-03-07, 20:05

Svar med sitat

Bokmerker